MR2 verkocht!

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

MR2 verkocht!

Bericht door Dilbert »

Hi

Mijn SW20 is verkocht!

een kleine samenvatting van het bezitten van een SW20:

-Auto in 2001 gekocht met het geld van mijn 2e job, het eerste loon, wat speel goed toestond!

Enkele autos/MR2's bekeken, alle enkel op papier interessant, op 1 na!

Degene, met de meeste kilometers op de teller. Met een diploma MTS Motorvoertuigen en HTS WTB en een beetje sleutel-ervaring had ik bij deze hetbeste gevoel! Dat heeft zich in bijna 13 jaar en 80.000 km bevestigt.

-Optisch was er nog wat te doen. In de komende jaren eerst een netter interieur in stof gekocht, later de basis voor leer/alcantara via Willy Hermans.

-later, na een klein accidentje van mijn vrouw ;-) de start voor een volledige nieuwe lak rondom, en 1994+ achterlichten & spoiler!

-Technisch: motorisch geen kosten gehad, behalve onderhoud. Verder met gele koni's, EBC remmen en de obligatorische 17" het weggedrag verscherpt.

De auto is echter enkel het middel - tot- /rijden/mooie plekjes bezoeken/lekker eten & drinken onderweg, enz.

Vandaar: de ritjes & de mensen!

-eerst eens als "lezer" op de mr2.nl website wat weetjes over de auto leren kennen (ja, de mijne had alle typische MR2 kwaaltjes!)

-dan een voorstel gezien voor een lang weekend (vr, za, zo) in de Belgische ardennen & duitse eifel met een aantal MR2 rijders...

Wat moet ik me daarbij voorstellen? met een stel onbekende mensen 3 dagen onderweg? Kan dat goed gaan?

Ja, dat kan goed gaan!

De namen waren XLR8, Shelby, ene Rolf, Silver, en een mede-Limbo (sorry, naam vergeten!)

Ontmoetingsplaats: Geuselt, Maastricht --> eerst richting een klets nattebelgische Ardennen (damn, de nieuwe banden zijn goed!), noord Luxemburg, dannaar de 1e overnachting in Prüm. Helaas heeft Rolf hier zijn chikita-gele SW20 tussen Clervaux en Prüm in een greppel gestuurt! Geen enkel stuk plaatwerk meerin zijn originele vorm!

Maar gelukkig geen persoonlijk letsel!!

Die avond waren we even beduusd, want we hadden die dag schofterig gereden,en hadden ons in de oren geknoopt, dat we de dag erna rustiger gingen rijden.

----> dus niet!

eerlijk gezegt, heb ik in dat weekend gemerkt, dat de auto meer kan als ik durfde!

Nu was het hek van de dam!

Met XLR8 regelmatig een zondagje gegumt, het was een aangename bezigheid.

Een verdere "stijging in geluksgevoelens" was de eerste Rallye met Theo Peeters. Een week gummen in Vorarlberg, met als hoogtepunten de Silvretta en Stelvio pas!

Daarna: Vogesen, Weissensee, Schotland, Zuid-Tirol!

In 2011: franse zee-alpen Theo Rallye met een Avensis station en 1 Akita Inu.

Dat was een begin van het einde: we nemen liever onze (inmiddels 2) Akitas mee, als we in de MR2 rijden.

De gereden kilometers de laatste jaren per jaar: 600, 400, 200....

Met de plaatselijke Toyota Garage gesproken; een jonge gast heeft het vanzijn baas overgenomen, die met pensioen ging;

Hij wilde zijn lege showroom vullen (doet orig. Toyo onderhoud, is geen dealer), en de MR2zag hij als een goede "reklame".

Ik mocht de MR2 er parkeren totdat hij verkocht werd, ik kon onze 2 Diesels lekker (verwarmd) in de garage parkeren, en in de winter geen zorgen meer maken over strooizout, scheeuwschuivers met orientatie-problemen enz. (we wonen inNoord-Luxemburg op ~500 hoogtemeters).

Nu dus: verkocht!!

Het spijtige: vele goede herinneringen, het rijden, om te rijden is weg

Het goede: opties voor iets nieuws! Het wordt iets groters, iets zwaarders,iets.... met diesel, veel koppel en 4x4.

Bedankt aan de "oude MR2 garde"

Wilma & Arnold

Erik & Indra

Ron S.

Marco & Jolanda

Theo & Annie

Voor de leuke tijd!

