Jaap Ook Rood (jaapio)

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Jaap Ook Rood (jaapio)

Bericht door El Butre »

Op 26 april 2013 (om 05:53) heeft de Wild Bunch er een lid bij. Nou gebeurt dat (nog steeds) regelmatig, maar er zijn er niet veel die zo snel een onuitwisbare indruk achterlaten. Zo wel Jaap. Met zijn uitgebreide, gedetailleerde en in spreekstijl geschreven verhalen heeft hij binnen no-time een vaste plek verworven op het forum, zelfs zonder dat hij ooit op een meeting geweest is. In zijn "Op weg naar een MR2" topic lezen we zijn hele auto-historie, vanaf zijn eerste trapskelter tot zijn rode trots, een Spyder met dan nog maar 19.000 kilometer op de teller. Dat gaat snel veranderen!

In september zien we Jaap, Yvonne en Bertju voor het eerst 'live', tijdens een van de legendarische meetings in Bourtange. Rob en Caroline ontvangen hem met open armen en een speciaal voor hem versierde stoel. Jaap en Yvonne voelen zich al gauw thuis, in Jaaps eigen woorden: "my kind of people. Niet moeilijk doen, doe maar gewoon". En dat gevoel is wederzijds.

Na Bourtange maken we opnieuw kennis met Jaaps talent als schrijver; sindsdien is geen enkele meeting compleet zonder verslag van Jaap. Maar veel moeite kost dat niet, want Jaap en Yvonne zijn met veel plezier in binnen- en buitenland aanwezig bij menig 'Wild Bunch'-feestje. En ondertussen natuurlijk op het forum, al is het maar om iedereen dagelijks een welgemeend goedemorgen te wensen!

In 2014 volgt ook de eerste keer Duderstadt in ons stam-hotel Zur Erholung, dat heel snel Jaaps hart weet te stelen en door hem steevast als 'zu hause' bestempeld wordt. Sinds die eerste keer mist hij geen meeting en is zijn rode MR2 een vaste waarde net achter de voorrijder.

We leren Jaap kennen als een hartelijke en betrokken vriend, die vaak de lachers op zijn hand heeft. Nooit te beroerd iemand te helpen, altijd bereid om zijn poets-kennis te delen, vaak degene met het laatste woord in dialogen vol met grappen, grollen en wat onderbroekenlol. Lid ook van het gilde van früh-aufsteher.

Helaas gaat het Jaap qua gezondheid niet voor de wind. Na een eerste schrik in 2019 als zijn hart hapert, blijkt Jaap in 2020 ongeneeslijk ziek. Jaap gaat dapper de oneerlijke strijd aan, en als Wild Bunch-familie proberen we Jaap te steunen zo goed we kunnen. Door alle perikelen heeft Jaap 'zijn' Duderstadt moeten missen, en met vereende krachten wordt er, in het korte 'corona-window' dat er is, een speciale 'Jaap-editie' van Duderstadt georganiseerd, waar hij gelukkig nog van heeft kunnen genieten.

Het doet ons zeer als we in december vernemen dat Jaap niet lang meer onder ons zal zijn. Met een indrukwekkende 'One last ride' steunen we Jaap nog een keer op de enige manier die we kennen: rijdend!

En zo zullen we ons Jaap herinneren: Rijdend!

Jaap, dank dat je lid van onze Wild Bunch-familie was, je zult nog lang met ons meerijden!
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Jaap Ook Rood (jaapio)

Bericht door Kees »

Mooi verhaal opperpiet :-)

Uitspraken zoals de schlagmoes, de goedmeuning in Duitsland en het lachen om mijn stukje speelgoed van Emily dat Hugo de Hamster heette.

Een paar stomme uitspraken waar Jaap en ik dubbel om gelegen hebben.

Het samen opzoek zoek gaan naar de juiste uitlaat, racekat, banden enz enz. Altijd sparren goed overleg op welk tijdstip dan ook.......

Jaap dankzij jou ben ik hier terechtgekomen en ook in duderstadt. Dank je wel hiervoor !!
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Re: Jaap Ook Rood (jaapio)

Bericht door Beer »

Anton, hele mooie beschrijving van Jaap.

Een Toyota-liefhebber pur sang. Ook al heb ik Jaap niet op superveel meetings meegemaakt, je had er niet veel nodig om Jaap te leren kennen. Nuchter en recht voor zijn raap, mooi. En zijn meetingverslagen waren geweldig.

Als ik nu nog zijn laatste stukjes op Facebook lees en hier op het forum, ook de uitgebreide verhalen op het Corolla forum, dan is het net of hij nog steeds onder ons is. En dat is een mooie gedachte, hij leeft voort in onze herinnering.

Je zal worden gemist Jaap.
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Jaap Ook Rood (jaapio)

Bericht door De achterbank »

Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Jaap Ook Rood (jaapio)

Bericht door erikmr »

Afbeelding
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Re: Jaap Ook Rood (jaapio)

Bericht door conan1068 »

Ben uit het veld geslagen, vond het al raar dat het forum een dagje uit de lucht was....
Kende Jaap al van zijn Yamaha XJR1300 tijd, bij toeval hebben we daarna beide gekozen voor een ZZW30....
heel veel sterkte voor iedereen die dit verlies voelt, met name Yvonne.
Plaats reactie