20-04-2014: Eifel-Ringdag 2014 I.

Overige meetings. Dus ledenmeetings of zusterclub meetings Ook in het buitenland dus...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Hoe laat (ongeveer) zijn jullie bij de ring?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Tjeez man wat een foto's ik moet me horendol scrollen om bij het einde van de pagina te komen! :P

Het ziet er slecht uit mbt mijn deelname...
Niet alleen gaat het volgens de voorspellingen in Nürburg zaterdag regenen t/m zondagochtend EN mijn vrouw heeft ook ineens zin om "gezellig samen" naar Amsterdam te gaan.
Mocht het zondagmorgen droog zijn is er nog een kans dat ik toch meega maar bij nat weer wijzigt mijn planning.
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Tjeez man wat een foto's ik moet me horendol scrollen om bij het einde van de pagina te komen! :P

Het ziet er slecht uit mbt mijn deelname...
Niet alleen gaat het volgens de voorspellingen in Nürburg zaterdag regenen t/m zondagochtend EN mijn vrouw heeft ook ineens zin om "gezellig samen" naar Amsterdam te gaan.
Mocht het zondagmorgen droog zijn is er nog een kans dat ik toch meega maar bij nat weer wijzigt mijn planning.
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
XLR8
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2009, 01:26

Bericht door XLR8 »

Richard;

Het vertrek vanaf stadionplein 'de Geusselt' ofwel Mc Donalds zal rond 10:30 zijn maar dit is uiteraard afhankelijk van minimaal de 2 gezelligheidsfactoren sterke verhalen & koffie leuten.

Tel hierbij een kleine 2,5 uur en het rubber zal om en om 13:00 op zijn vroegst komen aanrollen binnen de periferie van de Nordschleife ofwel parking Adenau.
Gebruikersavatar
XLR8
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2009, 01:26

Bericht door XLR8 »

Remmel schreef:Tjeez man wat een foto's ik moet me horendol scrollen om bij het einde van de pagina te komen! :P

Inclusief de dubbele ja ;D

Remmel schreef:
Het ziet er slecht uit mbt mijn deelname...
Niet alleen gaat het volgens de voorspellingen in Nürburg zaterdag regenen t/m zondagochtend EN mijn vrouw heeft ook ineens zin om "gezellig samen" naar Amsterdam te gaan.

Kom nou! daar heeft ze vriendinnen voor :dux-blij_thumb-up:

'kzou toch die gele deux eens willen bewonderen dus hopen op goed weer 8)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Melle schreef:Wij zijn er bij. Maar gezien mijn autokeuze is het wellicht raadzaam om in Maastricht de tussenstops en finish duidelijk te hebben. Ik ga er namelijk vanuit dat ik de sportwagentjes niet bij ga houden onderweg.
Routebeschrijving volgt.;)


Overigens: als het morgen niet lukt met het ontluchten van het remsysteem, zal ik ook wat uit moeten kijken.:)

Vanmiddag 200 km gereden (afspraak, uitlijnen, ophalen spul) en remt wat minder direct dan het zou moeten...

Vermoedelijk is door het leeglopen van de klauw (zuiger niet terug kunnen drukken) na het wisselen van de remslangen voor Goodridges dáár wat lucht blijven zitten die er toen niet uit kwam.

Morgenmiddag dus opnieuw doen. Nu dus en morgenochtend hárd aan het werk tot vanavond laat.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

XLR8 schreef:Dat valt wel mee hoor, er is genoeg ruimte om de flora en fauna van het Eifelgebied in je op te nemen middels een relaxed tourtje... we zijn immers wat ouder en rustiger geworden ;D

Hier een stukje van het 'alternatiefje' ---> http://m.youtube.com/watch?v=oQcApEyrY_4
GÁÁF!!!!!

Filmpje kende ik nog niet, hoor je mijn soundje vanaf buiten.:)

Loud pipes saves lives!!:lach: ;D :dux-blij_thumb-up:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ricardos schreef:Hoe laat (ongeveer) zijn jullie bij de ring?
XLR8 schreef:Richard;

Het vertrek vanaf stadionplein 'de Geusselt' ofwel Mc Donalds zal rond 10:30 zijn maar dit is uiteraard afhankelijk van minimaal de 2 gezelligheidsfactoren sterke verhalen & koffie leuten.

