20-04-2014: Eifel-Ringdag 2014 I.
Moderator: Pieten
Oef! 7 voor half 7? dat was vroeg...
Maar goed,
Het was weer een heerlijk ritje met goed gezelschap, geen drupje regen gezien en vrijwel de gehele tour zon in de cockpit, wat wil de paashaas nog meer
Inclusdief de nodige alternatiefjes is wonderwaarlijk de gehele trein bijna tot aan de Nordschleife bijelkaar gebleven... (m.u.v. het af en toe kwijt raken van de organisator dan )
De laatste +20 km naar Adenau/Breidscheid viel het zaakje in 2 groepen uitelkaar en versnipperde de deelnemerslijst over diverse parkings en spotting points.
Marco ben ik uit het oog verloren na een korte cruise van spotterplek A naar B.
Mijn recent nieuw verkregen GSM op 'automatisch netwerk' zetten had wellicht kunnen helpen want over de grens bij Nederland ontving ik pas het bericht van Melle dat ie bij Brünnchen stond.
In de namiddag nog wat bekenden tegengekomen en na de traditionele bratwurst und fritten voor een uurtje met een koppeltje Opel Speedsters rondom de ring gereden waarna ik koers op Maastricht heb gezet.
Dit was een feestje, nauwelijks drukte op de weg en het leek wel dat de gehele retour-route nagenoeg ontdaan was van overig verkeer!
Het tempo ging onbewust omhoog bij het aanhaken van een stapeltje luchtgekoelde Duitse Boxers en later een verdwaalde Yamaha R1 met NL kenteken.
Voor mij was het iig een relaxed dagje en we hebben weer wat geleerd van de volgende statements:
* mooi geel is idd niet lelijk
* Melle vond het ondanks zijn dieet toch heel erg leuk
* Martin kan met een gevulde beamer nog steeds strepen trekken
* ff chillen kan gerust bovenop een Nissan 300zx
* een Skoda gaat (en wilt) best goed van zijn plek
* Honda's rijden graag in tegengestelde richting
* oude Porsches doen het nog prima
* een Speedster doet zijn naam geen eer aan...
Dus op naar de volgende tour!
Maar goed,
Het was weer een heerlijk ritje met goed gezelschap, geen drupje regen gezien en vrijwel de gehele tour zon in de cockpit, wat wil de paashaas nog meer
Inclusdief de nodige alternatiefjes is wonderwaarlijk de gehele trein bijna tot aan de Nordschleife bijelkaar gebleven... (m.u.v. het af en toe kwijt raken van de organisator dan )
De laatste +20 km naar Adenau/Breidscheid viel het zaakje in 2 groepen uitelkaar en versnipperde de deelnemerslijst over diverse parkings en spotting points.
Marco ben ik uit het oog verloren na een korte cruise van spotterplek A naar B.
Mijn recent nieuw verkregen GSM op 'automatisch netwerk' zetten had wellicht kunnen helpen want over de grens bij Nederland ontving ik pas het bericht van Melle dat ie bij Brünnchen stond.
In de namiddag nog wat bekenden tegengekomen en na de traditionele bratwurst und fritten voor een uurtje met een koppeltje Opel Speedsters rondom de ring gereden waarna ik koers op Maastricht heb gezet.
Dit was een feestje, nauwelijks drukte op de weg en het leek wel dat de gehele retour-route nagenoeg ontdaan was van overig verkeer!
Het tempo ging onbewust omhoog bij het aanhaken van een stapeltje luchtgekoelde Duitse Boxers en later een verdwaalde Yamaha R1 met NL kenteken.
Voor mij was het iig een relaxed dagje en we hebben weer wat geleerd van de volgende statements:
* mooi geel is idd niet lelijk
* Melle vond het ondanks zijn dieet toch heel erg leuk
* Martin kan met een gevulde beamer nog steeds strepen trekken
* ff chillen kan gerust bovenop een Nissan 300zx
* een Skoda gaat (en wilt) best goed van zijn plek
* Honda's rijden graag in tegengestelde richting
* oude Porsches doen het nog prima
* een Speedster doet zijn naam geen eer aan...
Dus op naar de volgende tour!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Ik had eenzelfde situatie op terugweg. Geluk dat ik een leuke binnenweg route terug gepakt!XLR8 schreef: Dit was een feestje, nauwelijks drukte op de weg en het leek wel dat de gehele retour-route nagenoeg ontdaan was van overig verkeer!
Hier nog een foto van de groep, verder niet veel foto's gemaakt.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Ja, was idd bizar uitgestorven sommige stukken leek wel een scene uit ''the walking dead''
Rond welke tijd was je op retour ?
Die topstrap ligt overigens prima in het dashboardkastje, heb er een tijdje volgens de instructies mee gestoeid maar kreeg dat niet mooi symmetrisch strak en moest steeds uit de auto om het dak open & dicht te doen
Rond welke tijd was je op retour ?
...maar zorgt wel voor meer downforceEl Butre schreef:Ron, zet je topstrap even vast, die oren zijn slecht voor de topsnelheid....
