Vreemde zaak
Moderator: Pieten
Vreemde zaak (uitgelegd)
Ik zit net ff op marktplaats te kijken wat er allemaal te koop staat.
Staat er een zwarte mr2 te koop, iets met turbo en snel en zo.
Blijkt het kenteken hetzelfde te zijn als de 92-er mr2 die ik zelf een paar jaar gehad heb.
Het enige verschil was het 1-tje wat er boven stond.
Maar dan blijft het kenteken toch nog steeds bij de auto waar het oorspronkelijk is op gezet?
Zou hier iets meer loos zijn?
Het kenteken waar het om gaat is 81-DS-HR.
Staat er een zwarte mr2 te koop, iets met turbo en snel en zo.
Blijkt het kenteken hetzelfde te zijn als de 92-er mr2 die ik zelf een paar jaar gehad heb.
Het enige verschil was het 1-tje wat er boven stond.
Maar dan blijft het kenteken toch nog steeds bij de auto waar het oorspronkelijk is op gezet?
Zou hier iets meer loos zijn?
Het kenteken waar het om gaat is 81-DS-HR.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hoeft niet perse hoor. Volgens de RDW gaat het hier inderdaad om een 92'er die op 22-11-1999 is geïmporteerd en op 30-05-2011 voor het laatst van eigenaar is gewisseld.
Dat er nu een turbo motor in ligt kan ook, dat word wel vaker gedaan. Het word zelfs vermeld in de advertentie: "Halfcut uit japan motor uit 1997 Japparts factuur 3750,- euro
63000 kilometers"
Een "eentje" op de kentekenplaat kan betekenen dat de (vorige) eigenaar (een deel van) zijn kentekenbewijs kwijt is geweest of dat één van zijn kentekenplaten weg zijn geweest (als je beide kentekenplaten kwijt bent krijg je een heel nieuw kenteken).
Dat er nu een turbo motor in ligt kan ook, dat word wel vaker gedaan. Het word zelfs vermeld in de advertentie: "Halfcut uit japan motor uit 1997 Japparts factuur 3750,- euro
63000 kilometers"
Een "eentje" op de kentekenplaat kan betekenen dat de (vorige) eigenaar (een deel van) zijn kentekenbewijs kwijt is geweest of dat één van zijn kentekenplaten weg zijn geweest (als je beide kentekenplaten kwijt bent krijg je een heel nieuw kenteken).
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Maar ik weet wel zeker dat dit niet de auto is die ik in 1999 bij de RDW op kenteken heb laten zetten.
Ik weet niet of hier nog foto's van mijn toenmalige beestje op staan, maar die was toch echt wel anders.
Die zag er trouwens precies hetzelfde uit als degene die ik nu heb en hier op de foto naast mijn BMW staat.
Ik weet niet of hier nog foto's van mijn toenmalige beestje op staan, maar die was toch echt wel anders.
Die zag er trouwens precies hetzelfde uit als degene die ik nu heb en hier op de foto naast mijn BMW staat.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Is het deze?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Nee dit is me huidige tweetje.
Maar qua uiterlijk praktisch hetzelfde als degene die ik toen had.
Ik ben er zelf van overtuigd dat de te koop staande mr2 met "mijn" kenteken niet dezelfde is als degene die ik toen had.
Bij verder denken is er natuurlijk veel mogelijk.
Ik ben hem na een jaar of 5 nog eens tegen gekomen toen hij weer te koop stond.
Hij was absoluut niet zo netjes meer.
Dan zou een van de volgende eigenaren hem opgeknapt moeten hebben.
De achterspoilers verwijderd.
Andere stoelen en stuur er in.
Ander blok erin
Kilometerstand waarschijnlijk gekoppeld aan de motor, want die van mij had er toen al ongeveer een tonnetje meer op staan.
Nou ik ben nog steeds niet overtuigd, maar het zou zomaar kunnen.
Maar qua uiterlijk praktisch hetzelfde als degene die ik toen had.
Ik ben er zelf van overtuigd dat de te koop staande mr2 met "mijn" kenteken niet dezelfde is als degene die ik toen had.
Bij verder denken is er natuurlijk veel mogelijk.
Ik ben hem na een jaar of 5 nog eens tegen gekomen toen hij weer te koop stond.
Hij was absoluut niet zo netjes meer.
Dan zou een van de volgende eigenaren hem opgeknapt moeten hebben.
De achterspoilers verwijderd.
Andere stoelen en stuur er in.
Ander blok erin
Kilometerstand waarschijnlijk gekoppeld aan de motor, want die van mij had er toen al ongeveer een tonnetje meer op staan.
Nou ik ben nog steeds niet overtuigd, maar het zou zomaar kunnen.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
Heb uitleg gehad van de verkoper.
De auto is doorgezaagd, waarna de snelle achterzijde er is aangezet.
Persoonlijk zou ik zeggen motor eruit snelle motor erin, maar misschien zat "de mijne" van achter wel in mekaar.
Het afwijkende uiterlijk is in ieder geval wel verklaard op deze manier.
De auto is doorgezaagd, waarna de snelle achterzijde er is aangezet.
Persoonlijk zou ik zeggen motor eruit snelle motor erin, maar misschien zat "de mijne" van achter wel in mekaar.
Het afwijkende uiterlijk is in ieder geval wel verklaard op deze manier.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Apart..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Jona1985
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
- Type MR2: AW11
Hoop voor de nieuwe eigenaar dat ze hem wel goed aanelkaar gelijmd hebben dan...BOUWIE schreef:Heb uitleg gehad van de verkoper.
De auto is doorgezaagd, waarna de snelle achterzijde er is aangezet.
Persoonlijk zou ik zeggen motor eruit snelle motor erin, maar misschien zat "de mijne" van achter wel in mekaar.
Het afwijkende uiterlijk is in ieder geval wel verklaard op deze manier.
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
kan op zich met een emmertje...
alles zit achterin op de wielen dus er is geen technisch probleem in 2 halfjes aan elkaar lassen.
zou er alleen niet graag mee botsen met de wetenschap dat de zware helft dan in je nek kan hangen...
jou schamele 80kg zal echt niet van invloed zijn op degelijk laswerk, maar met 50 "ineens" stilstaan wel.
alles zit achterin op de wielen dus er is geen technisch probleem in 2 halfjes aan elkaar lassen.
zou er alleen niet graag mee botsen met de wetenschap dat de zware helft dan in je nek kan hangen...
jou schamele 80kg zal echt niet van invloed zijn op degelijk laswerk, maar met 50 "ineens" stilstaan wel.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Timmo Wijker schreef:doorgezaagd en aan elkaar gelast lijkt me stug, welke gek doet dat?? je krijgt een auto nooit meer zo recht een stijf als dat hij van de fabriek was. vreemd verhaal!!
Moet je eens op pimp my ride zoeken naar een escortje, die zat aan elkaar gekit.
Die jongen hebben ze een nieuwe auto gegeven. (weet niet in hoeverre het is opgezet, je kan die amerikanen nooit vertrouwen)
- rmmr2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
- Type MR2: AW11
hmmm... ik ken wel een paar voorbeeldjes van kop-kot-auto's.
een kop-kont auto is een voertuig waarvan 2 auto's een wordt gemaakt.
een auto met schade aan de voorzijde en een aan de achterzijden worden door midden gezaagd en opnieuw aan elkaar gelast.
Ik zou NOOOIT maar dan ook echt NOOOIT zo'n auto kopen.
Helaas ben ik een paar jaar geleden als hulpverlener betrokken geweest bij een ongeval met zo'n kop-kot auto. Het betrof een BMW (toch niet de minst veilige auto's) de bestuurder en bijrijder hadden het helaas niet overleeft door de klap is de auto over de dwarsrichting afgescheurd.... hieronder uitsluitend een fotootje...
De neus van de auto lag 15 meter verder op en het voertuig was netjes vlak voor de stoelframe's afgescheurd....
Sorry, Ik post niet veel meer maar lees nog wel regelmatig het forum.
Ik vond dat ik hier even moest reageren.
groeten Ralph
een kop-kont auto is een voertuig waarvan 2 auto's een wordt gemaakt.
een auto met schade aan de voorzijde en een aan de achterzijden worden door midden gezaagd en opnieuw aan elkaar gelast.
Ik zou NOOOIT maar dan ook echt NOOOIT zo'n auto kopen.
Helaas ben ik een paar jaar geleden als hulpverlener betrokken geweest bij een ongeval met zo'n kop-kot auto. Het betrof een BMW (toch niet de minst veilige auto's) de bestuurder en bijrijder hadden het helaas niet overleeft door de klap is de auto over de dwarsrichting afgescheurd.... hieronder uitsluitend een fotootje...
De neus van de auto lag 15 meter verder op en het voertuig was netjes vlak voor de stoelframe's afgescheurd....
Sorry, Ik post niet veel meer maar lees nog wel regelmatig het forum.
Ik vond dat ik hier even moest reageren.
groeten Ralph
funn is never a straight line::)