Tel hierbij een kleine 2,5 uur en het rubber zal om en om 13:00 op zijn vroegst komen aanrollen binnen de periferie van de Nordschleife ofwel parking Adenau.
Rond 10.30 zijn we meestal wel weg, dus MR Tin een beetje doorkarren, 10.15 weg is wel het doel.:)

Ik gok op zo rond 12.30 afhankelijk van hoelang de koffiestop is bij Schwingsborn.

Ligt ook van het plekje waar we daarna heen gaan en of er onderweg nog gewacht moet worden (of Eupen weer open ligt).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Remmel schreef:Tjeez man wat een foto's ik moet me horendol scrollen om bij het einde van de pagina te komen! :P

Mocht het zondagmorgen droog zijn is er nog een kans dat ik toch meega maar bij nat weer wijzigt mijn planning.
Het kan nog alle kanten op (in de praktijk zijn de voorspelllingen voor de Eifel altijd wat minder voor die regionen en dan zie je eigenlijk geen druppel, dus ik hecht niet zo heel veel waarde aan die voorspellingen).

Maastricht: zaterdagmiddag als ik aan kom mooi droog en zonnig, snachts een spettertje en smiddags (zijn we toch wel) een klein buitje, gezien het minimale 0 komma zoveel mm cijfertje.

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-e ... richt.html

Nürburg:

Zaterdag stralend en zondagnacht 0,7 mm en overdag zonnig en droog. Lijkt me geen punt als dat zo blijft. Zaterdagmiddag ga ik er ook heen en waarschijnlijk een BBQ daar savonds.

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-e ... rburg.html

Als er nu 10 mm stond, is het minder.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Heel hard aan het werk zie ik...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Euh ja, nu wel weer (over 1 min.).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Wij zijn er al, groeten uit adenau.

De emmer heeft al een stukje open getourd rondom de ring gister.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Deelnemerslijst so far:

* MarcoTwo - Honda S2000 MY06
* MR-Tin - BMW M5 V10
* ToyoToon - Toyota MR2 2.0
* RC Power - Honda Civic VTEC trackcar ovb
* Masacur - Toyota MR2 2.0 of GT86
* XLR8 - Toyota MR2 Spyder 1.8
* Remmel - Toyota MR2 Spyder 1.8
* Baron - Mazda MX-5 NA
* Baron2 - Mazda MX-5 NA (of MGF)
* Smelles - Skoda Octavia III Combi
* Sjengster - Toyota MR2 Spyder 1.8 Turbo
* MarkK - Toyota MR2 2.0 Turbo ovb
* Tjello - Mazda MX-5 NA
* DaWaN (Arie Nap) - Honda Civic ESi 1996
* MR Tin2 - Nissan 300ZX TwinTurbo

Als iedereen komt, zijn we met 15 auto's, dat zorgt ongetwijfeld onderweg voor een opsplitsing van treintjes (plm. 5 a 6 is bij elkaar te houden/in de gaten te houden). Mocht iemand nog lastminute aan willen sluiten, kom gerust (op tijd).

Tot zaterdagmorgen vroeg zie ik zowiezo nog of er aan/afmeldingen zijn.

Zaterdagavond en zondagmorgen als ik in het Limburgse ben, zie ik nog wel mails (info @ marotaxaties .nl, zonder spaties) op de Phone en SMS kan natuurlijk ook: 06 22374655.

Tijdens het rijden, ben ik eigenlijk vrijwel niet bereikbaar.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

LET OP: onderstaand de pdf routebeschrijving voor zondagmorgen, ZELF uitprinten en meenemen

http://www.marotaxaties.nl/Toerritten/R ... htRing.pdf

Met een grotere groep is het onvermijdbaar dat we ons opsplitsen in meerdere treintjes, maar we komen elkaar gegarandeerd weer tegen op de stop-/verzamelplaatsen.

