Nieuwe Corky's Breastplate reproducties [2e batch is klaar!]

Verkoop door handelaren, zowel commercieel als semi commercieel. Alleen MR2 gerelateerd.
FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snelbaard
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 feb 2019, 10:18
Type MR2: ZZW30

Nieuwe Corky's Breastplate reproducties [2e batch is klaar!]

Bericht door Snelbaard »

Ik heb een tijd gezocht naar een Corky's breastplate voor mijn ZZW30. Volgens verschillende mensen op verschillende fora is het de eerste essentiele aanpassing die je aan je auto moet doen in de zoektocht naar verbeterde stijfheid. Een hele poos zoeken leverde niets op, Corky is immers al een tijd geleden met de productie gestopt en ze zijn behoorlijk gewild. Ik het dus maar op me genomen om een de Corky's breastplate zo goed mogelijk na te maken. Hieronder zie je enkele foto's van het proces. Ik heb er meteen 10 gemaakt, waarvan er eentje onder mijn auto gaat dus er zijn er nog 9 beschikbaar. De constructie is precies als het origineel: 6mm aluminium met daarop hoekprofieltjesgelast. De clipjes van de originele beugel passen probleemloos op deze. De plaat is hardgeanodiseerd en dus bestand tegen (electrolytische) corrosie. Bij de breastplate worden langere gegalvaniseerde M8 8.8 bouten (met ring) meegeleverd; omdat deze plaat dikker is dan het origineel volstaan de oorspronkelijke bouten niet meer. De borstplaat is eenvoudig vast te schroeven in de gaten die er al zaten voor het oorspronkelijke (veel te slappe) beugeltje. Er komt dus geen slijp/boorwerk aan te pas!

Uitverkocht!

Ik heb de prijs ietsjes moeten verhogen. De nieuwe braces kosten €185,- inclusief btw, exclusief verzendkosten. Betalen kan via overschrijving of Paypal. In dat laatste geval moet ik echter compenseren voor de fee die Paypal rekent, en dat kost €7,70.

Alle kleuren zijn mogelijk zo lang het maar zwart is. In principe is het first come, first serve, maar als er meer animo is dan maak ik er gewoon extra bij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Snelbaard op 29 nov 2019, 23:57, 19 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Nieuwe Corky's Breastplate reproducties

Bericht door CelicaTwinCAm »

Nice! ik heb zelf alleen SW20's, maar van dit soort initiatieven wordt ik altijd blij :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Snelbaard
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 feb 2019, 10:18
Type MR2: ZZW30

Re: Nieuwe Corky's Breastplate reproducties

Bericht door Snelbaard »

Zojuist gemonteerd! Het ging heel soepel, het paste precies en de clipjes passen er perfect in. Qua rijgedrag kan ik nog niet echt vershil voelen, heb ook alleen nog maar een kwartiertje file gereden.. gelukkig is het mooi weer deze dagen dus dat komt wel goed.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Snelbaard
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 feb 2019, 10:18
Type MR2: ZZW30

Re: Nieuwe Corky's Breastplate reproducties

Bericht door Snelbaard »

De tweede batch is nu beschikbaar!
Gebruikersavatar
Snelbaard
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 feb 2019, 10:18
Type MR2: ZZW30

Re: Nieuwe Corky's Breastplate reproducties [2e batch is klaar!]

Bericht door Snelbaard »

Nu in prijs verlaagd! 150 euro
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Nieuwe Corky's Breastplate reproducties [2e batch is klaar!]

Bericht door CelicaTwinCAm »

heb zelf alleen maar SW20's maar heb de link even gedeeld op de MR2 groepsapp met 50+ (voormalig) mr2 eigenaren. Hier zitten wel een aantal ZZW rijders in.
Gebruikersavatar
Snelbaard
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 feb 2019, 10:18
Type MR2: ZZW30

Re: Nieuwe Corky's Breastplate reproducties [2e batch is klaar!]

Bericht door Snelbaard »

Ah dankje! Ik moet wel zeggen dat er nu nog maar eentje over is..

[Edit: Ze zijn nu uitverkocht maar als er 10 geinteresseerden zijn maak ik een nieuwe batch. Ik heb al twee geinteresseerden, dus mocht je er ook een willen, stuur me dan een berichtje]
Maarten223
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 okt 2023, 00:48

Re: Nieuwe Corky's Breastplate reproducties [2e batch is klaar!]

Bericht door Maarten223 »

Heb je er nog beschikbaar?
Plaats reactie