RDW laten keuren na motorswap?
Moderator: Pieten
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
anneke_lm schreef:De kosten waren inderdaad 53 euro en weegt 1 klasse zwaarder.
Weer veranderd? Ik was 25 euro kwijt in totaal.
Met de V6 een klasse lichter, nu 1.120 kg.
Markk schreef:Hebben ze hem ook opnieuw gewogen dan? Of hebben ze gewoon de gegevens gepakt die ze in het systeem hebben staan?
Yep, bij mij wel.
Bij mij kwam het wegen uit op 1215kg met een half volle tank en een paar kilo aan overbodige baggage. 1180/1190kg was het minimale wat ik misschien wel had kunnen halen met wat moeite.
Hij stond hiervoor op 1250 en ben dus in dezelfde klasse blijven zitten.
Hij stond hiervoor op 1250 en ben dus in dezelfde klasse blijven zitten.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Mijne staat geregistreerd als een 91-er dus hoop lichter uit te vallen omdat de rev1 types iets minder zwaar waren uitgevoerd.Resolve schreef:Bij mij kwam het wegen uit op 1215kg met een half volle tank en een paar kilo aan overbodige baggage. 1180/1190kg was het minimale wat ik misschien wel had kunnen halen met wat moeite.
Hij stond hiervoor op 1250 en ben dus in dezelfde klasse blijven zitten.
(ik heb het vermoede dat die van mij in werkelijkheid een 93er is)
Don't shoot the messenger!
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Is om de een of andere reden geüpdate naar 1194kg leeggewichtResolve schreef:Bij mij kwam het wegen uit op 1215kg met een half volle tank en een paar kilo aan overbodige baggage. 1180/1190kg was het minimale wat ik misschien wel had kunnen halen met wat moeite.
Hij stond hiervoor op 1250 en ben dus in dezelfde klasse blijven zitten.
Vrijdag waren de papieren binnen gekomen, en daar viel me op dat het gewicht op 1194kg stond in plaats van de 1215kg waar hij de afgelopen 1,5 week op stond. Aantal cilinders staat nog wel op 4. Dat wordt vandaag dus even bellen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Heb nu het kentekenbewijs terug gekregen gewicht 1315 kg.
Dus weer meer belasting betalen dat is flink balen zeg:boos:
Vermogen 149 kw.
Ja, je moet er wat voor over hebben als je een turbo wil.
Had er wel veel audio apparatuur in zitten,maar dat het zoveel weegd,dat kan toch niet?
Verstelbare veren zijn die dan zo zwaar, of is de motor van een 3sgte zwaarder?.
Wel vreemd allemaal.
Dus weer meer belasting betalen dat is flink balen zeg:boos:
Vermogen 149 kw.
Ja, je moet er wat voor over hebben als je een turbo wil.
Had er wel veel audio apparatuur in zitten,maar dat het zoveel weegd,dat kan toch niet?
Verstelbare veren zijn die dan zo zwaar, of is de motor van een 3sgte zwaarder?.
Wel vreemd allemaal.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hoezo maar 149 KW (USA turbo) moet dat niet 180 KW (JAP Gen3 turbo?) zijn?anneke_lm schreef:Heb nu het kentekenbewijs terug gekregen gewicht 1315 kg.
Dus weer meer belasting betalen dat is flink balen zeg:boos:
Vermogen 149 kw.
Ja, je moet er wat voor over hebben als je een turbo wil.
Had er wel veel audio apparatuur in zitten,maar dat het zoveel weegd,dat kan toch niet?
Verstelbare veren zijn die dan zo zwaar, of is de motor van een 3sgte zwaarder?.
Wel vreemd allemaal.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
anneke_lm schreef:Heb nu het kentekenbewijs terug gekregen gewicht 1315 kg.
Dus weer meer belasting betalen dat is flink balen zeg:boos:
Vermogen 149 kw.
Ja, je moet er wat voor over hebben als je een turbo wil.
Had er wel veel audio apparatuur in zitten,maar dat het zoveel weegd,dat kan toch niet?
Verstelbare veren zijn die dan zo zwaar, of is de motor van een 3sgte zwaarder?.
Wel vreemd allemaal.
ik heb jou audio apparatuur gezien, en heb je versterker in mijn handen gehad, die weegt zeker 15 kilo, dan nog je boxen achter je stoelen zoon 10 kilo per stuk, dan je tank die waarschijnlijk niet leeg was.. reserve wiel van 8 kilo die erin lag, gereedschap set van 4 kilo, leren bekleding die ongeveer 20 kilo zwaarder is als stoffe stoelen, je velgen waren ook erg zwaar ect ect
dan zit je zo op 1315 kilo..
als je de versterker en alle andere zooi eruit had gehaald en de auto met lege tank aangeleverd had je wel onder de 1250 gezeten
een 3sgte motor met bak is 35 kilo zwaarder als een 3sge, maar als je een beetje je best doet blijf je wel onder de 1250
Die volle tank hebben ze eraf gerekend,het reserve wiel moest erin blijven zitten,heb nog tegen de keurmeester gezegd dat ik er toch niet alles uit kan slopen, en dat hij dan maar wat kilo's er moet afrekenen.frankie-turbo schreef:ik heb jou audio apparatuur gezien, en heb je versterker in mijn handen gehad, die weegt zeker 15 kilo, dan nog je boxen achter je stoelen zoon 10 kilo per stuk, dan je tank die waarschijnlijk niet leeg was.. reserve wiel van 8 kilo die erin lag, gereedschap set van 4 kilo, leren bekleding die ongeveer 20 kilo zwaarder is als stoffe stoelen, je velgen waren ook erg zwaar ect ect
dan zit je zo op 1315 kilo..
als je de versterker en alle andere zooi eruit had gehaald en de auto met lege tank aangeleverd had je wel onder de 1250 gezeten
een 3sgte motor met bak is 35 kilo zwaarder als een 3sge, maar als je een beetje je best doet blijf je wel onder de 1250
Gewoon belachlijk zoiets,je gaat toch niet je hele auto slopen?
