Elektrische problemen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Boerharms
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2013, 19:05

Elektrische problemen

Bericht door Boerharms »

Hallo,

Ik heb een aantal kleine probleempjes wat mij wel behoorlijk irriteert.

Het elektrische raam aan de bijrijderszijde gaat niet naar beneden, links doet het wel. Heb geen idee of de motor nou kapot is of dat er een elektrisch foutje is. Ik denk eerder aan elektrisch omdat mijn spiegels ook niet werken!

En ik heb een probleem met de centrale deurvergrendeling, als ik hem van het slot af haal gaan beide deuren gewoon los, echter als ik de auto op slot wil doen gaat alleen de bijrijdersdeur op slot. Vanbinnen werken de elektrische sloten ook met het knopje.

Ik hoop dat iemand mij hier een beetje mee kan helpen aangezien ik echt een leek ben in elektra!
Gebruikersavatar
ArnoldH
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door ArnoldH »

Voor het raam heb ik misschien de oplossing, op het paneel in de bestuurders deur zit ook een vierkante knop (naast de knop van je centrale vergrendeling), daarmee kan je het bijrijdersraam uitschakelen.
Keep calm and believe in the Coolsingel.
Afbeelding
Boerharms
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2013, 19:05

Bericht door Boerharms »

Hahahaha helaas dat is het probleem niet. Dit is best vervelend omdat het raam niet helemaal naar boven zit, maar net een paar mm los waardoor de targadaken nog veel erger lekken
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Boerharms schreef:Hahahaha helaas dat is het probleem niet. Dit is best vervelend omdat het raam niet helemaal naar boven zit, maar net een paar mm los waardoor de targadaken nog veel erger lekken
Bij de sw20 is dit probleem meestal een of meerdere draden gebroken aan de bestuurderszijde, bij het deurscharnier.

Tijdelijk je raam weer goed dichtkrijgen is niet zo moeilijk, even je bekleding van je deur halen en 12 volt rechtstreeks op de raammotor zetten.
Marcel van der Heide
Boerharms
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2013, 19:05

Bericht door Boerharms »

Oke bedankt maar hoe kan ik tijdelijk 12 volt op de motor zetten?
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Boerharms schreef:Oke bedankt maar hoe kan ik tijdelijk 12 volt op de motor zetten?
Als je een losse accu hebt die even naast je auto zetten, 2 draadjes erop en even in het stekkertje steken wat naar de motor gaat. Gaat het raam verder naar beneden, dan even de draadjes omdraaien.
Of als je nog een oude draad heb liggen die in je aansteker aansluiting past, is dat ook makkelijk te gebruiken.
Marcel van der Heide
arjenkneepkens
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 sep 2013, 17:22

Bericht door arjenkneepkens »

Voor de centrale deurvergrendeling zou ik gewoon een afstandsbediening halen. Heb het deze week zelf ook gedaan. Is relatief makkelijk te monteren en gelijk een fijne toevoeging voor je auto.
Boerharms
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2013, 19:05

Bericht door Boerharms »

Ik heb nu al een afstandsbediening maar deze reageert echter niet. Ook geen idee waar ik dat kastje zou kunnen vinden. Wat t raam betreft, de motor is dood heb geprobeert met een accu maar de motor gaf geen kik.
arjenkneepkens
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 sep 2013, 17:22

Bericht door arjenkneepkens »

Proberen of je de batterij van de afstandbediening kan vervangen. Ik heb zelf de kabels van het kastje aangesloten dicht bij de stekker waar hij naar de bestuurdersdeur gaat. Als je kijkt bij de hendel om de voorklep "motorkap" te openen zie je daar misschien
Wel wat zitten.
Gebruikersavatar
Roland
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Roland »

Het klinkt als allemaal problemen met dezelfde deur. Volg de draadboom eens, vanuit je deur de auto in. Is die niet op 1 plek gewoon erg rot/slecht?
Kun je verder met een multimeter overweg om spanning (voltage) te meten?
Toyota MR2 '85
Toyota Landcruiser '83
http://www.lovetheworld.nl
Plaats reactie