Biv MR 2

Verkoop van onderdelen van de EIGEN SW20/21/22 (2e generatie MR2). Alleen SW20/21/22 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Biv MR 2

Bericht door johnfoan »

Wat kost de BIV ingebruiksstellings tax in Belgie ( vlaanderen ) voor een MR 2 23 jaar Moter Camry 2.2 L. 97 KW 2164 cm . Blijkbaar meer dan 2000 € . Is dit juist ? Grt :adhd:
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Biv MR 2

Bericht door VincentM »

niet zo gek laten maken door die praatjes van 2000 euro ;D . Kan je btw heel makkelijk zelf berekenen. zie hieronder

Afbeelding
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Re: Biv MR 2

Bericht door speed »

VincentM schreef:niet zo gek laten maken door die praatjes van 2000 euro ;D . Kan je btw heel makkelijk zelf berekenen. zie hieronder

Afbeelding



vicent zijt je zeker dat de co2 uitstoot van een 2.2 maar 215GR is ???? =D =)

probeer ees de co2 te veranderen naar 300 en kijk ees wat je uitkomt ;)


WAT JE EVENTUEEL KUNT DOEN , is bij toyota polsen voor de juiste carbon dioxide emissions .
Laatst gewijzigd door speed op 31 okt 2016, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Biv MR 2

Bericht door MarcoTwo »

Krijg je op een Amerikaan niet.
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Re: Biv MR 2

Bericht door speed »

MarcoTwo schreef:Krijg je op een Amerikaan niet.
???
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Biv MR 2

Bericht door VincentM »

speed schreef:
vicent zijt je zeker dat de co2 uitstoot van een 2.2 maar 215GR is ???? =D =)

probeer ees de co2 te veranderen naar 300 en kijk ees wat je uitkomt ;)


WAT JE EVENTUEEL KUNT DOEN , is bij toyota polsen voor de juiste carbon dioxide emissions .
Heb de CO2 gepakt van de Toyota camry 2.2 uit hetzelfde bouwjaar en dezelfde PK's, die stoot toch echt 215 uit volgens carbase :-/
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Biv MR 2

Bericht door johnfoan »

Hello :adhd:
Heb op het inschrijvingsbewijs gekeken . De euromorm noch de CO2 uitstoot staat er op .
Als er geen gegevens zijn dan wordt de berekening gemaakt van een theorethische euronorm op basis van de leeftijd van mijn wagen . Voor 1992 : Euronorm 0 en als de CO2 - uitstoot onbekend is : Benzine meer dan 2000 cc en euronorm 0 dan is de uitstoot 297 g/Km .
De belasting op inverkeerstelling ( VKB Aalst ) zij rekenen het max. aan voor een voertuig van 24 jaar en boven de 2000 CC , CO2 uitstoot voor mijn voertuig 297 g/Km en euromorn 0 Dit komt op € 2.100,04 !! + jaarlijkse wegentaks samen 3028,72 € om MR'tje op de baan te krijgen .
Vandaag de rekening in de bus gekregen .
Denk best eens contact op te nemen met de invoerder van Toyota of hij gegevens heeft i.v.m. Co2 uitstoot van mijn MR2
Heeft er iemand anders nog tips om deze oneerlijke taxatie te betwisten ?
Grt :dux-blij_thumb-up:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Biv MR 2

Bericht door MarcoTwo »

speed schreef:
MarcoTwo schreef:Krijg je op een Amerikaan niet.
???
Een 2.2 oftewel de SW21 is alleen in de US of A geleverd en deze heeft geen Europese typegoedkeuring, dus geen Euro aanduiding en dus ook geen CVO gegevens bekend via de Europese dealer organisaties.
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Biv MR 2

Bericht door VincentM »

johnfoan schreef:Hello :adhd:
Heb op het inschrijvingsbewijs gekeken . De euromorm noch de CO2 uitstoot staat er op .
Als er geen gegevens zijn dan wordt de berekening gemaakt van een theorethische euronorm op basis van de leeftijd van mijn wagen . Voor 1992 : Euronorm 0 en als de CO2 - uitstoot onbekend is : Benzine meer dan 2000 cc en euronorm 0 dan is de uitstoot 297 g/Km .
De belasting op inverkeerstelling ( VKB Aalst ) zij rekenen het max. aan voor een voertuig van 24 jaar en boven de 2000 CC , CO2 uitstoot voor mijn voertuig 297 g/Km en euromorn 0 Dit komt op € 2.100,04 !! + jaarlijkse wegentaks samen 3028,72 € om MR'tje op de baan te krijgen .
Vandaag de rekening in de bus gekregen .
Denk best eens contact op te nemen met de invoerder van Toyota of hij gegevens heeft i.v.m. Co2 uitstoot van mijn MR2
Heeft er iemand anders nog tips om deze oneerlijke taxatie te betwisten ?
Grt :dux-blij_thumb-up:
Zoals Marco hieronder zegt; normaal hebben deze SW21 geen CVO (gelijkvormigheidsattest), maar hoe wil jij deze dan inschrijven in België? Zonder gaat niet en oldtimer gaat je niet lukken als ze het naar 30 jaar trekken.
Dus volle pot betalen of als je naar Brussel moet voor het CVO meteen laten nameten wat de effectieve uitstoot is? Volgens mij doen ze dat ook bij bijvoorbeeld skylines uit japan enz.
Heb je er al een CVO bij via de vorige eigenaar, staat hier niks op van uitstoot van dit type?

