21-03-08. Karfreitag am Nürburgring.

Overige meetings. Dus ledenmeetings of zusterclub meetings Ook in het buitenland dus...

Moderator: Pieten

Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Ben geloof ik toch blij dat ik "geen" dame ben... hoeft mijn chauffeur zich tenminste niet in te houden... ;)
Gebruikersavatar
Grieper
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 feb 2008, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door Grieper »

hmm 19 euro per rondje vind ik toch wel een redelijk bedrag, mischien 1 rondje...mijn budget is namelijk verre van hoog.
we zien wel hoe verslavend het is :P
:dragracing:
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Klopt t nou dat je niet verzekerd bent als je op een circuit gaat rijden?
Gebruikersavatar
Grieper
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 feb 2008, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door Grieper »

good one......geen idee :-/
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

En moet je een helm dragen? :P

en zijn winterbanden nog verplicht?

en issut nou officieel openbare weg of wordt t als circuit gezien?

ehmm ik ga nog even denken of ik meer vragen heb!!
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

19 euro per rondje klinkt idd veel. Daarintegen is het rondje wel 10 minuten (of langer) jezelf amuseren en ervaren hoe het is om op HET circuit van de wereld te rijden.

Als jij bij een ongeluk betrokken raakt heb je pech. Niet verzekerd, daarnaast kost het je 1300 euro per strekkende meter vangrails die je meteen mag betalen ;)

Een helm is (nog) niet verplicht, alleen wanneer je met een cabrio rijd volgens mij. De regels voor het circuit zijn op ieder circuit hetzelfde meen ik (ongeveer).

Echter zijn er wel nieuwe ontwikkelingen op de Ring met betrekking tot de auto. Alles moet voorzien zijn van een TUV keuring. De specifieke eisen kan ik je ook niet vertellen en die moet jezelf maar even zoeken op internet en forums over de ring. www.nurburgring.nl geloof ik...

Tevens is mijn advies.. ga goeie vrijdag niet de ring op. Het is er dan echt stervens druk en gebeuren er ieder rondje wel ongelukken.

Wil je graag een x de ring op, doe het dan zoals mij.. een doordeweekse dag vrij nemen en zo vroeg mogelijk gaan. Rijd het eerste rondje gewoon op je gemak.. (eerste 50 rondjes :P ). Geloof dat mijn eerste rondje iets van 12 minuten duurde... (mede omdat ik een vrouw aan boord had ;D ). Hier is ook niks mis mee, het ging me meer om de ervaring van de ring dan om een tijd neer te zetten.

Zo.. spraakwater weer op ;D

Vragen ?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

rmmr2 schreef:de witte dame staat in eindhoven...

Nee hoor, gisteren in Spijkenisse, vandaag in Heinenoord en volgende week in Volkel.;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Officieel is de Ring een tolweg, maar of je verzekeraar het met je eens is, moet je maar afwachten.;)


Kan de evenementen piet hier niet een CLUBMEETING van maken?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Mr2-wouter schreef:19 euro per rondje klinkt idd veel. Daarintegen is het rondje wel 10 minuten (of langer) jezelf amuseren en ervaren hoe het is om op HET circuit van de wereld te rijden.
Daar heb je natuurlijk ook weer gelijk in...
Mr2-wouter schreef:Als jij bij een ongeluk betrokken raakt heb je pech. Niet verzekerd, daarnaast kost het je 1300 euro per strekkende meter vangrails die je meteen mag betalen ;)
Hier lees ik dus op verschillende site's en fora andere verhalen over...Maja de ene helft noemt t openbare weg en de andere helft noemt t circuit dus ik snap t ook niet meer zo goed... :huh:
Mr2-wouter schreef:Een helm is (nog) niet verplicht, alleen wanneer je met een cabrio rijd volgens mij. De regels voor het circuit zijn op ieder circuit hetzelfde meen ik (ongeveer).
Ga ik ook wel even naar zoeken dan...Kijk wel ff op de officiele site van de ring, kan ik gelijk mn Duits oefenen... ;)
Mr2-wouter schreef:Echter zijn er wel nieuwe ontwikkelingen op de Ring met betrekking tot de auto. Alles moet voorzien zijn van een TUV keuring. De specifieke eisen kan ik je ook niet vertellen en die moet jezelf maar even zoeken op internet en forums over de ring. www.nurburgring.nl geloof ik...
Ben ik al helemaal aant doorspitten...
Mr2-wouter schreef:Tevens is mijn advies.. ga goeie vrijdag niet de ring op. Het is er dan echt stervens druk en gebeuren er ieder rondje wel ongelukken.
T was volgens mij ook nog geen vaststaand feit... Geloof ik...
Mr2-wouter schreef:Wil je graag een x de ring op, doe het dan zoals mij.. een doordeweekse dag vrij nemen en zo vroeg mogelijk gaan. Rijd het eerste rondje gewoon op je gemak.. (eerste 50 rondjes :P ). Geloof dat mijn eerste rondje iets van 12 minuten duurde... (mede omdat ik een vrouw aan boord had ;D ). Hier is ook niks mis mee, het ging me meer om de ervaring van de ring dan om een tijd neer te zetten.
T zijn ook altijd weer die vrouwen he... Wat hebben jullie mannen het toch zwaar!! :P
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

SuperTWO schreef:Zet XLR8 er ook maar bij met de SLK AMG.

