Verlichting pre facelift

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Verlichting pre facelift

Bericht door hans1982 »

Goedendag,

Zoals jullie in mijn project topic hebben kunnen lezen ben ik lekker bezig met mijn verlichting op de zzw30.
nu heb ik DRL verlichting, en heb mijn mistlampen voorzien van cree leds. Na het zien van de led verlichtng in mijn mistlampen valt mijn normale verlichting een beetje tegen. Volgens mij is de pre facelift voorzien van H4 verlichting en kan ik verschillende kanten op:
-Xenon
-Led verlichting
-Of de standaard philips H4 lampen met betere licht opbrengst.

Xenon moet ik volgens mij behoorlijk wat aanpassen en weet niet of de koplampen tegen de warmte kunnen.

Led, in china zie je veel verschillende led h4 lampen, zijn hier al ervaringen mee?

Philips H4, is volgens mij de makkelijkste oplossing maar wat zijn de voor en tegens?

Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van aanpassingen betreft verlichting van de standaard lampen in de zzw30?

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Verlichting pre facelift

Bericht door CelicaTwinCAm »

ZZW30 facelift koplampen zijn projector lampen? Als je overstapt naar facelift koplampen kun je zonder veel moeite over op xenon.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Verlichting pre facelift

Bericht door hans1982 »

Hoi klopt, zou graag de facelift lampen willen hebben maar ze zijn bijna niet te vinden en 600 euro voor een set heb ik er persoonlijk niet voor over op dit moment. Vandaar dat ik naar andere mogelijkheden aan het kijken ben.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Verlichting pre facelift

Bericht door CelicaTwinCAm »

een alternatief zou zijn om zelf projectoren in je pre facelift koplampen te maken. Onderstaande pagina legt dit goed en duidelijk uit.

http://www.spyderchat.com/forums/showth ... Step-Guide

hier zou je deze projectoren voor kunnen gebruiken:
https://www.theretrofitsource.com/compl ... 60%2C47390
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Re: Verlichting pre facelift

Bericht door Yellow Dream »

Facelift lampen kunnen in de pre-facelift.
Maar hou wel rekening met de verandering van de kabelboom en daar ben je niet zomaar mee klaar .

In de Facelift lampen heb je de aansluitingen van H7 en HB3 lampen en dus geen H4 .

Je hebt ook 1 draad over , wat je normaal niet direct zou zeggen , maar dat is wel zo .

Dus wil je over gaan naar de facelift lampen moet je de kabelboom aanpassen naar een facelift en dat kost ff tijd .

Als je ze wilt kopen zou ik contact opnemen met Mike van CAR in Nijkerkerveen .
Hij bezorgd nieuwe lampen voor een mooie prijs .

Ik zelf ben zeer tevreden met de facelift lampen in de ZZW en heb er ook xenon in zitten voor zowel dimlicht en grootlicht.

Succes
Plaats reactie