johnwoo's turbo [56k be gone]
Moderator: Pieten
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zou hem lekker zo laten. Vind die inlay altijd beetje lomp staan. Dit is precies mooi!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zo, volgende bestelling alweer gedaan; een elektrische Omori 45mm turbodrukmeter:
Dit is een van de weinig meters die exact in het dash passen op de plaats van de stock turbodrukmeter, alleen het plastic covertje hoeft eraf:
Kleuren van de naald en de verlichting passen ook prima bij het standaard dash:
Dan kan de mechanische turbodrukmeter die ik nu in de A-stijl heb eruit, en daar komt dan hoogstwaarschijnlijk een wideband AFR meter (of misschien een EGT meter). Liefst deze van Autometer omdat m'n oliedruk en olietemperatuurmeter ook van dat merk (en die serie) zijn, maar dat ding is wel onnodig prijzig: 325 euro in Engeland is het goedkoopst wat ik kon vinden, en 200 euro daarvan is de wideband sensor die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb (heb er al een van m'n EMS). Ik hoop dus ergens die meter los te kunnen vinden, zonder sensor, maar ik betwijfel of dat lukt want Autometer zelf verkoopt ze als kit... Als iemand een shop weet die die meter zonder wideband sensor verkoopt, of een gebruikte tegenkomt, let me know
Dit is een van de weinig meters die exact in het dash passen op de plaats van de stock turbodrukmeter, alleen het plastic covertje hoeft eraf:
Kleuren van de naald en de verlichting passen ook prima bij het standaard dash:
Dan kan de mechanische turbodrukmeter die ik nu in de A-stijl heb eruit, en daar komt dan hoogstwaarschijnlijk een wideband AFR meter (of misschien een EGT meter). Liefst deze van Autometer omdat m'n oliedruk en olietemperatuurmeter ook van dat merk (en die serie) zijn, maar dat ding is wel onnodig prijzig: 325 euro in Engeland is het goedkoopst wat ik kon vinden, en 200 euro daarvan is de wideband sensor die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb (heb er al een van m'n EMS). Ik hoop dus ergens die meter los te kunnen vinden, zonder sensor, maar ik betwijfel of dat lukt want Autometer zelf verkoopt ze als kit... Als iemand een shop weet die die meter zonder wideband sensor verkoopt, of een gebruikte tegenkomt, let me know
Excuus alvast voor het off-topic stuk (zo mij kan niks meer verweten worden ) Ik heb zelf een japanse dash, kan ik hier zomaar een europese dash (TRD die tot 300 gaat ipv 180 nu) ingooien zonder andere zaken af te stellen???
De km teller loopt nogal eens uit de meter aangezien deze maar tot 180km gaat
De km teller loopt nogal eens uit de meter aangezien deze maar tot 180km gaat
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
Ziet er allemaal netjes uit! Die carbon inleg voor de meters...ja het is idd de vraag of dat wel mooi gaat staan. Maar is het niet simpeler om die inlegvellen bij te snijden ipv te gaan snijden aan die chroomringen? Dan kun je iig 'nog wel terug'.
De boostmeter staat ook netjes bij de rest, past er precies bij qua uitstraling!
De boostmeter staat ook netjes bij de rest, past er precies bij qua uitstraling!
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Aan die ringen valt weinig te snijden, het zou dan inderdaad de inlay moeten zijn die bijgesneden wordt. De gaten voor de tellers zijn te klein voor de ringen. Maar als je die groter maakt vallen ze zonder de ringen niet meer netjes tot aan de randen van de tellers (zie je nog een rand van het zwarte plastic eronder).
Maar ik ben er denk ik uit, ik laat die inlay eruit, de ringen nemen de saaiheid al voldoende weg
Dus als iemand nog een carbon inlay over z'n tellers wil...
Maar ik ben er denk ik uit, ik laat die inlay eruit, de ringen nemen de saaiheid al voldoende weg
Dus als iemand nog een carbon inlay over z'n tellers wil...
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Remmensetje zo goed als compleet
Onder de Supra schijven (voor de voorkant), boven de RX-8 schijven die al eerder bezorgd waren (voor de achterkant).
30mm (voorkant) vs. 24mm (achterkant) dikte...
De hele set. Aan de achterkant komen OEM 1994+ remklauwen ivm behoud handrem; de billet Wilwood klauwen zijn voor de voorzijde.
Tadaa..
M'n reservewieletje gaat hier niet omheen passen, ik denk dat ik maar een spuitbusje moet gaan gebruiken (of ergens een 17" reservewiel vandaan halen).
Nou nog een setje 94+ klauwen ophalen en dan kan het spulleke erop
Onder de Supra schijven (voor de voorkant), boven de RX-8 schijven die al eerder bezorgd waren (voor de achterkant).
30mm (voorkant) vs. 24mm (achterkant) dikte...
De hele set. Aan de achterkant komen OEM 1994+ remklauwen ivm behoud handrem; de billet Wilwood klauwen zijn voor de voorzijde.
Tadaa..
M'n reservewieletje gaat hier niet omheen passen, ik denk dat ik maar een spuitbusje moet gaan gebruiken (of ergens een 17" reservewiel vandaan halen).
