mr2 turbo ombouw probleem!!!

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
pieterjan

mr2 turbo ombouw probleem!!!

Bericht door pieterjan »

Hallo
Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Pieterjan en woon in hoegaarden in belgie.
Ik heb een mr2 2.0 16v maar heb van japan een halve mr2turbo laten overkomen.
Ik heb alles overgebouwd incl. motorkabelboom en ecu maar de auto wil niet starten.
Weet er hier soms iemand wat ik nog moet doen want ik ben ten einde raad!:'(
Groetjes

Pieterjan.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ten eerste, welkom hier!

Ik denk dat je even wat meer informatie moet geven. Van welk jaar is de auto, van welk jaar is de motor? Heb je de juiste verbindingen gemaakt? Waarom wil die niet starten? Geen benzine, geen ontsteking, draait de startmotor niet? En wat heb je al geprobeerd om hem te laten starten?

Overigens heb ik er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je meer kans maakt dat iemand je helpt als je je probleem wat nauwkeuriger omschrijft.

Succes!
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) 8) welkom hier
enne kijk ook ff bij

http://www.mr2club.be ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
franksmits

Bericht door franksmits »

Heb je stroom? accu aangesloten / vol ? (misschien is het wel zo simpel :p)
Startblokkerin misschien ?
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Draait de motor wel rond als je hem start? Slaat ie dan aan en binnen een sec of 2 weer uit? de bedrading van de auto naar de ecu goed veranderd?
Ik heb hier wel alle gegevens van de stekkkers van een 91-er mr2 (3sge) en van een 98-er (3sge)
Mocht jouw blok en ecu ook van dat bouwjaar zijn kan het zijn dat er een startblokkering inzit.
Je kunt eerst eens kijken na FC(fuel cut) kabel, groene draad met rode markering, zit bij 91-er tot 94-er mr2 op de 22 polige stekker (pin 14 )naar de ecu, bij nieuwe ecu moet die naar de 26 polige stekker (zit als het goed is nu ook een groene draad met rode markering, deze moet je verbinden met de groen/rode van de 22 polige stekker.
Afbeelding
pieterjan

Bericht door pieterjan »

Hallo
De motor draait wel rond maar slaagt niet aan de aut zelf is van 93 maar de turbo motor weet ik niet ik denk van 91 omdat de kilometerteller hier nog met een kabel is en op de auto zelf is het electrisch.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

mr2PUNTfreak schreef:Draait de motor wel rond als je hem start? Slaat ie dan aan en binnen een sec of 2 weer uit? de bedrading van de auto naar de ecu goed veranderd?
Ik heb hier wel alle gegevens van de stekkkers van een 91-er mr2 (3sge) en van een 98-er (3sge)
Mocht jouw blok en ecu ook van dat bouwjaar zijn kan het zijn dat er een startblokkering inzit.
Je kunt eerst eens kijken na FC(fuel cut) kabel, groene draad met rode markering, zit bij 91-er tot 94-er mr2 op de 22 polige stekker (pin 14 )naar de ecu, bij nieuwe ecu moet die naar de 26 polige stekker (zit als het goed is nu ook een groene draad met rode markering, deze moet je verbinden met de groen/rode van de 22 polige stekker.


Zeg... hoe weet jij dat allemaal:huh: ;D
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Mr2-wouter schreef:Zeg... hoe weet jij dat allemaal:huh: ;D
Mijn huiswerk gedaan he, en door de swap die ik heb uitgevoerd. 8)
Afbeelding
pieterjan

Bericht door pieterjan »

Ik heb de draad doorverbonden maar hij wil nog niet starten.
maar er is nog een stekker die van de motorkabelboom komt die niet naar de ecu gaat maar naar een andere stekker die naar de voorkant van de auto gaat. Deze stekkers passen niet inelkaar weet je hoe die moeten verbonden worden?
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

pieterjan schreef:Ik heb de draad doorverbonden maar hij wil nog niet starten.
maar er is nog een stekker die van de motorkabelboom komt die niet naar de ecu gaat maar naar een andere stekker die naar de voorkant van de auto gaat. Deze stekkers passen niet inelkaar weet je hoe die moeten verbonden worden?
Die moet je afknippen en dan netjes aanelkaar solderen. je hebt niet alle draadjes nodig, in die stekker zitten voornamelijk de aansturing van de fan onder de motorkap.
De stekker van de auto naar ecu moet je ook veranderen, stekkertjes op andere plek zetten.
Als je de computer openbdraaid staan er afkortingen bij, vergelijk deze met de ecu van de turbo en dan moet het goed komen. Nog een vraagje van wanneer is het motorblok? ivm mogelijke startblokkering.
Voor meer info stuur me maar even een mailtje info@borduurstudiobieleveld.nl
Kan ik je even de stekkers mailen
Afbeelding
Brum

Bericht door Brum »

mr2PUNTfreak schreef:Mijn huiswerk gedaan he, en door de swap die ik heb uitgevoerd. 8)

:dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Hij heeft hulp gehad hoor...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Green Goblin schreef:Hij heeft hulp gehad hoor...;D
Daarvoor dank, enja ook nog met 1 draadje :X ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik bedoelde niet mezlef....

ik bedoelde diegene die je het liefst wilt verzwijgen....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Brum

Bericht door Brum »

Green Goblin schreef:Ik bedoelde niet mezlef....

ik bedoelde diegene die je het liefst wilt verzwijgen....;D

Die heeft nu iets minder beleg op z'n botorham.:X ;D
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Green Goblin schreef:Ik bedoelde niet mezlef....

ik bedoelde diegene die je het liefst wilt verzwijgen....;D
Dat zei ik toch, van dat draadje, het Carolien goed uitgevonden, maar heb haar daar al voor bedankt :X ;D
Afbeelding
pieterjan

Bericht door pieterjan »

Hallo
Ik heb de FC aangekoppeld maar de auto wil nog niet draaien!!!!
Weet iemand wat je nog moet veranderen want ik ben ten einderaad!!!!:'( :huh:
De auto die ik heb is van 04/1993 en de turbo motor weet ik bouwdatum niet van maar deze motor heeft een kilometerteller kabel die op mijn auto staat is een electronishe.
Je hebt ook nog een stekker die van de auto naar de motorloopt en niet naar de ecu hoe moet die worden aangesloten want deze passen niet opelkaar.
Plaats reactie