Stuurbekrachtiging probleem, stuurhoek sensor?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Stuurbekrachtiging probleem, stuurhoek sensor?

Bericht door baka »

Sinds de swap van mijn 92 NA naar een 3sgte met gen3 ECU kapt mijn stuurbekrachtiging ermee na precies 1 minuut. Ik heb de diagnise test gedaan, en het ps lampje blijft knipperen als ik het stuur draai, terwijl het uit had moeten gaan na 35graden. Ik heb geprobeerd de foutcode uit te lezen maar er lijkt geen foutcode te zijn.

Waar zit de stuurhoek sensor? Ik vond op een YouTube filmpje uit Australië dat ie bij de sleepring onderop moet zitten, maar daar zit niets. Dat is volgens mij ook weer anders per type en model. Iemand enig idee waar ie zit bij een Europees NA model?
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Stuurbekrachtiging probleem, stuurhoek sensor?

Bericht door erikmr »

8) Tja dat kan veel zijn

is de pinbelegging het zelfde van de stekker naar de ecu aangezien je die gewisseld hebt kabelboom ook ?

zit er vloeistof in het potje in het vooronder

schakeld de relais nog cq wordt hij nog aangestuurd

het lampje in jou tellerbak brand P/S ?
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Stuurbekrachtiging probleem, stuurhoek sensor?

Bericht door baka »

Ik ben inmiddels iets verder qua informatie. Ik weet waar hij zit, en dat hij €460 kost. Dus ik ga hem niet blind vervangen omdat ik niet denk dat de sensor zelf het probleem is.

Vloeistof is goed, hij werkt ook mechanisch prima voor een minuut. Relais is ook goed. Lampje doet het, en als ik de diagnose doe knippert hij, maar verandert niet als ik het stuur draai. Het signaal komt dus niet aan ergens.

De pinout zou inderdaad het probleem kunnen zijn maar ik heb het niet zelf gedaan en ik heb geen idee waar te beginnen.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Stuurbekrachtiging probleem, stuurhoek sensor?

Bericht door erikmr »

8) schema s van beide types naast elkaar leggen

dus internet af zoeken
en iemand die het zelfde gedaan heeft vragen
of terug naar de gene die het voor jou omgebouwd heeft hij heeft duidelijk iets vergeten
Plaats reactie