het lijstje wat je hierboven post staat ook vòòr 1992, maar jouwe is van 1993?
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Biv MR 2

Bericht door johnfoan »

:idea8: beste
Mijn MR2 is van 1992 .
Heb de dealer van Toyota belgium aangeschreven en volgend antwoord gekregen :

Dat is het nadeel wanneer u een auto koopt die niet voor Europa voorzien is en die bovendien te oud is.

 

Het bepalen van CO2 is begonnen rond 1996 (richtlijn 93/116/EEG). Vanaf 01.01.1998 was dit verplicht omwille van de Europese typegoedkeuring.

Vroeger bepaalde men het brandstofverbruik bij 90 km/u, 120 km/u en in de stad (richtlijn 80/1268/EEG).

 

Sinds +/- 1996 is men gestart met het brandstofverbruik en CO2  te bepalen buiten de stad, in de stad en gecombineerd.

Volgens die rijcyclus die men op rollenbank rijdt meet men vandaag ook nog.

 

Voor een MR van voor 1996, dit is ook zo voor de Europese modellen, heeft men die waardes gewoonweg niet. Dat is nooit getest geweest.

 

Daarbij komt dat uw wagen een Amerikaanse model is. Moest hij jonger zijn zou daar ook geen CO2-waarde voor gekend zijn.

 

Het enige dat u kan doen is de wagen laten testen in een erkend labo. Maar dat zal ook snel enkele duizenden Euro kosten.

 

De 2.2 l 5S-FE is inderdaad ook in Camry gebruikt.

Het type SXV20 (vanaf 08/1996 geproduceerd) heeft een CO2-uitstoot van 216 (manuele versnellingsbak) en 234 (automatische versnellingsbak).

Maar die waarde kan niet overgezet worden op een MR die met hetzelfde motortype is uitgerust.

Voor een Camry SVX10 (vanaf 1991) hebben we ook geen CO2-waardes omdat dat in die tijd niet getest werd volgens die Europese richtlijn.

 

Beste groeten

 

Paul Vollbracht

:applaus-smiley: Toch een vlug en duidelijk antwoord gekregen van toyota.

Blijkbaar is er niet veel aan te doen , behalve betalen .
Daar gaan de eurootjes terug naar de staat .......
:honger:
David1980
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mar 2014, 22:55
Type MR2: AW11

Re: Biv MR 2

Bericht door David1980 »

johnfoan schreef:Hello :adhd:
Heb op het inschrijvingsbewijs gekeken . De euromorm noch de CO2 uitstoot staat er op .
Als er geen gegevens zijn dan wordt de berekening gemaakt van een theorethische euronorm op basis van de leeftijd van mijn wagen . Voor 1992 : Euronorm 0 en als de CO2 - uitstoot onbekend is : Benzine meer dan 2000 cc en euronorm 0 dan is de uitstoot 297 g/Km .
De belasting op inverkeerstelling ( VKB Aalst ) zij rekenen het max. aan voor een voertuig van 24 jaar en boven de 2000 CC , CO2 uitstoot voor mijn voertuig 297 g/Km en euromorn 0 Dit komt op € 2.100,04 !! + jaarlijkse wegentaks samen 3028,72 € om MR'tje op de baan te krijgen .
Vandaag de rekening in de bus gekregen .
Denk best eens contact op te nemen met de invoerder van Toyota of hij gegevens heeft i.v.m. Co2 uitstoot van mijn MR2
Heeft er iemand anders nog tips om deze oneerlijke taxatie te betwisten ?
Grt :dux-blij_thumb-up:
Oneerlijk of niet je weet al langer dat ze hiet bij ons taxeren op basis van de co uitstoot.
Als er geen gevens beschikbaar zijn gaat men inderdaad de maxima van de betreffende euronorm toepassen.
Dit is ook de reden waarom ik mijn r33 heb weggedaan.
Wil je dit ontduiken zal je een oldtimer moeten kopen.
Let wel op dat vanaf volgend jaar het waarschijnlijk al 30j gaat zijn.
In mijn zoektocht naar een mr heb ik ook expleciet eentje gezocht die dit jaar 25j is geworden.
Wat de oltimerregeling hier betreft is dat alle oldtimers reeds ingeschreven van een overgangsregeling genieten vanaf het moment dat het 30j word. Maw nu een wagen van 25j inschrijven en je bent de staat een beetje voor :adhd:
Plaats reactie