Jeroen
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Sjit........ wat jammer nu.:) Jammer dat we het hier niet wisten dat hij in de verkoop ging, ik had zeker belangstelling! Altijd al gecharmeerd geweest van turquoise.

Wel begrijpelijk als je zo weinig rijd, hier is recentelijk zelfs nog een MR2 bij gekomen (doel: tijdelijk totdat de V6 weer lange afstanden aan kan, maar ja... dan neem je weer geen afscheid, etc.).

Helaas van Theo en Annie al een paar jaar weinig meer gehoord (laatste contact was december 2011, na een ziekenhuisopname van Theo). Heel jammer, een paar vergeefse pogingen daarna gedaan, binnenkort maar weer eens proberen. We missen die weken wel. Gaan elk jaar wel een week solo op pad, maar dat is toch anders (in 2012 Sauerland, vorig jaar het Kaunertal weer, voor de 3e keer).

Ron XLR8 is inmiddels weer aan de MR2 (Spyder) sinds vorig jaar!

Met hondjes is het inderdaad wat lastiger als er geen oppas in de buurt zit (wij zijn bijna 2 jaar geleden 200 km verderop verhuisd), we hebben nog één Cavalier en inmiddels dik anderhalf jaar een tweede Shih Tzu.;D

Dus ben ik vaker alleen op pad als het om een dag gaat (of het moet in 6 uur uit en thuis te doen zijn).

Heb je foto's van allebei de Akita's? Daar vroeg Jolanda om.

Groeten aan Chantal.;):dux-blij_thumb-up:

Marco & Jolanda
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Sorry Marco, ik wilde niemand een kans ontnemen om mijn (ex) MR2 te kunnen kopen!
Mijn beweegreden was als volgend: om een "marktwaarde" in te kunnen schatten heb ik dit forum een tijdje in de gaten gehouden....
Naar mijn mening werden voor de MR2's in NL veel te weinig betaald!
Ik wilde mezelf de posts besparen met "veel geld voor veel km's" "tijdens de crisis" enz.
Ik had een prijs in mijn hoofd, die ik 500 € heb moeten laten zakken, maar desondanks duidelijk meer was/is, als de laatste SW20's die verkocht werden, en op dit forum beschreven werden.
Natuurlijk krijg je het geld wat je erin steekt nooit meer terug, maar om de SW20 met een gerust hart af te geven wilde ik toch een bevredigende prijs er voor hebben!
De waarde van zo'n model is naar mijn mening moelijk te bepalen; ik was ervan overtuigt dat de mijne enkel door een "liefhebber" gekocht werd, die de km stand (261.000) kon relativeren tegen de daadwerkelijke technische en optische toestand.
Ik kan je het adres van de koper geven voor een bod ;) .

p.s. we zijn idd noch niet van de aardbol verdwenen, misschien een keer een reunie op een centrale plek met of zonder woeffies?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Wow, dat is bijna net zoveel als mijn rijdende MR2 (die een jaar ouder is), staat inmiddels op 290.000 km en met een opvallend laag motorolieverbruik.:)

Ik dacht dat hij juist erg weinig had gereden.:) En de markt hier is inderdaad niet geweldig, maar voor toppertjes betaalt men ook geld (onlangs een MY92 verkocht met wat mods, origineel Nederlands in geweldige staat met 125.000 km voor 5 mille, vraagprijs lag 1.950 euro hoger!).

Het komend seizoen komen er nog wel een paar rijtripjes vanuit Limburg naar de Eifel/Ardennen/Ring, dus aansluiten kan altijd.:)

Inmiddels ben ik al voorzien qua MR2, maar de alternatieven lopen nog steeds (meer in de categorie van uniek/toppertje/bewaren), dus wie weet. Ik verwacht het niet, maar voor hetzelfde geld (nou ja, letterlijk gezien meer) staat er ineens nog eentje bij, dan zal er toch eentje weer weg moeten.:) Maar voorlopig kunnen we weer naar ritten toe en kan Joshma binnenkort weer een klusje uitvoeren.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Dan heb ik voor mijn 92-er meer gekregen!:adhd:
En dan is het in belgie niet eens goedkoop om een MR2 te rijden (taxen, inverkeerstelling?)
Mja, de eigenaar heeft Z-platen! (belgische handelaars/garage kentekens).
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dan heb je een topdeal gehad.;)

De witte staat trouwens origineel op 168.000 km sinds 1990 (bijna 15 jaar op mijn naam dit jaar). Vorig jaar slechts 1.100 km gereden, het jaar daarvoor 5.500 km.

Dit jaar heel weinig, komt wel weer.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Jaaaa. de "opvolger" van de MR2 komt eraan!
In de week van 16 juni kan ik hopelijk met de nieuwe "wheels" rijden.
Het is een Toyota, heeft veel plaats, en je stapt eerder "omhoog" in als dat je je naar onderen laat vallen.
Is een Diesel....en Automaat.

De Corolla 2002 E12 Station 2.0 D4D gaat weg, deze heeft na 356.500 km. zijn dienst gedaan (in 06/2005 met 93.000 km gekocht)
De Avensis 2008 T25 station Facelift 2.0 D4D"traveller" blijft voor Chantal (boodschappen&hondentransport).
Wie raad eens, welke het wordt.
Als ik mijn nieuwe kenteken noem, weet de Toyo kenner het ("Wünsch-Kennzeichen").
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

rav 4
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Lijkt me ook een logisch vervolg.. ;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

was idd een logische kandidaat, maar het kenteken van de nieuwe is:

LC 0150

Zie "slap gelul" zonder MR2, en je kon het al weten...

Een RAV4 (2.2 D4D 4x4 "lounge"; Lux./Belgische specs) was idd een kandidaat, want:
-Verbruik i.o (~8 L/100 km Diesel)
-rijdt goed (wegligging, tractie van de variabele 4x4)
-moderne opties (dode hoek waarschuwing, nieuwste Navi, elektrisch opende achterklep)
De "rationele" keuze voor 45.000 - 50.000 km / jaar)

maar:

Na een testrit kwam de vraag van Chantal:
is dit de auto die je ECHT wil? (vertaling: ik wil de komende jaren geen gezeur meer horen).
Dus naar een ander model gekeken...
Het is een LandCruiser "150" of "J15" 3.0 D4D 5deurs 5 zits Executive geworden.
-Verbruik... niet vragen...
Zoveel Diesel als een SW20 bij het gebruik waarvoor de emmer gedacht was/is (dat gold voor mijn ex MR2 toch).
De argumentatie is: gezien de betrouwbaarheid & afschrijving is gering, dus de kilometerkosten laag..........ehemmm

Volgende week kan ik 'm afhalen, de week erna komt ie op kenteken (moet ingevoerd worden). Hopelijk vanaf 18 juni rijden (zonder "Überführungskennzeichen), rijden, rijden, rijden, .......
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Wel een automaat toch?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Een LC Executive is altijd een automaat.
Enkel de Basisversies zijn met schakelbak te vinden.

Bij de RAV4 was ik er niet overtuigt over de automaat, daar zou ik een handgeschakelde nemen. Dat paste naar mijn mening beter bij het karakter van de auto.
De wegligging was zeer goed / sportief, dus een klassieke H-bak; ja.

De LC is een Cruiser, dus Automaat, o.k.
Dit is mijn eerste "eigen" automaat!

ik heb na het behalen van mijn rijbewijs (geen eigen auto de eerste 3 jaar na het behalen van mijn rijbewijs) enkel de automaat van mijn moeder gereden.
Daar heb ik het leren waarderen in de zin van "ontspannen rijden".

Mijn eerste eigen autos waren uit het tijdperk, waar de diesel nog indirekt ingespoten waren, geen turbo hadden, en "geen" kompakte Diesel-Japanner met automaat te krijgen was.
2.0 Liter Diesel met.... 72 Peeeekaaas.
Zo heb ik er 3 gehad (Sunny liftback, Carina E Liftback, Corolla E10 GX).
Daarmee ben ik ook naar Hongarije, Napels, en wekelijks NL-Lux geraakt!
Wel met meer geluid & rook & ..... trager, maar dat "kon" toen nog...


Ik heb geen probleem met het omstappen van "schakel" naar automaat.
Wel heb ik een probleem om van automaat naar schakel terug te gaan, dan wil ik wel eens tot stilstand afremmen, en vergeten de koppeling in te trappen (terwijl ik in de versnelling blijf).
In 2011 heb ik voor het werk een tijdje een Passat kombi met DSG gereden (2.0 TDI) dat was in de stad of file heerlijk...

Ik ben echter wel een lange-afstands rijder, en gebruik meestal de "hoogste verzet". Ik heb ong. 800.000 km in totaal gereden, verdeeld over 6 autos, maar nooit koppelingsplaten hoeven te vervangen. De Corolla heeft nu 356.500 km, met de eerste koppeling (en uitlaat, en motor, enz.). Is te koop, trouwens ;)
http://www.luxauto.lu/de/gebrauchtwagen ... ?id=647434
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Maar met die diesels met 72 pk reed je wel overal en altijd 1 op 20....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Het verbruik was bij mij eerder 1 op 17.
Wat terugblikkend opvalt, is dat (naar mijn mening) de oudere motoren zoals de 72pktjes minder spreiding in het verbruik hadden tussen "zuinig rijden" en meer stampen. Het zat tussen de 1:16 en 1:17,5.
Met de mijn Avensis 126 pk 2.0 D4D kan het verbruik tussen de 1:13 en "echte" 1:20 (niet boordcomputer, maar gereden km's vs. liters getankt aan de zelfde pomp) liggen. Dat is het verschil tussen duitse Autobahn (585 km in 4,5 uur van deur tot deur; Ingolstadt-Noord-Lux.) en de franse autoroute (Epinal, Nancy, Metz, Thionville, Luxemburg) waar max 110 km/h is, en ik met cruise control op 120 km/h ingesteld rij.
Logisch, het vermogen en koppel kan enkel uit de brandstof komen.
Of je nu 72 pk en 152 Nm moet genereren, of 126 pk en 300 Nm.
De eerste loopt altijd minstens op "boven deellast" de andere bij rustig rijden ver onder deellast.
Daarom ben ik niet overtuigt over de "kleine benzinemotoren met relatief veel vermogen" oftewel downsizing.
Met een SEAT Altea (europcar huurauto) met 105 pk 1.4 Turbo benzine al eens ruim 1:10 gereden, zonder echt vlot onderweg te zijn.
Met een Mercedes E Kombi (poolwagen) 220 CDI veel vlotter, komfortabeler max. 1:16 op de zelfde route gereden.
Dan komt het thema betrouwbaarheid nog...
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ik kan wel bevestigen dat het wel kan met een klein beetje moeite (en gebruik van cruise control): Octavia III Combi EBL 1.4TSI 170 pk/297 Nm (TVS Dyno) gemiddeld rond de 1:18 (uitschieters naar 1:16,5 en pas 1:20,7 (gunstiger dan de fabrieksopgave/toch al erg lage CO2 uitstoot van 121 g/km) werkelijke berekening na aftanken), met zware belasting in de vorm van een flinke last aan de knobbel (grote caravan/2 paardstrailer) met veel hoogteverschillen in Duitsland of veel wind, duik je snel onder de 1:10.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Als je 50.000 per jaar rijdt, waarom een landcruiser als ik dat mag vragen? Verbruik is echt een dure grap als je daar veel in rijdt. Of moet hij continue aanhangers trekken?
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Comfort, betrouwbaarheid, een stukje "hobby".
Het feit dat de auto in staat is om zware aanhangwagens te trekken (een veehandelaar in de buurt rijdt 100% met een aanhanger zonder problemen), betekent dat de auto zonder aanhanger "onderbelast" is en lang meegaat.
Ik rij enkel met een aanhangwagen als ik een keer naar het "milieupark" moet.
Dat is dus niet de reden.
In NL en in een drukke stad wonende, had ik waarschijnlijk zo'n auto niet gekocht. In landelijk Lux. wonende, en met regelmatige ritten door de vogesen, zwarte woud enz. zomer & winter voor het werk wilde ik een bullitproof zwitsers zakmes op 4 wielen hebben.
Geen kwestie van moeten, maar willen hebben.
Maak je geen zorgen, we hoeven geen honger te lijden van het dieselverbruik ;)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

De wegenbelasting zal wel een ander tarief zijn als bij ons...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Vul de Co2/km van je auto in, en je weer het:
http://www.acl.lu/expertise/taxe-automobile
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Calculez votre taxe automobile

Remplissez le formulaire suivant pour calculer le montant de votre taxe automobile.






Degré d'émission de CO2 de votre véhicule *
Vous trouverez le degré d’émission de CO2 de votre véhicule sur votre certificat de conformité. Pour une information détaillée selon le modèle de voiture, cliquez ici : http://www.dat.de


Type de moteur * diesel et diesel hybride essence et essence hybride


Votre taxe : 65 €
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie