Massakabel

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Bernhard47
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 feb 2019, 23:17
Type MR2: SW20/21/22

Massakabel

Bericht door Bernhard47 »

Goeiedag,

Mijn zoon zijn toyota mr2 ws20 had rare nukken onder het rijden, zoals stotteren van de motor als je de aanjager van de verwarming aanzette, had de oorzaak gevonden van een slechte massa kabel van motor naar carrosie dus nieuw kabeltje gemaakt en probleem was opgelost, heb een nieuwe dikke massakabel gemaakt en die er tussen gezet, maar nu 1 groot probleem zoals dat de benzinepomp blijft lopen, de aanjager gaat aan meters op dashboard gaat een eigen leven leiden.

Denk sluit die dunne massakabel weer aan, dus weer geprobeerd, maar als je de auto start wordt de massakabel net een gloeispiraal en smelt totaal weg+ dat andere kabels begint te roken.

Nu mijn vraag hoe dit kan door alleen maar een andere massakabel aan te sluiten.
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: Massakabel

Bericht door Bart.O »

Dit specifieke geval durf ik niet te zeggen.
Ik weet wel dat als je massa problemen hebt, dat je de meest rare storingen kan krijgen.
Stroom zoekt altijd de weg van de minste weerstand, dus als de massakabel (veel) weerstand heeft, gaat de stroom ergens anders langs.

Verstandigste is iig een originele (2e hands) massakabel monteren.
Plaats reactie