Kilometerheffing....

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Kastje aan mij geven..

Geen hamer nodig :P
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Ik heb ook een electrische motor in mijn mr2 !!! :D



of telt een startmotor niet ?
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Ejonk

Bericht door Ejonk »

Ja, is ook een hybride eigenlijk.
Staat motor uit dan gebruik je de accu.
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

740.000 euro boete?


Das niet misselijk....
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Surferdude schreef:740.000 euro boete?


Das niet misselijk....
Nee joh, slechts 74.000 euro....
Afbeelding
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

ja en niet melden dat het kastje niet goed is kost maar 18.000 euro

alsof het voor niks is
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Oh... dan valt het wel mee...::)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

barra schreef:ja en niet melden dat het kastje niet goed is kost maar 18.000 euro

alsof het voor niks is
En hoe wil je merken dat er wat mis mee is?::)
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

krijger schreef:En hoe wil je merken dat er wat mis mee is?::)
zal wel een rood lampje gaan branden ofzo, maar goed ik wil dat kastje niet dus heb ik straks ook geen fout kastje;D
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

krijger schreef:En hoe wil je merken dat er wat mis mee is?::)
Krijg je dit te zien...:P
Afbeelding
Afbeelding
MR2SC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 aug 2008, 20:33

Bericht door MR2SC »

Ik voorzie dat hier straks dan toch een AW11 van voor 88 voor de deur staat voor het woon werk verkeer... ;)
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

mr2PUNTfreak schreef:Krijg je dit te zien...:P
Afbeelding
Dat zou goed nieuws zijn.... als het systeem op Windows draait weten in ieder geval zeker dat het voortdurend crasht.... hahahaha
Afbeelding
bonno

Bericht door bonno »

Ik heb toch wel ergens begrepen en vernomen dat het tamelijk ingewikkelde kastje niet op simpele auto's als een aw11 in te passen is.En ik heb ook nog een 11 jaar oude Suzuki met kat die in 2012 ook geen kandidaat is voor zo'n kastje. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. Dat wordt volgens mij een hels karwei voor 7 miljoen auto's
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Mocht het doorgaan koop ik gewoon een auto voor van 1987 erbij of in de plaats van.
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Afgelopen week werd ik uitgenodigd door de ANWB voor een online discussie over de kilometerheffing. Gisteravond vond deze discussie plaats en uiteraard zat ik tot de tanden toe gewapend achter m'n laptop. Inhoudelijk vond ik de discussie erg tegenvallen, maar wat mij wel (weer) opviel was de suggestieve manier van vragen door de discussieleider (ANWB dus).
Heel duidelijk werd de discussie over kosten, hét kastje, privacy etc. vermeden en werd de discussie alleen maar gestuurd richting 'de gevolgen voor het milieu'.
Eerlijk gezegd hield ik een nare smaak aan deze discussie over. Ik krijg heel sterk het idee dat de ANWB groot voorstander is van de kilometerheffing en alle mogelijke smoesjes aangrijpt om hun stellingname daarin te verdedigen.
Gelukkig waren er een hoop medestanders die ook hun vraagtekens zetten bij bepaalde stellingen van de ANWB. Met name de suggestie om ook eens bij onze oosterburen (Duitsland) te kijken oogstte veel bijval; immers in Duitsland betaal veel minder BPM, veel minder houderschapsbelasting en wordt de daadwerkelijk wegenbelasting verrekend via de brandstofprijzen aan de pomp (die overigens ironisch genoeg niet zoveel verschillen van de nederlandse brandstofprijzen...)

Al met al ben ik erg benieuwd naar het 'advies' welke de ANWB binnenkort gaat geven aan ons halfbakken kabinet. De manier waarop de discussie geleidt werd was niet bepaald hoopgevend, net als de manier waarop een tijdje terug de online enquete op de website van de ANWB was.....
Ik denk dat ik maar eens flink moet nadenken over mijn lidmaatschap bij de ANWB....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Eens. In de enquete's wordt er maar voetstoots van uit gegaan dat er minder wordt gereden. Iets wat ik betwijfel. Ik kan me herinneren dat vroeger minister Kok zei dat als we de benzine 3 gulden zouden maken, dat dan er beduidend minder zou worden gereden. Goh, dat is 1,40 euro.....heb er weinig van gemerkt de laatste paar jaar..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bonno

Bericht door bonno »

De ANWB weet donders goed dat de helft van hun leden weglopen als zij dit plan ondersteunen. Zij hebben toch ook hun leden geraadpleegd, en dat viel waarschijnlijk tegen. We weten alleen nog steeds niet zeker wat de uitslag is, en ik ben benieuwd of ze de waarheid ooit vertellen. De ANWB is een vreemde organisatie geworden die van twee walletjes probeerd te eten. Vriendjes blijven met de regering en vooral de leden daarvoor laten betalen.
Plaats reactie