Start: Maastricht De Geusselt (BP Ultimate98 aftanken!)
Koffiestop: net in Duitsland bij Schwingsborn langs de B258 vlakbij Monschau in de lange bocht.
Spottersplekken bij de Nürburgring: Breidscheid (vlakbij Adenau), Brünnchen (bovenaan, vlakbij de Hohe Acht weer naar beneden) en de hoofd ingang bij de rotonde.

LET OP: traditioneel voor de laatste jaren: net in Duitsland boven Monschau gaat zowiezo het leading treintje rechtsaf (bordje iets van Eifel Ardennes route ofzo) om een geweldig stuurweggetje te nemen (zie filmpje) die net rechts naast stopplaats Schwingsborn uitkomt (de officiële route komt vanaf links) en in Maastricht pakken we bij een rotonde linksaf richting Bemelen (ipv rechtdoor om daarna via een saaie rechte weg de route te vervolgen, die je gewoon kunt nemen als je het mist!) om daar via wat haarspeldbochten naar Margraten te rijden en we komen elkaar weer tegen bij grensovergang De Planck.

De afwijkingen zullen in de toekomst in een nieuwe routebeschrijving (zaterdag de notes opnemen!) komen.

Indien zichtbaar teveel afstand ontstaan is, kunnen we onderweg nog even een korte stop houden om weer bij elkaar te komen als het niet té druk is (lees: niet een groep trage verkeersdeelnemers, campers e.d. voor laten gaan om daar vervolgens een uur achter te moeten blijven hangen).

Verder: rij voorzichtig en je eigen tempo (en op eigen risico en voor eigen rekening), neem niet teveel risico, de route is op zich heel simpel en je komt vanzelf terecht waar we heen willen.:)

Overdag kom je elkaar overal tegen (en andere landgenoten) en later die middag gaan we nog een leuk stukje route boven de Ring verkennen (zie facebookgroup Driving) voor wie bij ons is en iedereen is, zoals altijd, vrij om te staan en te gaan, waarheen en wanneer je wil. Je kunt de route weer terugrijden of via de A1 de Autobahn op richting huis (wel navi meenemen natuurlijk!).

Tot zondagmorgen. Ikzelf ben vanaf zaterdagmiddag in Zuid Limburg en daarna rondom de Ring.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Remmen zijn weer hárd!:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Het ziet er allemaal prima uit! Ietsje meer wolkjes dan gisteren, maar neerslag 0.

:) Gisteren de remolie opnieuw ontlucht en de boel is eindelijk knoerthard (ook met dan aan de Goodridges natuurlijk).

Mmm... zo nog even in de brievenbus kijken, heb het RDW pasje nog niet gekregen na het ontschorsen donderdagmorgen.

Tot morgen (of wie vandaag al in die regionen is, tot vanmiddag).;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

De weersvoorspellingen zijn gunstig dus jullie kunnen me morgen verwachten!
Jean-Pierre

Afbeelding
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Zo, alles staat klaar. Koelkastje mee, auto afgetankt, Kay heeft er zin in, want die denkt dattie Cars I en II in real live gaat meemaken :-)

Ik zeg, tot morgen!
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

Helaas wegens omstandigheden ben ik morgen niet aanwezig. Iedereen mooie, fijne en veilige kilometer gewenst :driving:


Deelnemerslijst so far:

* MarcoTwo - Honda S2000 MY06
* MR-Tin - BMW M5 V10
* ToyoToon - Toyota MR2 2.0
* RC Power - Honda Civic VTEC trackcar ovb
* Masacur - Toyota MR2 2.0 of GT86
* XLR8 - Toyota MR2 Spyder 1.8
* Remmel - Toyota MR2 Spyder 1.8
* Baron - Mazda MX-5 NA
* Baron2 - Mazda MX-5 NA (of MGF)
* Smelles - Skoda Octavia III Combi
* Sjengster - Toyota MR2 Spyder 1.8 Turbo
* Tjello - Mazda MX-5 NA
* DaWaN (Arie Nap) - Honda Civic ESi 1996
* MR Tin2 - Nissan 300ZX TwinTurbo
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Wij gaan rijden! :-)
Plaats reactie