Is verdwenen uit het lijstje?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Ja er is ook zoveel gekopieerd en geplakt... :P

Supertwo + ckcs
BlackJax
Peerke (+ Peggy?)
Mr2-Wouter + MR83
Rmmr2
Grieper
Forza!
Gidonlamboo
Dooierick + Missy_Maaike
XLR8 (SLK AMG)

Alleen als het opschiet met het project...
Xhermes (+Miss_mr2_on_lsd?)

Uit de polisvoorwaarden van Aegon: "Algemene uitsluitingen"
Uitgesloten is de schade veroorzaakt:
2.1 met opzet van een verzekerde, ongeacht of die schade is veroorzaakt aan zijn eigen belangen of aan die van een andere belanghebbende bij de verzekering of aan die van een derde;
2.2 tijdens deelneming aan snelheidswedstrijden of - ritten;
2.3 tijdens deelneming aan behendigeheidswedstrijden of - ritten geheel of gedeeltelijk buiten Nederland;
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

De Ring is een tolweg ( zoals Marco al zei ). Ze zullen je dus wel moeten verzekeren, echter, zijn die gasten ook niet helemaal stom. Waarschijnlijk zullen ze wel uitkeren en je er daarna uit knikkeren...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Als die auto's allemaal verzekerd zijn op de ring.. waarom worden ze na een crash dan buiten tegen een boom geparkeerd om vervolgens foto's van te maken en daarna weer op de ambulance naar de stort vervoert te worden ? :P
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Xhermes schreef:De Ring is een tolweg ( zoals Marco al zei ). Ze zullen je dus wel moeten verzekeren, echter, zijn die gasten ook niet helemaal stom. Waarschijnlijk zullen ze wel uitkeren en je er daarna uit knikkeren...
Ik heb inderdaad al meerdere verhalen gelezen van mensen die schade hebben gereden op de ring en wel uitgekeerd hebben gekregen. Maar die mensen hebben of een negatieve aantekening gekregen of zijn korte tijd later uit de verzekering gezet.
Mr2-wouter schreef:Als die auto's allemaal verzekerd zijn op de ring.. waarom worden ze na een crash dan buiten tegen een boom geparkeerd om vervolgens foto's van te maken en daarna weer op de ambulance naar de stort vervoert te worden ? :P
Ehmm omdat dat misschien een hoop gezeur scheelt?

enne die winterbanden moet je in Duitsland hebben onder winsterse weersomstandigheden...

"Van winterse omstandigheden is in elk geval sprake bij sneeuw, ijs of gladheid. Er zijn nog geen rechterlijke uitspraken over welke weersomstandigheden dat nu precies zijn. We zullen de ontwikkelingen blijven volgen en u via onze site op de hoogte houden."
Bron: www.anwb.nl

Dus als t weer daar is zoals t vandaag hier is hoeft t niet... toch?!
Gebruikersavatar
Grieper
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 feb 2008, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door Grieper »

Nou ik hou het dan maar op safe en ga de ring niet op, vooral als het " knatsch" druk is....:P
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Misschien denkt iedereen dat wel en issut dus rustig... ;)

Of ben ik nu erg positief ingesteld... :hypocrite:
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Missy_Maaike schreef:Misschien denkt iedereen dat wel en issut dus rustig... ;)

Of ben ik nu erg positief ingesteld... :hypocrite:

Ik denk het wel, maar ik hoop dat je gelijk hebt.:D

Ik zag trouwens op you tube een filmpje in ee mr2 turbo over het hele circuit. Is inderdaad een erg mooi stukje asfalt.

www.youtube.com/watch?v=TLvTUufDz5c

Ook een filmpje van een crash:::| .

www.youtube.com/watch?v=t954qji0tF0
Afbeelding
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

Supertwo + ckcs
BlackJax
Peerke (+ Peggy?)
Mr2-Wouter + MR83
Rmmr2
Grieper
Forza!
Gidonlamboo
Dooierick + Missy_Maaike
XLR8 (SLK AMG)
MarkK + Jara

Alleen als het opschiet met het project...
Xhermes (+Miss_mr2_on_lsd?)
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

toch al 11 misschien 12 auto's
Afbeelding
Gebruikersavatar
MR-tin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 529
Lid geworden op: 29 dec 2006, 00:44
Type MR2: ZZW30

Bericht door MR-tin »

Doe mij dr maar bij hoor 8)
Afbeelding
Gesloten