Nou nog een setje 94+ klauwen ophalen en dan kan het spulleke erop
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat klopt, maar kan geen kwaad. Hooguit zal dat stuk wat minder mooi eruitzien als er mettertijd wat oppervlakteroest op komt; misschien maar even behandelen.tweakmaster schreef:lijkt het zo of maken de klauwen niet geheel gebruik van het remoppervlak van de schijf ? Zou wel zonde zijn maar altijd beter als OEM
Hier een fotootje van de dekking van het blokje:
De remkracht zal er verder niet onder lijden; het remoppervlak van de blokken is 12 bij 4,5 cm, da's best een stuk groter dan OEM
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Is 5x OZ Chrono Evolution 18" niks voor je?M'n reservewieletje gaat hier niet omheen passen, ik denk dat ik maar een spuitbusje moet gaan gebruiken (of ergens een 17" reservewiel vandaan halen).
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Je hebt PM!brain1 schreef:he paul, alles goed, eindelijk schijven gehaald zie ik. Moet er zelf nog steeds naar op zoek, maar waar heb je ze vandaan als ik vragen mag.
Greetz brian
Helaas, m'n 5zigen's bevallen nog primaSurferdude schreef:Is 5x OZ Chrono Evolution 18" niks voor je?
Het lijstje potentiële opvolgers bestaat nu uit:
- Gram Lights 57 Maximum (-Pro)
- Work Emotion CRkai
- Volk TE37
... maar de komende paar jaar blijven de 5zigen's nog gewoon zitten; ze zijn nog in prima staat, ik vind ze nog steeds mooi en dus is het zonde om daar geld aan te spenderen
Ik denk dat een spuitbusje ter vervanging van het reservewiel het makkelijkst is.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Of een losse 5zigen aanschaffen
Erg mooi spul Paul, kost een paar centen maar is wel goed overna gedacht. De OEM hoofdcilinder ging dit allemaal trekken? Of heb ik iets gemist en komt er een Supra exemplaar op? ( als dat kan )
Overigens, je reserve wiel past toch nog wel om de achterwielen? Mocht je een lekke voorband krijgen, achterwiel naar voren en reservewiel er achterop.
Erg mooi spul Paul, kost een paar centen maar is wel goed overna gedacht. De OEM hoofdcilinder ging dit allemaal trekken? Of heb ik iets gemist en komt er een Supra exemplaar op? ( als dat kan )
Overigens, je reserve wiel past toch nog wel om de achterwielen? Mocht je een lekke voorband krijgen, achterwiel naar voren en reservewiel er achterop.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Kan, maar ik denk dat een spuitbusje goedkoper is dan een extra 5zigen wiel Dan zou het eerder een goedkoop, gebruikt generiek 17" wiel worden (dat het niet matcht boeit niet zo, is natuurlijk alleen maar voor nood bij lekke band). Eerst maar eens kijken wat zo'n spuitbusje precies kost.
Ik hou gewoon de stock HRC, die trekt dat prima. Omdat de cilinders in die klauwen een groter oppervlak hebben wordt de druk in de leiding (en de benodigde pedaaldruk) zelfs kleiner ten opzichte van stock. Alleen wordt de pedaalslag wel langer, maar dat vind ik niet erg, dan is er mooi progressief mee te remmen Het is een kwestie van smaak; als je een kortere slag wil met meer pedaaldruk dan kun je een grotere HRC nemen (stock is 7/8", ik meen dat Supra 15/16" is en 1" is ook te krijgen). Dat geeft nog iets meer een "anker uit" gevoel omdat ze dan gelijk hard bijten, maar met zo'n wispelturige kont als een MR2 heb ik dat dus liever wat progressiever Hard remmen doet het toch wel als ik het pedaal dieper indruk
De remschijven op de achterwielen zijn even groot als voor (1994 achterklauwen worden met brackets gemonteerd), dus daar gaat het reservewiel ook niet meer omheen passen (ben ook niet zeker of mijn achterwielen wel aan de voorkant gemonteerd kunnen worden, zijn natuurlijk breder en best kans dat ze dan aanlopen).
Ik hou gewoon de stock HRC, die trekt dat prima. Omdat de cilinders in die klauwen een groter oppervlak hebben wordt de druk in de leiding (en de benodigde pedaaldruk) zelfs kleiner ten opzichte van stock. Alleen wordt de pedaalslag wel langer, maar dat vind ik niet erg, dan is er mooi progressief mee te remmen Het is een kwestie van smaak; als je een kortere slag wil met meer pedaaldruk dan kun je een grotere HRC nemen (stock is 7/8", ik meen dat Supra 15/16" is en 1" is ook te krijgen). Dat geeft nog iets meer een "anker uit" gevoel omdat ze dan gelijk hard bijten, maar met zo'n wispelturige kont als een MR2 heb ik dat dus liever wat progressiever Hard remmen doet het toch wel als ik het pedaal dieper indruk
De remschijven op de achterwielen zijn even groot als voor (1994 achterklauwen worden met brackets gemonteerd), dus daar gaat het reservewiel ook niet meer omheen passen (ben ook niet zeker of mijn achterwielen wel aan de voorkant gemonteerd kunnen worden, zijn natuurlijk breder en best kans dat ze dan aanlopen).
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Mooie boel weer! Ik zou iig wel een reservewiel meenemen. Als het echt een flink gat is dan kom je met een spuitbus ook nergens. Wat je zegt, desnoods een 17" steelie ofzo
Je hebt er goed overna gedacht!
Je hebt er goed overna gedacht!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/