Welke benzine?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

Etter schreef:Vpower geeft een heleboel vermogen winst......


en dan heb ik het over het vermogen van shell ::)

Daar heb ik dan nog niets van gemerkt.
Ik tank 95 meestal bij schell.
Bij ons op het werk is er iemand die rijd met een mazda 121 op een volle tank kan ze nu 40 km verder rijden met total excellium en deze start beter zij ze.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

hmm heeft ze niet toevallig de banden vervangen door een setje met een kleinere wanghoogte??;D;D;D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
rooderick

Bericht door rooderick »

Ik tank gewoon euro 95.
IK heb in het verleden de BP ultimate geprobeerd, dit doe ik nooit weer.
Het duurde een eeuwigheid voordat de motor aansloeg en de motor liep behoorlijk stoterig.
dehea

Bericht door dehea »

Is het misschien zo dat de motor moet "wennen" aan andere/nieuwe brandstof, of lijkt dat maar zo???
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Ik heb gemerkt dat bij mijn vorige auto's beter op 98 liepen dan op 95. Maar ook de olie maakt wat uit.
mag

Bericht door mag »

Ik tank altijd 95 octa en er is prakt. geen merkbaar verschil met 98
Bij men motor wordt zelfs 95 voorgeschreven op 98 en inderdaad hij loopt beter op95 Zelf ondervonden door testrijden op elk een tank
Michel

Bericht door Michel »

dus veel lui die 98 tanken en bij V-power zijn de meningen verdeeld en zo ik lees alleen maar "van horen zeggen". Wil wel eens weten hoe het nou echt zit. En waarom geen benzine van de Shell? Lijkt me meer een milieu-activistenkreet........








Ik vind die ferrari-actie's wel leuk ;D
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

Ik tank vaak bij de Shell omdat ik daar Air Miles spaar en met credit card kan betalen (waar ik ook weer punten mee spaar ;D, voor de rest gebruik ik de CC eigenlijk nergens voor).

Bij mij in de buurt zitten wel een aantal redelijk goedkope Shell stations (8ct korting), en die zijn vaak goedkoper dan de ANWB bij mij op de hoek, die ook 8 ct korting biedt :huh:
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

MR 2000 schreef:Daar heb ik dan nog niets van gemerkt.
Ik tank 95 meestal bij schell.
Bij ons op het werk is er iemand die rijd met een mazda 121 op een volle tank kan ze nu 40 km verder rijden met total excellium en deze start beter zij ze.

Hmm, ik heb ook mensen gehoord die juist beweerden dat het allemaal niets uitmaakte.. ik heb zelf ook een keer vPower geprobeert met mijn volvo, bij mij maakte het in ieder geval niets uit..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
christophe

Bericht door christophe »

Heb af en toe v-power getankt , het enige wat ik hiervan ondervond is dat mijn tank sneller leeg was:kus: Ik hou het bij super 98. Wat ik wel merk is dat de wagen trager aanvoelt qua respons en optrekken als ik 95 getankt heb.
Forza!

Bericht door Forza! »

Ik ben een losgeslagen Ferrarifan en conform mijn geloof mag ik niks anders dan Vpower tanken ;D
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Forza! schreef:Ik ben een losgeslagen Ferrarifan en conform mijn geloof mag ik niks anders dan Vpower tanken ;D

Je denkt VPower uit religieuze overtuiging? Dat is wel de raarste reden die ik tot nu toe gehoord heb van alle onzin over waarom je dat zou willen tanken ;D ;D
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Michel

Bericht door Michel »

Forza! schreef:Ik ben een losgeslagen Ferrarifan en conform mijn geloof mag ik niks anders dan Vpower tanken ;D

En toch zijn het zéér goede beweegredenen :lach:
Plaats reactie