Voor de hobbyist, 1x MK3 + 1x MK2 turbo voor £2,495.00

Verkoop van de complete EIGEN MR2. Alleen MR2's! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Qua BPM en kentekenkosten wel, alleen is het handiger om het dan gelijk in Engeland op kenteken te laten zetten.

In Nederland moet je naar Lelystad voor een geluidsmeting en weggedragtest (kosten over de 1.000 euro extra), want hij is van 1998 of jonger.;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Dat is toch alleen bij een bepaalde vermogenstoename?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Dit soort halfafgemaakte projecten kan nooit uit. En verder, heb je de motorruimte van een zzw wel eens bekeken ? Noem het maar een motor-geen-ruimte.

Ik weet ook iemand die er een ander blok in heeft liggen (het kan ook zijn dat ie er een rotrex of een turbo op heeft zitten die zegt: "Makes a difference when you have to drop your engine to change your plugs.".
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Surferdude schreef:Dat is toch alleen bij een bepaalde vermogenstoename?
Aangezien het hier een vermogenstoename betreft van 90 pk denk ik dat dat wel moet..
Green Goblin schreef:Dit soort halfafgemaakte projecten kan nooit uit. En verder, heb je de motorruimte van een zzw wel eens bekeken ? Noem het maar een motor-geen-ruimte.

Ik weet ook iemand die er een ander blok in heeft liggen (het kan ook zijn dat ie er een rotrex of een turbo op heeft zitten die zegt: "Makes a difference when you have to drop your engine to change your plugs.".
:X Zo had ik het nog niet bekeken.. ik dacht alleen dat ivm het niet zo betrouwbaar zijn van de ZZW motor (ik lees toch wat enge verhalen daarover) dat dit wel een leuk alternatief zou zijn omdat het sneller is en een betrouwbaarder motor. Aan de andere kant, als je het hele ding eruit moet halen elke keer, ben je ook tamelijk zuur..
MarcoTwo schreef:Qua BPM en kentekenkosten wel, alleen is het handiger om het dan gelijk in Engeland op kenteken te laten zetten.

In Nederland moet je naar Lelystad voor een geluidsmeting en weggedragtest (kosten over de 1.000 euro extra), want hij is van 1998 of jonger.;)
En dan nog het risico dat ie wordt afgekeurd.. dan heb je er dus meer dan 11.000 in zitten en heb je nog het risico dat ie wordt afgekeurd. Nou, met mijn mazzel weet ik dan wel waar het op uitdraait..

Moet dat ook als ie al op kenteken staat in Engeland?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

3S-GTE's gaan ook kapot....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Voor zover ik kan overzien minder vaak dan ZZW's.. hoewel de schade bij een 3SGTE dan vaker wel weer groter is.

Anyways: het lijkt mij nogal een kostbaar avontuur met een zeer grote kans dat je er in NL niet mee mag rijden, tenzij het op kenteken staan in Engeland betekend dat je er hier wel de weg mee op mag. Het lijkt mij dan ook een beter niet aan beginnen kwestie, maar vraag me wel af wat jullie zouden doen?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik zou andermans ellende niet overkopen.....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Hmm, alleen maar omdat dit voor de koffie niet lukt zeker? 8)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Als dit voor de koffie zou lukken zou deze meneer hem zelf wel afmaken denk ik....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Als ie maar half jouw skills had... ::)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Die heeft ie wel, hij heft blijkbaar uit alle twee de auto's het blok al verwijderd...8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Dat kan ik ook nog wel.. ::)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

En het turboblok hangt er al in.. de auto kan zelfs rijden (kort stukje..)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik denk dat als je een 3sgte in een zzw wil hangen dat je er gewoon een gigantische olie koeler op moet bouwen .

en je kan ook zo`n spal fan kopen voor onder de motor kap

en een dubbel ge isoleerd hitteschil over de turbo heen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
MR2SC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 aug 2008, 20:33

Bericht door MR2SC »

Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

hoezo beter ;) het is een andere optie :P
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Als je nu geen gezeik wil hebben met passen en meten: hang er een 2zz in, desnoods met een turbo er op. Volgens mij heb je dan ruimte en gewichtstechnisch het minste problemen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Is in principe een eenvoudige swap. Ik dacht alleen de kabelboom en het spruitstuk (kan wat meer zijn, heb me er niet helemaal in verdiept).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Koeling en andere problemen waarom Toyota het zelf niet op de markt gebracht heeft?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nee hoor, de 1ZZ was gewoon krachtig genoeg voor het concept (licht, gebouwd op handling). En natuurlijk toch een verkoopargument voor de Celica (voorwielaandrijving, maar wel meer pk's).

Koeling is geen probleem bij de 2ZZ.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie