Grappigste poging

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Grappigste poging

Bericht door CelicaTwinCAm »

het moet niet gekker worden. Toen ik nog in de Celica reed, kwam ik regelmatig golfjes en astra's tegen die bij het stoplicht een poging wilde wagen. Sinds ik de 2 heb is dit niet meer voorgekomen.

Zaterdag viel echter mijn klomp. Ik stond bij het stoplicht toen er ineens een Ferrari rode bolide naast me kwam staan die liet weten dat hij er was (vroem vroem). Hij klonk al enigzins verlept en wat zag mijn oog, een Hyundai Coupé uit 1996. Ik wilde het eigenlijk laten voor wat het was maar nadat hij bij het eerste stoplicht met piepende banden wegreed besloot ik het toch maar te doen.

Bij het tweede stoplicht stonden we naast elkaar, waarbij de Ferrari, ik bedoel Hyundai, weer flink toeren maakte tot aan het moment dat het stoplicht op groen sprong, en ik hem m'n lekkere kontje liet zien.

Ik zou graag van jullie willen weten, wat was de meest kansloze poging van een medeweggebruiker om te laten zien dat ie sneller was dan jou? Het mag een Ford Ka met grootheidswaanzin zijn maar ook een oude Ferrari die dacht dat ie snel was...

Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Een crx (tupperware variant) op een vroege ochtend terwijl ik heerlijk een krentenbol opat en ik hem even de achterkant liet zien. :P
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

hahaha....leukste wat ik ooit mee heb gemaakt.....op de snelweg. Zie dat er een vet uitgebouwde (sl)open Tigra de oprit opkomt rijden. rijd netjes naar links om de opel de gelegenheid te geven in te voegen.
Ik reed in een corolla E10 met 4 volwassenen. Als ik naar echts wil gaan zie ik dat die Tigra me rechts wilt inhalen....ach je kent het wel hè....zo'n puberale krentenbol die denkt met een hoop herrie ook snel te zijn. Maar als je dan een gewone Corlla E10 niet in kan halen......:adhd: :adhd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

@krijger de CRX 'dameskapperseditie' del sol? Of de echte CRX Vtec van begin jaren 90? Die laatste kan met een paar bpu's nog redelijk snel worden..

@jaapio: ik begon al met lachen toen ik opel zag staan haha
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

De eerste vierkante hok variant.
Gebruikersavatar
TdeVries
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 mei 2013, 09:57
Type MR2: AW11

Bericht door TdeVries »

Seat ibiza met een overdreven bodykit.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

SW20 die tegen de volvo wilde sprinten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
SirhC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 02 jan 2007, 02:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door SirhC »

Met vier man in een Suzuki Wagon R, hebben we een keer een 'petje' in een Civic er uit getrokken.

Nog verradelijk snel die Pausmobielen :D
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Mocht de boxster lenen voor een weekend, sta aan het stoplicht langs een golf 7 GTI. Na 100 meter was het nek aan nek maar toen werden we voorbijgestoken door een bmw M6 alsof we stil stonden..... Sindsdien doe ik geen stoplichtsprintjes meer om stoer te doen :)
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

El Butre schreef:SW20 die tegen de volvo wilde sprinten.

;D :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Gisteren in 'The very wet' de nieuwe Golf GTI maar laten gaan. Die dingen zijn snel en in de binnenbocht ernaast gas gaan geven, vond ik niet zo'n slim idee ... :D
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

Had er gister met de sw ook wel last van, een kontje wat naar buiten wilde.. Al zou ik een GTI op t rechte stuk moeten kunnen hebben, in bochten is een Golf natuurlijk sowieso geen concurrent voor een emmer;)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nee ?
Zo'n moderne auto zit tjokvol electronica die alles bijregelt, zodat hij alleen maar gas hoeft te geven en zijn stuur vast te houden. De techniek staat ook niet stil.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Idd Green , M,n pa heeft een golf 5 GTI dsg 200pk , maar met al die esp,asr rommel en FWD knal je zo,n ding de bocht door want hij grijpt toch wel in als je te ver gaat.

Alleen de sensatie die je bij een MR2 juist wel hebt is daar niet. met 2 handen het stuur vasthouden en het gas intrappen en een beetje sturen. wat is daar nou fun aan.

Tegen een 3SGE zou spannend worden. ongeveer even snel denk ik. golf 0-100 6.9 frisse gen3 3sge kan 0-100 7 sec halen.

Tegen m,n eigen gen3 turbo is het geen competitie als het droog is. bij nat wel anders in de bochten vooral.

verder kwa sprintjes ben je vooral vanaf stilstand in de mr2 met RWD mid engine flink in het voordeel.
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jan 2007, 15:09
Type MR2: AW11

Bericht door lucca3000 »

Daar sta je dan voor het stoplicht.. in je BMW 318i van 2001, 120pk. Net 18jr, eerste auto, raampje open en lekkere hardstyle knalt door je auto..

Dan komt er een een boodschappen autotje naast je staan.. je weet wel z'n opa autotje een sirion 1.. met een 40 plusser er in.. haha!!
Je dag kan niet meer stuk!!:D

Het licht springt op groen... 10 sec later zie je dat het opa autotje nog steeds zijn kont aan jou laat zien...:(

Het boodschappen autotje is van mij, met de K3-VE motor die van 2000 t/m 2004 is gebruikt doe je met een smile je boodschappen. 102 pk , 7500 toeren, in zijn 2 doortrekken tot 100km/u, de begrenzer komt pas bij 7800 er in.
Jammer dat deze motor niet meer na 2004 is gebruikt door Daihatsu..
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

El Butre schreef:SW20 die tegen de volvo wilde sprinten.
Afbeelding
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Een golf4 v6 4motion die dacht sneller te wezen tot hij in zn 2 bijna zn bak eruitklapte, sindsdien nooit meer wat van degene gezien :p
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

Stoplicht sprinten doe ik eigenlijk niet meer, maar toen ik mijn rode SW nog had vond ik het wel grappig om te doen omdat ie 'iets' meer vermogen had dan standaard. Heb destijds een splinternieuwe AMG laten schrikken omdat hij me niet voorbij kon komen en op de A348 dacht een vrij nieuwe 911 dat hij snel genoeg was om een ouwe SW22 voorbij te steken, maar dat was ie niet. Die ouwe SW had wat extra's tov standaard en was 300 kg lichter, dus toen we van het verkeersplein afkwamen kon hij er niet langs, ondanks dat er flink op het gas getrapt werd.

Tegenwoordig wordt ik met mijn standaard SW al weggezet door een polo GT als er geen bochten in de weg zitten, dus sprinten is er niet echt meer bij.. rotondes en bochten daarentegen mag ik nog altijd graag tegenkomen als er achter mij iemand rijdt die denkt dat hij hard kan..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

tegen een micra met 1.1 op de klep wetende dat er een 1.5 in zit die iets meer heeft dan standaard. (straatracer).ca 150pk
maar niet actief meer omdat het rijbewijs anders nooit meer terug komt.
met mijn paseo 90 pk of wat er nog van over is.
tot 80 op 2 baan weg in bebouwde kom neuslengte er voor blijven.
dikke lol , was collega dus andere dag weer lol.
kon die niet hebben.
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Plaats reactie