verkocht...of bijna belazerd??

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

verkocht...of bijna belazerd??

Bericht door Quadc@msix »

Ik heb de Celica te koop staan ( http://auto.marktplaats.nl/oldtimers...dxw%3D%3D&df=1 ), niet dat ik er vanaf moet, maar als ik deze verkoop creeër ik weer "ruimte" in mijn garage én portemonaie voor andere "projecten"..... maar goed, de auto staat op marktplaats en daar kreeg ik afgelopen week een reactie op, eerst in (gebrekkig) Nederlands, met het verzoek om in het Engels door te communiceren, want hij was engelsman, en woonde in Amerika, ik dacht vreemd, maar moet kunnen.... goed, de deal werd gemaakt, en ik kreeg binnen een uur een mailtje van paypal dat het bedrag van de auto + de verschepingskosten op mijn account stond, en de verscheper zou contact met me opnemen om de auto op te komen halen, maar ik begon de boel te wantrouwen toen de koper vertelde dat ik de verschepingskosten vooruit moest overmaken via Western union, dus ik checkte mijn paypal account, en daar was niets te vinden van een gereserveerd bedrag, dus toen was het voor mij duidelijk en heb het hele verhaal naar Paypal gestuurd en aangifte gedaan van (poging tot) oplichting bij de politie..... voor sommige is dit misschien een klassiek gevalletje "de kluit belazeren" via "spoof", maar als je goed van vertrouwen bent, of je hebt geen idee hoe dit soort criminelen werken, dan ga je "nat" voor enkele honderden of zelfs duizenden euro's.....

Een gewaarschuuwd mensch.......


J:-Dhn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Klassieke truc he, andere variant daarvan is dat ze eerst te veel geld op jouw rekening overmaken en jij het restant terug moet storten. Dat doe je dan, en dan blijkt hun cheque niet gedekt te zijn en is het hele bedrag weer weg. Plus het door jou teruggestortte geld natuurlijk.

p.s. John, ik heb net € 10.000 op jouw paypal gestort, wil je die even terugstorten.;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Diezelfde truc wordt ook toegepast bij het verkopen van een auto trouwens. Meestal een auto met een onmogelijke prijs (zo'n F&F Supra voor € 5000 of zo). Die staat dan in Engeland en je moet dan de transportmaatschappij betalen. Niet dat er wat te transporteren is...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) gelukkig was je bij de tijd john ;)
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

FF hier kijken,
http://lmgtfy.com/?q=nigeriaanse+fraude+auto

een van de meest voorkomende scams. Politie kan er zelden wat aan doen aangezien ze meestal in Afrika zitten.

Mijn vriendin was vorig jaar opzoek naar een erg jonge auto, zat er ook zo'n scam figuur achter, heb voor de lol die kerel 2 weken zoet gehouden. Kwam met hele verhalen, vervalsde papieren etc.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MRobbert
Zere vingers van het typen..
Berichten: 577
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MRobbert »

Heb ook al 2 keer zo'n antwoordt gehad nav. mijn zoektocht naar een spyder:boos:

Zie hieronder:

D W wertmaill77@gmail.com aan mij
details weergeven 22 okt. (6 dagen geleden)

Hallo,
Es tut mir leid für meine späte Antwort auf Ihre E-Mail, aber ich war sehr, sehr besetzt mit meiner Arbeit in den letzten 2 Wochen
Ich habe eine Mail mit Ihrem Interesse an meinem Auto, Sind Sie noch interessiert? denn das Auto ist es immer noch zum Verkauf angeboten.
Bitte antworten Sie auf Englisch, weil mein Deutsch ist nicht so gut, und wir werden auch weiterhin mit dieser Diskussion.
Ich schicke Ihnen einige Bilder und Details mit meinem Auto!
Warten Sie Ihre Antwort!
Vielen Dank für Ihre Zeit und die Zusammenarbeit
Mit besten Grüßen
Bruno Liebich
Marke: Toyota ,
Modell: MR2
Typ: Cabrio/Roadster
Anzahl Türen: 2
Farbe: Silber
Datum der Erstzulassung: 16. 05. 2000
HU: 05.2013
Emissionsklasse: Euro 4
Leistung: 103 kW
Getriebe: Manuelle Schaltung
Kilometer: 87.900 km
Kraftstoff: Benzin
HARDTOP,LEDERAUSSTATTUNG,SITZHEIZUNG,KLIMAANLAGE,VERCHROMTE ÜBERROLLBÜGEL,TUNING-PAKET innen ( teilweise Armaturenverkleidung in Wagenfarbe, siehe ,SCHEINWERFERTUNING vorne ( siehe Fotos ),seitliche BLINKER in WEISS,CD + RADIO,ABSOLUT ROSTFREI,VERDECK ist DICHT,NEUE FUSSMATTEN,GEPFLEGTER GESAMTZUSTAND ( dem Alter entsprechend ),KEINERLEI MOTOR- PROBLEME,GARAGENFAHRZEUG,montiert sind z.Zt. Winterreifen, da ich den Wagen seit März,nicht mehr gefahren habe und nicht zum Wechsel gekommen,bin. Den kompletten Satz Sommerreifen gibts natürlich dazu !! Alufelgen wurden laienhaft nachlackiert, da der Werkslack abblätterte,dadurch geminderte Optik.ABS, Airbag Beifahrer, Airbag Fahrerseite,Elektrische Fensterheber, Höhenverstellbares Lenkrad, Klimaanlage, Ledersitze, Servolenkung, Sitzheizung, ZentralverriegelungRadio / CD

-Fragen bitte per Email



En onderstaande staat op autoscout.de en mobile.de; echter de echte eigenaar adverteert in Techië:

Hallo,
Ich bin Englisch und mein Deutsch ist schlecht!
Mein Englisch ist besser.Ich bin privat (nicht handler).
Ich habe in Deutschland für das letzte Jahr gearbeitet und ich habe das Auto von dort bezogen. Ich habe gerade mein Projekt und ich kam wieder zu Hause in Großbritannien. Das Auto ist jetzt in Großbritannien.
Ich habe versucht, das Auto hier zu verkaufen, scheint aber niemand interessiert ist, es zu kaufen (Lenkrad auf der linken Seite und es ist sehr schwierig für alle, um es in Großbritannien fahren, auch das Register Steuer zu teuer ist hier in UK).
Kein Unfall und Kein Technische Problem! Mein letzter Preis ist 7.200 EUR!
Das auto ist angemeldet und hat gut TÜV. Das Auto hat deutsche Papiere und deutsche kennzeichen. noch Nie in Unfälle verwickelt, und es hat keine Schäden. Dies ist eine Garage gehalten Auto, sehr gut gepflegt. Die Lieferzeit beträgt ca. 3-5 Tage (abhängig von Ihrem Standort) und die Steuern sind rund 200 € bis 600 € (abhängig von Ihrem Standort).
Wenn Sie dieses Auto 100 % wollen, bitte schicken Sie per E-Mail mich.
Bitte schreiben ihre Name und platz wo Sie steht!
Kann Sie schreiben englisch? Ich verwende eine Online-Übersetzungsprogramm Deutsch zu schreiben, wenn Sie Englisch sprechen, wenden Sie sich bitte zurück zu mir in Englisch.
Ich warte Ihre antworten.
Danke
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

@MRobbert,

Dat is echt het standaard verhaal, vaak hebben ze (als Tandarts) gestudeerd in engeland :P
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Wel een heel goed online-vertaalprogramma dat hij gebruikt hoor...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Bericht door Quadc@msix »

Green Goblin schreef:Diezelfde truc wordt ook toegepast bij het verkopen van een auto trouwens. Meestal een auto met een onmogelijke prijs (zo'n F&F Supra voor € 5000 of zo). Die staat dan in Engeland en je moet dan de transportmaatschappij betalen. Niet dat er wat te transporteren is...

WAHAHAHA je kan het maar alvast betaald hebben .....

J:Dhn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Bericht door Quadc@msix »

Green Goblin schreef:Diezelfde truc wordt ook toegepast bij het verkopen van een auto trouwens. Meestal een auto met een onmogelijke prijs (zo'n F&F Supra voor € 5000 of zo). Die staat dan in Engeland en je moet dan de transportmaatschappij betalen. Niet dat er wat te transporteren is...


WAHAHAHA ja..... je kan maar alvast betaald hebben ;)

J:Dhn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) zogauw men vraagd om geld van te voren over te maken
het liefst via western union

afblijven, vergeten, doorlopen ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Dat sommige types heel erg ver gaan bewijst het volgende verhaal. Je moet er wel even voor gaan zitten om echt alles te lezen, maar er zijn hoogtepunten die je van verbazing van je stoel doen vallen! Zeker als de oplichter op een zeker moment een speciale tattoo laat zetten..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Ik heb overigens zelf ook ooit eens zoiets meegemaakt. Jaren geleden was ik op zoek naar een ruime 'reis-auto'. Mijn oog viel toen op een Audi A6 die ik in Duitsland gevonden had. De prijs was redelijk en ik nam contact op met de verkoper. Deze bleek inmiddels te zijn verhuisd naar Spanje, maar gaf aan dat het geen probleem was om de auto te verschepen naar Nederland. Ik zag zelf echter een minivakantie tussendoor in Spanje wel zitten ;) en gaf aan dat ik de auto wel kwam ophalen en cash betalen ...... ineens deed zijn mail het niet meer....
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Bekend verhaal, marktplaats waarschuwt hier al jaren voor.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Het ergste van dit verhaal is nog dat Paypal zijn kopers beter beschermd dan zijn verkopers. Kreeg ook zo'n mail laatst van een figuur dat ergens op zee zat. Was voor zn zoon. Toen ik hem zei dat bij hem in de UK de skylines stukken goedkoper zijn maakte dat hem niet uit het was voor een goed doel. Hij zou het geld per direct storten.

Ik heb even onderzoek gedaan, en zodra je iets betaald via Paypal kun je ten alle tijden je geld terug vorderen.
Oftewel: auto op de boot naar verwegistan; geld van je rekening verdwenen. Sta je dan...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

paypal......

Bericht door Quadc@msix »

Ik wist wel dat er dergelijke constructies bestonden, en in eerste instantie klonk het allemaal geloofwaardig, er werd behoorlijk over de prijs onderhandeld, en uiteindelijk na wikken en wegen kwam de deal tot stand, wat ik wel opmerkelijk vond is dat het een brit was die in Amerika woonde.... waarom zou je een dergelijke auto helemaal uit Nederland halen als je voor een fractie van de prijs een dergelijke auto daar kunt kopen?? maar goed, wellicht dat iemand daar een reden voor heeft? Bij mij ging het lampje branden toen ik de E mail van Paypal kreeg dat het bedrag gestort was, maar nog niet beschikbaar, terwijl als ik via paypal inlogte op mijn account er niets te bekennen was, er stond ook geen geblokkeerd bedrag op mijn rekening (dat kan namelijk wèl), achter het mailtje van "paypal" kreeg ik binnen een minuut een e-mail van de koper dat het bedrag overgemaakt was , maar dat hij extra geld had overgemaakt voor het transport van de auto, of ik dat even op voorhand wilde overmaken via western union, pas dan zou hij het complete bedrag vrijgeven. Ik heb de "paypal" mail direct doorgestuurd naar paypal, en die bevestigde dat het om "spoof" ging, en dat de pagina zeer goed was nagemaakt door deze criminelen.....
Geld vooruit betalen moet je nooit doen met dit soort zaken, dat kan wel, maar dan verzekerd, met de mogelijkheid tot terugboeking zoals bijvoorbeeld via paypal, maar nooit en te nimmer via een money-ttransfer, want dan kun je geheid naar je centen fluiten..... Er zijn verschillende vormen van internetcriminaliteit, dit is er weer één van... ik kende deze variant nog niet, ben weer wijzer.....

zal wel niets meer van de koper horen
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Kom je goed weg john, maar goed dat je goed opgelet hebt!!
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Op mijn nieuwe zoektocht naar een Volvo ben ik op marktplaats ook op zo'n figuur gestuit. Het is makkelijk te herkennen, maar ook 1 momentje van onachtzaamheid en je zit in de problemen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

ik kwam er 2 tegen op mijn zoektocht naar een Macbook Air, deze waren zelfs bereid om hun identiteitsbewijs eerst op te sturen... Zal vast ook vals zijn.

De eerste zat in Engeland en de tweede zat in Italie. Inderdaad erg makkelijk te herkennen. Ik vond het wel leuk om het een en het ander te testen en ze flink bezig te houden met mailtjes.

Ik zeg altijd gewoon persoonlijk kopen en verkopen, is meestal toch het beste als het om veel geld gaat.

gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Leuk leesvoer:
http://www.419eater.com/html/okorie.htm

Ook een oplichter aan het werk, die even dramatisch terug gepakt wordt...
Afbeelding
Plaats reactie