Henk's project.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Henk's project.

Bericht door MR2oost »

Ik ga beginnen met mijn turbo om een aantal onderdelen te vervangen en het geheel weer netjes te krijgen. Motor loopt goed en heeft net de 100000 mijl gepasseerd.

Ik heb op ebay een intercooler set met blow off en een turbo manifold en downpipe gekocht deze wil ik graag gaan monteren.

Hiervoor ga ik de motor eruit halen zodat ik overal goed bij kan. Het geheel een beetje oppoetsen en spuiten en daarna weer gaan plaatsen.

Er zit volgens de boekjes/rekeningen net een nieuwe koppeling in. Alleen hoor ik het druklager piepen en toe dus deze wil ik gaan vervangen ondanks dat deze toen ook is vervangen bij 80000 mijl.

Ook de distributieriem met spanrollen pak ik mee. Dan hoef ik daar ook niet meer achteraan.
Daarnaast wil ik ook de meeste vacuüm slangen vervangen omdat deze vrij stug en uitgedroogd zijn.

Klepspeling controleren en zo nodig afstellen.

Door de enige vorige eigenaar is er een alarm geplaatst in de MR bij de Toyota dailer Hengelo. Deze hebben ze nogal chaotisch geplaatst. De kabelboom moet ik dan ook weer netjes maken. Eventueel draden vervangen.

De dynamo had ik al stuk en deze heb ik gereviseerd. Nieuwe lagers, koolborstels, en sleepringen heb ik gemonteerd.

Er zijn nieuwe bougies Denso Longlife iridium, magnacor bougie kabels en Rotor en verdelerkap zijn immidels al geplaatst.

Ik heb een tijdje terug een 3S-GE motor uit mijn MR gehaald en netjes gemaakt en hoop vervangen en nu is dat er ook de bedoeling met mijn 3S-GTE.

Wat kan ik het beste doen om er meer Pk's eruit te krijgen? Het EGR systeem mag er van mij af. Wie hier ervaring mee heeft hoor ik graag! Ik ben van plan een goede betrouwbare motor te bouwen. 250 pk is eigenlijk mijn streefdoel!

Heeft iemand nog tips voor me dan hoor ik het graag!

Kijk op www.mr2oost.com hoe de MR2 eruit ziet!


Met vriendelijke groet,

Henk Nijhuis
Almelo
Gebruikersavatar
brain1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 feb 2007, 21:53
Type MR2: AW11

Bericht door brain1 »

ik heb ook bij mijn mr2 het erg systeem eraf gehaald, er zijn in de handel zo genaamde egr block of plates. 2 simpel rvs plaatjes die op de gaten monteerd nadat je egr verwijdert hebt.
Ik heb ze 2jaar geleden bij supras.nl vandaan gehaald, geen idee of ie ze nog steeds heeft.

succes iig ermee

greetz brian
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2oost »

Kun je dit zo verwijderen zonder gevolgen. Welke Vacuum leidingen kan ik verwijderen? Hoe gaat het in zijn werk?
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

yup , mits je een CA spec. ecu hebt ... ( kans is klein ) dus weg met dat ding. en de chanister ... potje aan de bestuurderskant wielkast kan ook zo weg ... zijn weer 2 dingen minder die kapot kunnen ;)
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2oost »

Ik heb verder alles orgineel aan de auto. De gekochte onderdelen is het enige speciaals wat ik heb aangeschaft.

Dus je kunt het egr systeem eraf halen en de vacuum slangen verwijderen?

Groetjes Henk
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Plaats dat spruitstuk van XS power maar niet, want dat is rommel....
ik heb hem ook gehad...daarbij heb ik vernomen dat het orginele spruitstuk voldoende is tot 300 pk.;)
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Turbo_PePe schreef:yup , mits je een CA spec. ecu hebt ... ( kans is klein ) dus weg met dat ding. en de chanister ... potje aan de bestuurderskant wielkast kan ook zo weg ... zijn weer 2 dingen minder die kapot kunnen ;)
Een CA-spec ECU geeft een error code als je de EGR verwijdert en de sensor los laat hangen, toch? Dan moet je moeilijk gaan doen met weerstanden om dat weg te krijgen ofzo.
Mijne heeft er gelukkig geen problemen mee, stekkertje hangt mooi te niksen :P (meen dat de mijne uit Florida komt, not sure though).
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

je kan ook de sensor(valve) laten zitte n,dus aangesloten en de rest van het systeem verwijderen en afdichten.
Hierdoor omzeil je dus eventuele foutcodes.
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

of je plaatst de welbekende 8k ohm resistor in de signaal draad ( moet je hem dus wel doorlussen nog.

maar de kans is zo klein dat je CA. spec hebt , dat er maar niet bij moet nadenken ;D
Plaats reactie