eruit gereden door VW Corroda

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

als je echt wil winnen, eerst achteruit rollen, eerste versnellilng pakken en hem goed de toeren in gooien. Als je lekker gerookt hebt zijn je banden goed warm.

Launch zo hoog mogelijk, en probeer de auto niet te laten dippen... Toeren moeten gelijk blijven en dan verder omhoog gaan. Niet zakken. Overigens de koppeling in 1x laten opkomen. De mr2 heeft het voordeel dat het gewicht vol naar achter word geknalt dus je hebt enorm veel grip. Ik startte met mn zzw30 hetzelfde als een 4x4 r32 met dsg en launchcontrole.

weet wel, op het moment dat je launcht kan je nog wel eens scheeftrekken dus hou het goed in de gaten. schakelin de eerste versnelling direct na je de revlimit hoort, maar echt heeel snel erna! de tweede en derde versnelling net voor de rev limit. Dan maak je goed kans tegen een Coraddo VR6. Probeer het niet rollend, dat ga je niet winnen.
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Wel Knap dat je van een 4x4 met launch kunt winnen
goed staalje voet werk.
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

sprintje

Bericht door Quadc@msix »

Ben wel erg benieuwd hoe dit afloopt......
Zelf ben ik ook eens benaderd door een petje-pietamientje met zo'n volkswrak corrado, of ik tegen hem wou draggen.... want hij had een speciale vr6 en zou makkelijk van een mr2 kunnen winnen....mijn sw ziet er niet erg speciaal uit aan de buitenkant op de enorme hoge moterkap na.....ik vroeg "weet je 't zeker?", en deed mijn motorkap open..... hij slikte een keer bij het zien van de motor en haakte af, en liep mompelend weg met zo iets van " ga ik niet winnen" ......

John /quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

dan moet je juist niks zeggen en gewoon tegen hem racen :P
mensen met VW's overschatten hun auto's vaak.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Gen3 n/a 175pk.
400 meter meer dan 14 sec das niet snel hoor.
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Sta binnenkort tegenover de vr6 van een vriendin van me. Is wel standaard net als mijn 3sge maar toch scheelt maar 15 pk maar heb openlucht filter etc dus gaat denk ik best close worden
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Open luchtfilter levert minder vermogen als de originele luchtfilter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Wel dik geluid JONGE! :D
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
SirhC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 02 jan 2007, 02:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door SirhC »

Is toch alleen vermogenverlies als je hem niet goed monteert??
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

hooguit een wat betere throttle respons maar pk winst niet of nauwelijks.
wel goed plaatsen inderdaad. zo ver mogelijk het gat in, en dus zo ver mogelijk bij je motor vandaan.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Mr2lover2 schreef:Wel Knap dat je van een 4x4 met launch kunt winnen
goed staalje voet werk.
2ZZ-GE op 900 kilo. Moment van launch klapt het gewicht op de achterwielen. Die R32 is 4x4 maar 1700Kilo. Reken maar uit ;)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

en? zijn er al aandrijf assen gebroken of diff,s uit elkaar gespat?

o nee jullie rijden met standaard motoren.

nieuw sterker diff nodig of sterkere tandwielen???

http://www.aangepastebak.nl die heeft ze wel.
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

zo synhro voor een sw20 1850..euro
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

synhro ??? wat is dat, zeker iets zoals pleum of zoiets ??
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

zo iets minder "turbulatie"
in de versnellingsbak
Gebruikersavatar
Red2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 mei 2013, 17:10

Bericht door Red2 »

shenron schreef:synhro ??? wat is dat, zeker iets zoals pleum of zoiets ??

Nee man, zoiets als een turkbar:dux-blij_thumb-up: ;D
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Red2 schreef:Nee man, zoiets als een turkbar:dux-blij_thumb-up: ;D
Sjonge jonge, hoe kan ik dat vergeten, Turkbar inderdaad :still_bonk: ;D
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
rednex
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2013, 08:45

corrado vr6

Bericht door rednex »

de corrado bestaat on vr6 een 2.8 of 2.9l maar die zijn traag int vertrek en hebben ni graag hoge toeren
heb vertrouwen in de echte japanner ,en hou hem boven de 5000rpm en geniet van het zicht in de achteruitkijkspiegel (kijk tis een VW das Lieben auto pffff) "pas wel op voor dolle kevers hihi lol
ik heb 1 keer met vr6 gereden met regelbare veren pneumatisch.
500m en boite vloog er onderuit pfff , heb hem dan maar niet gekocht oepsie !!
Plaats reactie