Patrick's MR2 MZW20 project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Moet je die katalysator en lambda sonde monteren omdat de eerste 4-gasmeting niet goed was, of omdat die er gewoon in moeten zitten? Heb er bij mij ook geen kat onder zitten met het idee dat deze motor toch zoveel schoner is dat een kat niet nodig is om aan de eisen te voldoen.

Ik weet trouwens niet precies hoe dat zit met zo'n 3MZ, hebben die ook fabrieks af 4 lambda sondes?

Maar ze hebben toch best goed gekeken zo te zien :)

Komt goed de volgende keer, maar toch jammer natuurlijk.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

decipherer schreef:Moet je die katalysator en lambda sonde monteren omdat de eerste 4-gasmeting niet goed was, of omdat die er gewoon in moeten zitten? Heb er bij mij ook geen kat onder zitten met het idee dat deze motor toch zoveel schoner is dat een kat niet nodig is om aan de eisen te voldoen.

Ik weet trouwens niet precies hoe dat zit met zo'n 3MZ, hebben die ook fabrieks af 4 lambda sondes?

Maar ze hebben toch best goed gekeken zo te zien :)

Komt goed de volgende keer, maar toch jammer natuurlijk.
sommige 93ers moeten verplicht al een kat hebben (ook al is die leeg :P)
Don't shoot the messenger!
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ach ja.. auto van Resolve is een 96'er natuurlijk.. Dat kan wel schelen met de kat.
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

decipherer schreef:Ach ja.. auto van Resolve is een 96'er natuurlijk.. Dat kan wel schelen met de kat.


Er moesten gewoon een twee katalysatoren onder zitten. Omdat ik een dual exhaust heb dus voorste en achterste bank een apparte pijp (komen niet bij elkaar) moest elke pijp zijn eigen kat hebben. Ze hebben nu nieteens een 4-gas meting gedaan. Wel jammer, had wel eens willen weten wat hij zonder cat uitstootte.

De 3MZ heeft af fabriek ook twee wideband lamba's voor de kat en 2 smallband lamba's na de kat.

Maar ik heb idd ruim een uur binnen gestaan. Eerst hebben ze alles van bovenaf bekeken, daarna op de rembank. Na de rembank op de brug waar ze alles van de onderkant bekeken. Daarna weer door naar de weegplaat en als laatst de geluidsmeting. Oftewel, de volledige behandeling gehad ;D

Keurmeester toonde wel intresse en was ook goed mee te praten. Dus dat viel me eigenlijk 100% mee.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Hoeveel betaal je voor zo'n keuring als ik vragen mag? ::)
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

116,07 inclusief APK. Prijzen zonder apk kun je op de website van de RDW terugvinden.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Heeft wat tijd tussen de keuring en herkeuring gezeten maar hij is nu goedgekeurd.

Afbeelding

Gewicht is gewogen op 1215kg waarbij alles wat overbodig was thuis is gelaten. Het gewicht stond origineel op 1250kg geregistreerd.

Vermogen hebben ze zitten slapen. Ik had 225pk opgegeven alleen ze hebben er 215KW van gemaakt. Dus er is in de toekomst nog wat ruimte voor meer :P

En de benaming is helaas ook niet aangepast... TOYOTA MR2 2.0 GTI


Met de keuring wel geluk gehad. Er werdt namelijk een 4 gas meting gedaan en toen ik bij de RDW wegreed begaf na 5km me catalysator het. Complete core losgekomen en dwars in de behuizing komen te liggen waardoor ik totaal geen vermogen en gasreactie meer had.

Met het loshalen bleek ook een groot deel van de core gesmolten te zijn en de complete keramische coating weggebrand te zijn. Waarschijnlijk van toen de motor in een veiligheidsmodus is gegaan toen de lamba sensoren niet goed werkten. Dan wordt er relatief veel brandstof ingespoten zodat de motor iig niet gaat detoneren. Maar alles wat niet in de motor verbrand verbrande in de catalysatoren, met als resultaat letterlijk oranje hete catalysatoren.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Wat jammer dat de benaming niet is aangepast!
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

ik zouw dan toch maar even met de rdw gaan bellen dat je het alsnoch veranderd wil hebben in je papieren wand hier heb je dus helemaal niks aan als je word aangehouden he.
plus dat je er hebt staan dat het 4 cilinders zijn in plaats van 6 lijkt me niet echt te kloppen zouw oom politie dan zeggen.
verder veel pluzier ermee zal wel mooi rijden he.
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Uhhh zie nu inderdaad dat er ook 4 cilinders staat. Dat klopt van geen kant, toch maar even bellen!
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Is wel one-of-a-kind, een 3300 cc 4 cilinder :P
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

precies.. je bent nogsteeds illigaal... ongeacht dat de inhoud wel klopt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Had het in 1e instantie over het hoofd gezien :P
Gister gebeld maar ik moest de papieren afwachten of het daar ook verkeerd op stond. Volgens het systeem waren ze er namelijk nog mee bezig :/. Lijkt me sterk dat ze eerst een paar gegevens aanpassen en een paar dagen later de rest van de gegevens. Maar we wachten rustig af.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Plaats reactie