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
japanse turbo.. maar als die lamme takken van de rdw zoeken in de computer komen ze als eerst de amerikaanse gegeven tegen, en dat is 149kw..
je kunt ervoor bellen.. en zeggen dat het vermogen niet klopt, en laat je niet afschepen, want ze zullen zeggen dat dat niet uitmaakt
dat doet het opzich ook niet omdat je gewoon ruim veilig binnen de 40% vermogens toename zit ten opzichte van 149kw.. maar toch, als je het goed wil hebben moet er inderdaad 180kw op zetten
je kunt proberen om te zeggen dat je gewicht ook niet klopt.. en gewoon volhouden dat je op 1245kilo gewogen bent, en dat je nu door een administratie fout ineens meer belasting moet betalen.. wellicht heb je geluk en zijn ze net zo dom als anders..
je moet zeggen dat de auto altijd 1215 kilo gewogen heeft volgens het oude kenteken, en nu ineens 100 kilo zwaarder is, en dat ze dus het gewicht van de audio apparatuur er niet af gerekend hebben, terwijl die apparatuur niet standaard in de auto zit
als ze moeten gaan rekenen moeten ze zich extra inspannen, dus dat doen ze niet ookal zeggen ze van wel.. en wat rekenen ze er dan af? 20 kilo ?? 40 kilo?? 60 kilo??.. ze schatten altijd minder als het daadwerkelijk is
een reservewiel wat erin ligt moeten ze meetellen, een reserve wiel wat er niet in ligt mogen ze niet meetellen, omdat het niet verplicht is een reservewiel bij te hebben, en veel auto's worden zonder reserve wiel geleverd van fabriek.
voor een volle tank geld het zelfde., het boeid hun niets dus je gaat gewoon betalen voor het gene wat de weegschaal aangeeft, dus de auto altijd zo leeg mogelijk aanleveren, als je niets zegt zien ze vaak niet eens dat je tank vrijwel leeg is.. en dat scheelt al vlug 25 kilo
Edit : mijn god wat een typ fouten...
je kunt ervoor bellen.. en zeggen dat het vermogen niet klopt, en laat je niet afschepen, want ze zullen zeggen dat dat niet uitmaakt
dat doet het opzich ook niet omdat je gewoon ruim veilig binnen de 40% vermogens toename zit ten opzichte van 149kw.. maar toch, als je het goed wil hebben moet er inderdaad 180kw op zetten
je kunt proberen om te zeggen dat je gewicht ook niet klopt.. en gewoon volhouden dat je op 1245kilo gewogen bent, en dat je nu door een administratie fout ineens meer belasting moet betalen.. wellicht heb je geluk en zijn ze net zo dom als anders..
je moet zeggen dat de auto altijd 1215 kilo gewogen heeft volgens het oude kenteken, en nu ineens 100 kilo zwaarder is, en dat ze dus het gewicht van de audio apparatuur er niet af gerekend hebben, terwijl die apparatuur niet standaard in de auto zit
als ze moeten gaan rekenen moeten ze zich extra inspannen, dus dat doen ze niet ookal zeggen ze van wel.. en wat rekenen ze er dan af? 20 kilo ?? 40 kilo?? 60 kilo??.. ze schatten altijd minder als het daadwerkelijk is
een reservewiel wat erin ligt moeten ze meetellen, een reserve wiel wat er niet in ligt mogen ze niet meetellen, omdat het niet verplicht is een reservewiel bij te hebben, en veel auto's worden zonder reserve wiel geleverd van fabriek.
voor een volle tank geld het zelfde., het boeid hun niets dus je gaat gewoon betalen voor het gene wat de weegschaal aangeeft, dus de auto altijd zo leeg mogelijk aanleveren, als je niets zegt zien ze vaak niet eens dat je tank vrijwel leeg is.. en dat scheelt al vlug 25 kilo
Edit : mijn god wat een typ fouten...
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Belachelijk ? Dus de keurmeester moet maar een beetje schatten hoeveel kilo aan frutsels en tjoening er op een auto gefrutseld is en dan maar een gewicht met de natte vinger opschrijven ?
Zo werkt het natuurlijk niet. De keurmeester heeft een (geijkte) weegbrug, en die geeft hem het gewicht.
Anders liet ik ook al mijn auto's even herkeuren en wogen ze allemaal 400 kilo...
Zo werkt het natuurlijk niet. De keurmeester heeft een (geijkte) weegbrug, en die geeft hem het gewicht.
Anders liet ik ook al mijn auto's even herkeuren en wogen ze allemaal 400 kilo...
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: