Burnout, mr2

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Burnout, mr2

Bericht door yellowmr2 »

Hallo,

Ik vroeg het me eens af, maar heeft er iemand ervaring met het ''burnout'' trekken met een mr2? als ik dat probeer valt die weer terug, alsof er tractiecontrol op zit:huh:
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Als je een gewone standaard 3SGE achterin hebt liggen gaat je dat bijna niet lukken op droog wegdek..

Of.... monteer Wanli's..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

Surferdude schreef:Als je een gewone standaard 3SGE achterin hebt liggen gaat je dat bijna niet lukken op droog wegdek..

Of.... monteer Wanli's..

dat dagt ik dus al. nou dan ligt het niet aan mij:P
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

wat zijn wanlis btw?
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

yellowmr2 schreef:wat zijn wanlis btw?


wanli,s zijn goedkope banden van zeer slechte kwaliteit (made in China) banden:P
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

Hahah ooh op die manier, nee daar begin ik niet aan, zonde van t bochtenwerk
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

yellowmr2 schreef:Hahah ooh op die manier, nee daar begin ik niet aan, zonde van t bochtenwerk
Bochtenwerk wordt er wel spannender van...:P ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Ja want met nieuwe wanli's kan je heel goed driften op droog wegdek.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

bond schreef:Ja want met nieuwe wanli's kan je heel goed driften op droog wegdek.

Klopt idd, bij de meeste driftscholen gebruiken ze vaak wanli,s keihard rubber dus ze slippen snel en gaan lang mee! top dus haha
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

yellowmr2 schreef:Hallo,

Ik vroeg het me eens af, maar heeft er iemand ervaring met het ''burnout'' trekken met een mr2? als ik dat probeer valt die weer terug, alsof er tractiecontrol op zit:huh:
Dat heet gewoon "grip" in combinatie met "te weinig vermogen". Sowieso ook een beetje zonde van je banden, want ik neem aan dat je op een beetje goede merkbanden rijdt, en die zijn over het algemeen niet goedkoop.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

Het kan wel ;) Foto van mij op zandvoort..

Afbeelding
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Green Goblin schreef:Dat heet gewoon "grip" in combinatie met "te weinig vermogen". Sowieso ook een beetje zonde van je banden, want ik neem aan dat je op een beetje goede merkbanden rijdt, en die zijn over het algemeen niet goedkoop.
Heb het idee dat het meer aan "grip" ligt dan aan te weinig vermogen. Met het meeste gewicht achter, aandrijving achter, brede banden en het fijt dat het gewicht ook nog eens naar achteren verplaatst als je gas geeft.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

oke.. ja mn 2 is wel verlaagd etc+goeie dunlopbanden eronder, weet niet of het daar ook wat mee te maken heeft( mooie foto trouwens haha)
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

auto omgooien zoals thijs op de foto doet wil wel helpen.
op het moment dat je vanuit een donut tot stilstand komt het gas erop en je maakt een leuke burnout
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 okt 2009, 22:04
Type MR2: AW11

Bericht door Mightyzap »

kan wel ;) burnout heb nix te maken met vermogen...kwestie van voetenwerk :P
vermogen maakt t wel makkelijker maar is niet noodzakelijk :P
Afbeelding
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

Mightyzap schreef:kan wel ;) burnout heb nix te maken met vermogen...kwestie van voetenwerk :P
vermogen maakt t wel makkelijker maar is niet noodzakelijk :P
Mwah, niet helemaal mee eens. Gas er op, koppeling laten opkomen in rap tempo en de rem een beetje aantikken bedoel je waarschijnlijk? Voor dat heb je echt meer nodig dan de standaard aantal pk's van een MR2.
SpeedDevil schreef:auto omgooien zoals thijs op de foto doet wil wel helpen.
op het moment dat je vanuit een donut tot stilstand komt het gas erop en je maakt een leuke burnout
Echter inderdaad zoals deze manier is het wel beter te doen omdat je dan de auto uit onbalans gooit en vanuit daaruit verder kan gaan. Het is natuurlijk niet heel goed voor de auto, en dit was de eerste en direct ook laatste keer dat ik deed.
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

Damn, die is wel kapot lomp dat hij dat niet houd. Gas los en tegen sturen en er was niks aan de hand. Maarja... Amerikanen he..
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Gas erop, tegensturen was al voldoende geweest... Of gewoon koppeling in en klaar...

Je auto pakt vanzelf de grip terug, maar idd wat Speeddevil zegt is ook makkelijk te doen. Ik kon mn MR2 met 140pk's en goede banden ook laten burnen... 1e versnelling, toeren laten opkomen, launchen en dan de rem niet te stevig intrappen... Roken deed hij goed haha.

K raad je wel aan het eerst met gripverminderende omstandigheden te doen voor je je koppeling of remmen om zeep helpt
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Wat je ook kunt proberen, is Line lock of roll controle.
daarmee kun je de voorste remmen geheel laten blokkeren.
Waardoor een burnout heel makkelijk te doen is
Zonder al te veel vermogen..

Hendrik
Plaats reactie