Die topstrap ligt overigens prima in het dashboardkastje, heb er een tijdje volgens de instructies mee gestoeid maar kreeg dat niet mooi symmetrisch strak en moest steeds uit de auto om het dak open & dicht te doen
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
..dat is zo eighties Peter, dit gebeurt nu op basis van WiFi of rechtstreeks uploaden vanaf de memory stick (Sony cam) in je lap/desk top
@Marco;
Ik had afgelopen zondagavond al de foto's verwacht
PS. Was er iets mis gegaan bij het passeren van die witte slak op het stukje A ---> B ?
Bij Brünnchen zag ik je niet.
@Marco;
Ik had afgelopen zondagavond al de foto's verwacht
PS. Was er iets mis gegaan bij het passeren van die witte slak op het stukje A ---> B ?
Bij Brünnchen zag ik je niet.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Ik was zondagavond iets van 23.30 thuis. Pas dinsdag weer de pc even aangehad voordat ik weg ging. Eerst de verloren dagen inhalen qua werk. Ben net pas thuis, had vanavond de administratie willen doen om de BTW aangifte te kunnen doen (meestal dan tot 23 uur bezig).XLR8 schreef:
@Marco;
Ik had afgelopen zondagavond al de foto's verwacht
PS. Was er iets mis gegaan bij het passeren van die witte slak op het stukje A ---> B ?
Bij Brünnchen zag ik je niet.
Dus dat zal misschien ergens volgende week zijn.
Euh, ik was gewoon bij Brünnchen. Na die inhaalactie kwamen er nog een of twee auto's tussen, dus met een vertraging van een paar minuten reed ik het terrein op. Kon mooi nog naast een gifgroene Spaanse 911 staan. Trof Melle bij de eetstand aan en aangezien dat jouw doel was, liep ik daar direct heen. Zowel Melle als ik hebben een SMS gestuurd toen.
We zijn daar nog een uurtje gebleven en toen naar de hoofdingang gegaan tot tegen 18 uur om daarna naar de bekende knaagtent in Adenau te gaan.
Daar tot iets van 19.30 gebleven en in de regen vertrokken. Ik heb de gok gewaagd en gewoon topdown gaan rijden (met de tent dicht... niets voor mij, zeker niet met die temperaturen, was tot halverwege Duitsland gewoon nog 19 graden) en binnen tien minuten was en bleef het droog.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Foto's van pasen 2014:
Zoals altijd vallen er altijd wel wat deelnemers vanaf, maar zondagochtend vertrokken we met 13 auto's via fraaie binnendoorwegen richting de Nürburgring.
Op zaterdag was ik al richting Zuid Limburg gegaan om na het 'inchecken' (lees: sleutel halen en tas op de kamer deponeren) alvast richting de Ring te gaan.
Daar wat rondkijken, op een terrasje met bekenden zitten, rondje rijden en savonds gezellig BBQen pal langs de Ring.
Zondagmorgen vertrokken we via lekkere stuurweggetjes in het Limburgse Heuvelland via de Belgische Ardennen en het middeleeuwse wegdek (zeker met een strakke schroefsetje rammelen je hersens weer op hun plek) richting Monschau.
Bij Schwingsborn de traditionele koffiestop langs de B258 vlakbij Monschau.
Later de bekende spottersplekken aan gedaan.
Aan het eind van de middag (het vlóóg om) snel even wat SMS contact gehad om bij Pinoccio heerlijk te kunnen eten.
Na een zonovergoten dag, ging het iets regenen toen we weg wilden gaan.... na 2 seconden overleg met mijzelf toch besloten topdown te gaan.
Na 5 km werd het droog en kon ik heerlijk genieten van de buitenlucht (iets van 4 uur rijden ofzo) en lekkere muziek. GENIETEN!!:Thumb:
Tussen zaterdagmiddag en zondagavond circa 1.200 km gestuurd.
Zoals altijd vallen er altijd wel wat deelnemers vanaf, maar zondagochtend vertrokken we met 13 auto's via fraaie binnendoorwegen richting de Nürburgring.
Op zaterdag was ik al richting Zuid Limburg gegaan om na het 'inchecken' (lees: sleutel halen en tas op de kamer deponeren) alvast richting de Ring te gaan.
Daar wat rondkijken, op een terrasje met bekenden zitten, rondje rijden en savonds gezellig BBQen pal langs de Ring.
Zondagmorgen vertrokken we via lekkere stuurweggetjes in het Limburgse Heuvelland via de Belgische Ardennen en het middeleeuwse wegdek (zeker met een strakke schroefsetje rammelen je hersens weer op hun plek) richting Monschau.
Bij Schwingsborn de traditionele koffiestop langs de B258 vlakbij Monschau.
Later de bekende spottersplekken aan gedaan.
Aan het eind van de middag (het vlóóg om) snel even wat SMS contact gehad om bij Pinoccio heerlijk te kunnen eten.
Na een zonovergoten dag, ging het iets regenen toen we weg wilden gaan.... na 2 seconden overleg met mijzelf toch besloten topdown te gaan.
Na 5 km werd het droog en kon ik heerlijk genieten van de buitenlucht (iets van 4 uur rijden ofzo) en lekkere muziek. GENIETEN!!:Thumb:
Tussen zaterdagmiddag en zondagavond circa 1.200 km gestuurd.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: