Motor startniet meer

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

heej

Jah ik ben al op zoek naar een andere bobine tog nog bedankt :P
Jah Ze is heel lastig hahahaha
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

andere bobine er op nog niets
hij geeft code 14 aan (kippert1x en der na 4x)
Ik ga morgen eens een andere igniter halen
kijken als het dan lukt om te starte
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Hallo een update

Ik heb vandaag een andere bobine en igniter geprobeert
maar hij blijft code 14 aan geven.
Morge dan maar eens de bekabeling na gaan kijken

iemand tips?
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Als ik google (Ja daar is hij weer ;)) dan betekend code 14 dit: short circuit in pump motor relay circuit/Ignition signal

Heeft dus inderdaad iets met de ontsteking te maken.
Ik vond dit topic, lees hm even door :)
LINK
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Hoor je de brandstof pomp als je contact aanzet? Klinkt een beetje als defect relais van je brandstofpomp.
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

/
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Vandaag heledag bezig geweest alarm er uit gebouwd
Nog niets.
Hij wil maar niet vonken er zit een niewe bobine op een igniter enzv
Hij blijft code 14 (op beide ecu's) aan geven is er niet een manier om deze te wissen ?
Relais door gemeten en gewisseld nog geen vonk
Ik krijg geen spanning op de kabel van igf igt
Hoe moet ik meten als deze nu wel of geen signaal door geeft
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Het wissen van een foutmelding doe je door de accu even los te halen of door de ECU zekering er uit te trekken in je motorruimte (Is EFI zekering geloof ik)

Verder gaat het iets boven mn kennis :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

toch bedankt voor je reactie
Ik ga deze week eens de kabels na kijken als er geen breuken enzv in zitten
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Vandaag bezig geweest aan de auto
nieuwe efi relais er in nog geen resultaat
Hij blijft code 14 aan geven ieders keer als ik de auto wil starten.
Ook slaat de toertal wijzer niet uit(weet niet als dit moet)
Ik ruik benzine uit de uitlaat.
Waar moet ik kijken bij de kabelboom of wat kan nu nog de oorzaak zijn?


Ik hoop dat iemand me kan helpen of iemand nog een kabelboom heeft liggen
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Volg de kabelboom die loopt van de zekering/relais kast voorin (kickpanel) naar de zekeringkast in je motorruimte eens, controleer of hier geen draadbreuken of troep van water tussen zit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Kabelboom na gelopen geen vocht bij kick panel morgen maar eens kijken in de motor ruimte naar de kabels
Het vreemde is gewoon dat hij er gewoon in 1x is mee opgehouden
Hij reed gewoon goed en opeens check lampje aan boem uit nix meer daar :S
Kan het niets te maken hebben met nokenas sensor of zo in die richting ?
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Vandaag de knoop door gehakt
Auto geschorst geen zin meer allekabels na gekeken blijft code 14 aan geven
Kabel boom aangepast enzv
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Ik kan je er ook niet verder mee helpen, misschien iemand anders hier?
Afbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Auto staat geschorst in de tuin
en ben aan het overwegen om hem goed koop weg te doen
of iemand die mij verder kan helpen ?
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

update

ik heb niets meer aan de auto gedaan blijf code 14 anngeven

auto kan in zijn geheel gekocht worden voor een schappelijke prijs
Of iemand die me verder kan helpen woon in limburg

mvg
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

Wat noem jij een schappelijke prijs ?
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

;d ;d ;d
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Je heb een pb arnie
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

je had de auto ook gewoon een keer naar mij kunnen brengen of naar joshma
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gesloten