sw20 500 km
Moderator: Pieten
sw20 500 km
hallo mr2ers
mijn mr2 sw20 rijd 100 euro volle tank leeg op 500 km
hoeveel is dat 1 op ?
en is dat normaal ?
dit is mijn eerste mr2 en vind m als 1 op emmer rijden
mischien weet iemand of er wat aan de hand is ?
ik hoor t graag van jullie
mvg v.haak
mijn mr2 sw20 rijd 100 euro volle tank leeg op 500 km
hoeveel is dat 1 op ?
en is dat normaal ?
dit is mijn eerste mr2 en vind m als 1 op emmer rijden
mischien weet iemand of er wat aan de hand is ?
ik hoor t graag van jullie
mvg v.haak
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
mwa makkelijk niet... je moet je er wel serieus voor inhouden.. maar 500km is ongeveer 1 op 11.. en er is dus niets mis met je auto of lambdasonde.. want dan liep hij 1 op 6/7 als je rustig reed..
bovendien rij je de tank nooit verder leeg als 45 liter.. meer als 50 liter gaat er zoiezo niet in.. ik heb het zelf getest met een oude los liggende tank.. 50.8 liter gaat erin, als jij meer tankt aan de pomp word je opgelicht, dus 100 euro krijg je er ook niet in..
en 1 op 11 is netjes voor een hoogtoerig blokje van 15/20 jaar oud.. en oude techniek..
wil je zuiniger, dan had je een andere auto moeten kiezen, zoiezo al geen 2 liter.. eerder een 1.6 met een pk-tje of 100 max op 11/1200 kilo/..
want wat verwacht je nou, het is geen blue efficiency e-drive bluetech directe injectie bla bla.., de meeste 2.0 16v motoren van tegenwoordig hebben vaak nog moeite om 1 op 11 te halen
bovendien rij je de tank nooit verder leeg als 45 liter.. meer als 50 liter gaat er zoiezo niet in.. ik heb het zelf getest met een oude los liggende tank.. 50.8 liter gaat erin, als jij meer tankt aan de pomp word je opgelicht, dus 100 euro krijg je er ook niet in..
en 1 op 11 is netjes voor een hoogtoerig blokje van 15/20 jaar oud.. en oude techniek..
wil je zuiniger, dan had je een andere auto moeten kiezen, zoiezo al geen 2 liter.. eerder een 1.6 met een pk-tje of 100 max op 11/1200 kilo/..
want wat verwacht je nou, het is geen blue efficiency e-drive bluetech directe injectie bla bla.., de meeste 2.0 16v motoren van tegenwoordig hebben vaak nog moeite om 1 op 11 te halen
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Da's simpel Paul,Paul vd Plas schreef:Hoezo dat dan?
Nadat ik de eerste tank verbruikt had ben ik ermee op pad gegaan naar Denemarken maar nooit aangekomen. Op de autoambulance teruggekomen en nu nog bezig met de laatste hand leggen aan het vervangen van alle koelslangen Vandaar.
Marcel van der Heide
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Dat ECO zal wel voor ecologisch staan ipv economisch....mvdheide schreef:Onze Nieuwe Dacia Logan met ECO motor 1,8 met mijn vrouw aan het stuur rijdt ook maar 1 op 13,7 hoor.
Mijn turbo is wel erg zuinig, nog maar 1 keer hoeven (kunnen) tanken
Oftwel lage CO2 uitstoot (wat worden we weer goed in de maling genomen)
Don't shoot the messenger!
Hallo MR2_61
Ik zou me niet zo druk maken over die streepjes. Dat is niet zo nauwkeurig.
Hier is de truc om je verbruik uit te rekenen:
Gewoon voltanken (dus tot afslaan van het vulpistool), dagteller op 0 zetten en lekker gaan rijden.
Als je tank leegraakt weer volgooien, en in de gaten houden hoeveel liter je getankt hebt (want de ene literprijs is de andere niet). Vervolgens op de dagteller kijken en daarna effe rekenen.
Dus als je 400 km hebt gereden en je moest 40 liter tanken, dan is je verbruik 400/40=10 km op 1 liter brandstof. --> 1 op 10 is niet slecht als je flink doorrijdt.
En ach, grotere of kleinere wieldiameter maakt wel iets uit, maar dat is maar een paar procent.
Doe er je voordeel mee...
gr Reesmuis
Ik zou me niet zo druk maken over die streepjes. Dat is niet zo nauwkeurig.
Hier is de truc om je verbruik uit te rekenen:
Gewoon voltanken (dus tot afslaan van het vulpistool), dagteller op 0 zetten en lekker gaan rijden.
Als je tank leegraakt weer volgooien, en in de gaten houden hoeveel liter je getankt hebt (want de ene literprijs is de andere niet). Vervolgens op de dagteller kijken en daarna effe rekenen.
Dus als je 400 km hebt gereden en je moest 40 liter tanken, dan is je verbruik 400/40=10 km op 1 liter brandstof. --> 1 op 10 is niet slecht als je flink doorrijdt.
En ach, grotere of kleinere wieldiameter maakt wel iets uit, maar dat is maar een paar procent.
Doe er je voordeel mee...
gr Reesmuis
hoi
ja dat klopt
heb ik al gedaan en volgens mij moet ik meer op de kilometers letten dan de streepjes
maar ik ga er nu vanuit dat die ongeveer 1 op 11 rijd .
en blijkt normaal te zijn
nu weet ik gewoon dat het normaal is
thanks boys ..
heb ik al gedaan en volgens mij moet ik meer op de kilometers letten dan de streepjes
maar ik ga er nu vanuit dat die ongeveer 1 op 11 rijd .
en blijkt normaal te zijn
nu weet ik gewoon dat het normaal is
thanks boys ..