Advies remklauwkleurtje

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
TIEMONEYHD
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 okt 2017, 14:34
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Advies remklauwkleurtje

Bericht door TIEMONEYHD »

Hallo, ik heb een blauwe mr2 spyder met een mat zwarte hardtop en donkergrijze oz racing velgen. Ik zat er aan te denken om de remklauwen een kleurtje te geven, maar de vraag is welke kleur? Rood vind ik een beetje mweh want veel mensen hebben dat, ik zat te denken aan een oranje/bruin achtige kleur of zwart omdat het bij de hardtop zou passen. (Ps als ik de kans krijg wil ik de velgen ook mat zwart maken)
Meest onbekende youtuber van Nederland
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Re: Advies remklauwkleurtje

Bericht door Yellow Dream »

Bij een blauwe auto en zwart dak zou ik voor ook blauwe klauwtjes gaan .
Zeker omdat je aangeeft dat je de velgen ook zwart wil gaan maken .
Als je naar oranje/bruin gaat zou ik eerder naar brons kleur gaan en is ook erg mooi.

Succes en veel plezier met de MR2
TIEMONEYHD
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 okt 2017, 14:34
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Re: Advies remklauwkleurtje

Bericht door TIEMONEYHD »

Nu je het zegt denk ik dat ik voor blauw ga, maar kan ik de remklauwen makkelijk zelf verven of is het beter om dit te laten doen?
Meest onbekende youtuber van Nederland
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Re: Advies remklauwkleurtje

Bericht door Yellow Dream »

De remklauwen zelf blauw maken is vrij simpel en kun je zelfs in de kleur van je auto zetten met autolak.
Alleen wel eerst een laag hittebestendige lak erop zetten in de kleur blauw en daarna de autolak in uw kleur .

Je kunt er voor kiezen verder of de klauwen uit elkaar halen.
Maar als je dat niet kunt kun je ook gewoon afplakken wat niet geschilderd mag worden en of met een goede vaste hand lukt dit ook perfect .

Succes
TIEMONEYHD
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 okt 2017, 14:34
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Re: Advies remklauwkleurtje

Bericht door TIEMONEYHD »

Ik denk dat ik het beste de remklauwen blauw wil maken in het zelfde kleurtje als de auto (8m6) maar weet iemand waar ik dat kleurtje kan vinden?
Meest onbekende youtuber van Nederland
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Advies remklauwkleurtje

Bericht door VincentM »

Als je meer naar azuurblauw gaat, heeft dat misschien een mooier effect. Denk persoonlijk dat als je klauwen dezelfde kleur zijn als de lak en de velgen zwart, dat ze nauwelijks gaan opvallen. Jaapio heeft bijvoorbeeld zijn klauwen rood gespoten, dezelfde kleur als zijn auto, maar dat is wel een kleur die opvalt, donkerblauw valt een beetje weg op de achtergrond :-/ Hij kan je ook tips geven hoe je de klauwen kunt demonteren en spuiten.

Het is natuurlijk een persoonlijke smaak. Maar bij zwarte of donkere velgen vallen lichtere/fellere kleuren eenmaal meer op. Zoals geel bijvoorbeeld.
Plaats reactie