Toch weer voorzichtig op zoek naar een W3
Moderator: Pieten
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Toch weer voorzichtig op zoek naar een W3
Na besloten te hebben met motorrijden te stoppen, ben ik weer (heb de tijd) op zoek naar een MR2 roadster voor erbij:D
Nou weet ik uiteraard al veel van alle pre-cat problemen (ben allang lid;D en heb al eens een blauwe uit 2001 gehad).
Nou ben ik van plan er 1 te importeren (zie ik opzich niet tegen op).
voor 4000 euro koop je er in Duitsland al 1 uit 2000 (88000km)en dat met hardtop:eten: alleen niet mijn kleur:X
Nou zag ik een 2003 voor weinig (7000 euro, 135000km), maar die heeft een smt-bak.
Zijn er problemen bekend met deze versnellingsbak en heeft deze semi-automaat nou ook een 6-bak?
Of zouden jullie voor het prijsverschil (met risico opmotorproblemen)gaan voor die uit 2000
Graag jullie mening advies hierin.
Groet Robbert
Nou weet ik uiteraard al veel van alle pre-cat problemen (ben allang lid;D en heb al eens een blauwe uit 2001 gehad).
Nou ben ik van plan er 1 te importeren (zie ik opzich niet tegen op).
voor 4000 euro koop je er in Duitsland al 1 uit 2000 (88000km)en dat met hardtop:eten: alleen niet mijn kleur:X
Nou zag ik een 2003 voor weinig (7000 euro, 135000km), maar die heeft een smt-bak.
Zijn er problemen bekend met deze versnellingsbak en heeft deze semi-automaat nou ook een 6-bak?
Of zouden jullie voor het prijsverschil (met risico opmotorproblemen)gaan voor die uit 2000
Graag jullie mening advies hierin.
Groet Robbert
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
SMT zijn op zich weinig problemen mee, alleen, als je er een probleem mee hebt, dan weet geen dealer er wat van af. Wat dan weer het probleem is.
Vindt het verschil niet groot genoeg om voor de 2000 te gaan. Ik denk alleen wel dat je krijgt wat je betaalt, voor die prijzen zullen het niet de netste zijn.
Vindt het verschil niet groot genoeg om voor de 2000 te gaan. Ik denk alleen wel dat je krijgt wat je betaalt, voor die prijzen zullen het niet de netste zijn.
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dit kan je natuurlijk ook zelf doen op het stuur.
Heb zelf al eens een Aygo gehad met zo'n bak en vond dat je het schakelen nogal voelde, tenzij je het"handmatig deed.
Overigens hoef ik er niet mee te "racen" maar is mijn doel meer toeren;) (ben al wat ouder:X )
Heb zelf al eens een Aygo gehad met zo'n bak en vond dat je het schakelen nogal voelde, tenzij je het"handmatig deed.
Overigens hoef ik er niet mee te "racen" maar is mijn doel meer toeren;) (ben al wat ouder:X )
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Nou Erik,
Ik ben me wel gaan inlezen over import vanuit Italië en het erheen vliegen en terug rijden met Duits export kenteken is het probleem niet, maar het meekrijgen van de originele papieren schijnt niet zo eenvoudig te zijn.
Ofwel moet de auto dan officieel als zijnde sloop geregistreerd worden in Italië of je moet langs de Italiaanse notaris.
Zo niet dan blijft de oude eigenaar belasting enz. betalen in Italië.
Ik ben me wel gaan inlezen over import vanuit Italië en het erheen vliegen en terug rijden met Duits export kenteken is het probleem niet, maar het meekrijgen van de originele papieren schijnt niet zo eenvoudig te zijn.
Ofwel moet de auto dan officieel als zijnde sloop geregistreerd worden in Italië of je moet langs de Italiaanse notaris.
Zo niet dan blijft de oude eigenaar belasting enz. betalen in Italië.
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Oké Erik, wist niet dat jij die van jou ook in Italië gehaald hebt8)
Jij hebt dus ervaring!
Hoe heb jij het stukje rijden in Nederland gedaan?
Onderstaande 3 MR's hebben mijn interesse:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =152818365
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =152763236
<A href="http://<a href="http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 3efsbihtkd" target="_blank">http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... sbihtkd</a>" target=_blank>http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 3efsbihtkd
Jij hebt dus ervaring!
Hoe heb jij het stukje rijden in Nederland gedaan?
Onderstaande 3 MR's hebben mijn interesse:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =152818365
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =152763236
<A href="http://<a href="http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 3efsbihtkd" target="_blank">http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... sbihtkd</a>" target=_blank>http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 3efsbihtkd
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik hou die zwarte 2004 de komende tijd even in de gaten. Staat pas net geadverteerd en dus nog een maand of 2 wachten en dan kan er vast nog wel wat van de prijs af;D
De reis terug is vanuit dat punt ook goed te doen via Frankrijk:driving:
De winter is nog niet echt begonnen en dat is toch wel een goede tijd om er vast 1 te kopen;)
De reis terug is vanuit dat punt ook goed te doen via Frankrijk:driving:
De winter is nog niet echt begonnen en dat is toch wel een goede tijd om er vast 1 te kopen;)
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
Mja ik zit met hetzelfde. Wil dolgraag een zzw.. en ansich is er keuze zat in Duitsland. Maar ja, waar herken je een oliezuipertje aan ? Alleen evt. blauwe rook tijdens start.. en verder ? Hoe heb jij dat gedaan Green ? Of heb je gewoon gegokt ? Onderblokje wisselen lijkt me best duur..dus je probeert toch zo min mogelijk risico te lopen..
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Gegokt ! Het enige wat je in principe kunt doen is de lamdasondes er uit en de precats inspecteren. Als die heel zijn, gokken. Als ze er uit zijn, gokken. Als ze beschadigd zijn, laten staan, als er 1 uit is en de ander er nog in, laten staan.
Overigens gooi ik er elke 500 km een liter olie bij hoor, dus of ik nou goed gegokt heb.... . Maar ok, met dat verbruik heeft ie toch ook al twee keer Duderstadt meegemaakt, en ik rijd er elke dag in.
p.s. en alles waarbij een CEL brandt, ook laten staan. 's moesjes als "even een nieuwe dit er in en dan gaat dat lampje uit" niet accepteren, als er iets simpels mee is wat zo op te lossen valt, doe je dat voor je hem te koop zet.
Overigens gooi ik er elke 500 km een liter olie bij hoor, dus of ik nou goed gegokt heb.... . Maar ok, met dat verbruik heeft ie toch ook al twee keer Duderstadt meegemaakt, en ik rijd er elke dag in.
p.s. en alles waarbij een CEL brandt, ook laten staan. 's moesjes als "even een nieuwe dit er in en dan gaat dat lampje uit" niet accepteren, als er iets simpels mee is wat zo op te lossen valt, doe je dat voor je hem te koop zet.
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
True, bij mij ging er een compleet nieuwe kat in na 3 nieuwe sondes en een half jaar later zwaaide mijn blok met het welbekende witte vlaggetje...Green Goblin schreef:Gegokt ! Het enige wat je in principe kunt doen is de lamdasondes er uit en de precats inspecteren. Als die heel zijn, gokken. Als ze er uit zijn, gokken. Als ze beschadigd zijn, laten staan, als er 1 uit is en de ander er nog in, laten staan.
Overigens gooi ik er elke 500 km een liter olie bij hoor, dus of ik nou goed gegokt heb.... . Maar ok, met dat verbruik heeft ie toch ook al twee keer Duderstadt meegemaakt, en ik rijd er elke dag in.
p.s. en alles waarbij een CEL brandt, ook laten staan. 's moesjes als "even een nieuwe dit er in en dan gaat dat lampje uit" niet accepteren, als er iets simpels mee is wat zo op te lossen valt, doe je dat voor je hem te koop zet.
het blijft altijd een gok, ikzelf zou bij een import gaan voor een 2003+.. Als je toch een risico neemt om hem te importeren kan je liever (indien de optie openstaat) voor een facelift model gaan, aangezien de (grotere) problemen met de pre-facelift versie. Zeker als je voor een auto naar Italië vliegt!
Succes met de aankoop en overweging!:dux-blij_thumb-up:
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89