Gratis upgrade naar stock LSD diff E153

Verkoop van onderdelen van de EIGEN SW20/21/22 (2e generatie MR2). Alleen SW20/21/22 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Gratis upgrade naar stock LSD diff E153

Bericht door decipherer »

Korte versie: Ik wil graag mijn stock LSD diff op korte termijn ruilen tegen een open diff met goede snelheidsmeter ring.

Lange versie:
Voor mijn E153(turbo) versnellingsbak heb ik een quaife differentieel besteld. Dit differentieel is gemaakt om een open diff te vervangen, maar bij mij zit er nu een stock LSD diff in de bak. Om het nieuwe diff te plaatsen heb ik daarom de volgende zaken nodig:

- blauwe ring die de snelheidsmeter aandrijft
- 16 bouten om ring gear te monteren

De bouten zijn niet zo'n probleem, die kan ik gewoon bestellen, maar de blauwe ring is discontinued. Daarom zou ik graag mijn LSD diff (zonder ring gear, maar met bouten) ruilen tegen een open diff met een blauwe ring in goede staat (ook weer zonder ring gear, met bouten). Ik weet niet hoeveel km er op mijn diff staat, maar afgelopen zomer heb ik de werking getest door een korte burnout te doen, dat gaf twee strepen op de weg.

Ik verwacht het quaife diff volgende week, en wil dan niet wachten met het starten van de montage en wil dus graag op korte termijn ruilen. Ik zie het ruilen als de meest eenvoudige oplossing waarbij ik hopelijk ook iemand blij kan maken met een LSD diff..

Voordat je nou je eigen versnellingbak meteen uit elkaar schroeft, houdt er rekening mee dat er ook andere assen (of toch in ieder geval het uiteinde ervan) nodig zijn bij een LSD diff. Het is schijnbaar ook mogelijk de bestaande assen aan te passen, zie hier, en ook hier. Ik verwacht dat dat wel lukt op een draaibank met een goede beitel.

Voor de duidelijkheid, ik heb de rechtse, wil raag ruilen tegen de linkse:

Afbeelding

Assen:
LSD links, open rechts
Afbeelding

andere kant:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door decipherer op 20 mar 2017, 08:01, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bernhards
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:34
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Gratis upgrade naar stock LSD diff E153

Bericht door bernhards »

of je ruilt gewoon je lsd bak tegen mijn non lsd bak :P
scheelt voor mij slopen en ombouwen :P

en ik heb de non lsd bakken op voorraad .
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Gratis upgrade naar stock LSD diff E153

Bericht door decipherer »

Ik ben bang dat mijn bak al uit elkaar ligt.. Behalve het diff krijgt die ook nieuwe lagers, synchro's etc. Dat was nodig ook, want de bak kraakte bij het schakelen naar de vijf, dus daar was je toch niet echt blij van geworden denk ik..
Plaats reactie