RDW laten keuren na motorswap?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

Ze hebben hem gewogen.
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

anneke_lm schreef:Ze hebben hem gewogen.
Oke, het is zaak om met een zo leeg mogelijk tank enz.. naar rdw te gaan ;D
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

Markk schreef:Oke, het is zaak om met een zo leeg mogelijk tank enz.. naar rdw te gaan ;D

De tank kan je rustig vol gooien,ik had de tank ook vol.
Het gewicht van de volle tank halen ze er toch af.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

anneke_lm schreef:De kosten waren inderdaad 53 euro en weegt 1 klasse zwaarder.

Weer veranderd? Ik was 25 euro kwijt in totaal.

Met de V6 een klasse lichter, nu 1.120 kg.:)
Markk schreef:Hebben ze hem ook opnieuw gewogen dan? Of hebben ze gewoon de gegevens gepakt die ze in het systeem hebben staan?

Yep, bij mij wel.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Bij mij kwam het wegen uit op 1215kg met een half volle tank en een paar kilo aan overbodige baggage. 1180/1190kg was het minimale wat ik misschien wel had kunnen halen met wat moeite.

Hij stond hiervoor op 1250 en ben dus in dezelfde klasse blijven zitten.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:Bij mij kwam het wegen uit op 1215kg met een half volle tank en een paar kilo aan overbodige baggage. 1180/1190kg was het minimale wat ik misschien wel had kunnen halen met wat moeite.

Hij stond hiervoor op 1250 en ben dus in dezelfde klasse blijven zitten.
Mijne staat geregistreerd als een 91-er dus hoop lichter uit te vallen omdat de rev1 types iets minder zwaar waren uitgevoerd.

(ik heb het vermoede dat die van mij in werkelijkheid een 93er is)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Kun je aan de hand van je chassisnummer daadwerkelijk vaststellen of het een 91 of 93-er is.
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Goed kijken kan ook veel zeggen of er moet wel heel veel veranderd zijn.:)

Anders portierpanelen even lashalen (of eentje).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

mr2PUNTfreak schreef:Kun je aan de hand van je chassisnummer daadwerkelijk vaststellen of het een 91 of 93-er is.
Chassisnummer ingeven in EPC en je kan de fabricagedatum zien.
Groeten
Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Resolve schreef:Bij mij kwam het wegen uit op 1215kg met een half volle tank en een paar kilo aan overbodige baggage. 1180/1190kg was het minimale wat ik misschien wel had kunnen halen met wat moeite.

Hij stond hiervoor op 1250 en ben dus in dezelfde klasse blijven zitten.
Is om de een of andere reden geüpdate naar 1194kg leeggewicht :huh:

Vrijdag waren de papieren binnen gekomen, en daar viel me op dat het gewicht op 1194kg stond in plaats van de 1215kg waar hij de afgelopen 1,5 week op stond. Aantal cilinders staat nog wel op 4. Dat wordt vandaag dus even bellen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

Heb nu het kentekenbewijs terug gekregen gewicht 1315 kg.
Dus weer meer belasting betalen dat is flink balen zeg:boos:
Vermogen 149 kw.
Ja, je moet er wat voor over hebben als je een turbo wil.
Had er wel veel audio apparatuur in zitten,maar dat het zoveel weegd,dat kan toch niet?
Verstelbare veren zijn die dan zo zwaar, of is de motor van een 3sgte zwaarder?.
Wel vreemd allemaal.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Er zit een turbo op, een intercooler, extra buizen....lijkt me wel logisch dat een 3S-GTE zwaarder is dan een 3S-GE.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

anneke_lm schreef:Heb nu het kentekenbewijs terug gekregen gewicht 1315 kg.
Dus weer meer belasting betalen dat is flink balen zeg:boos:
Vermogen 149 kw.
Ja, je moet er wat voor over hebben als je een turbo wil.
Had er wel veel audio apparatuur in zitten,maar dat het zoveel weegd,dat kan toch niet?
Verstelbare veren zijn die dan zo zwaar, of is de motor van een 3sgte zwaarder?.
Wel vreemd allemaal.
Hoezo maar 149 KW (USA turbo) moet dat niet 180 KW (JAP Gen3 turbo?) zijn?
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

anneke_lm schreef:Heb nu het kentekenbewijs terug gekregen gewicht 1315 kg.
Dus weer meer belasting betalen dat is flink balen zeg:boos:
Vermogen 149 kw.
Ja, je moet er wat voor over hebben als je een turbo wil.
Had er wel veel audio apparatuur in zitten,maar dat het zoveel weegd,dat kan toch niet?
Verstelbare veren zijn die dan zo zwaar, of is de motor van een 3sgte zwaarder?.
Wel vreemd allemaal.


ik heb jou audio apparatuur gezien, en heb je versterker in mijn handen gehad, die weegt zeker 15 kilo, dan nog je boxen achter je stoelen zoon 10 kilo per stuk, dan je tank die waarschijnlijk niet leeg was.. reserve wiel van 8 kilo die erin lag, gereedschap set van 4 kilo, leren bekleding die ongeveer 20 kilo zwaarder is als stoffe stoelen, je velgen waren ook erg zwaar ect ect
dan zit je zo op 1315 kilo..
als je de versterker en alle andere zooi eruit had gehaald en de auto met lege tank aangeleverd had je wel onder de 1250 gezeten

een 3sgte motor met bak is 35 kilo zwaarder als een 3sge, maar als je een beetje je best doet blijf je wel onder de 1250
Afbeelding
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

Markk schreef:Hoezo maar 149 KW (USA turbo) moet dat niet 180 KW (JAP Gen3 turbo?) zijn?
Frank hoe zit dat?.
Is het een Amerikaanse turbo of een Japanse turbo:huh:
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

frankie-turbo schreef:ik heb jou audio apparatuur gezien, en heb je versterker in mijn handen gehad, die weegt zeker 15 kilo, dan nog je boxen achter je stoelen zoon 10 kilo per stuk, dan je tank die waarschijnlijk niet leeg was.. reserve wiel van 8 kilo die erin lag, gereedschap set van 4 kilo, leren bekleding die ongeveer 20 kilo zwaarder is als stoffe stoelen, je velgen waren ook erg zwaar ect ect
dan zit je zo op 1315 kilo..
als je de versterker en alle andere zooi eruit had gehaald en de auto met lege tank aangeleverd had je wel onder de 1250 gezeten

een 3sgte motor met bak is 35 kilo zwaarder als een 3sge, maar als je een beetje je best doet blijf je wel onder de 1250
Die volle tank hebben ze eraf gerekend,het reserve wiel moest erin blijven zitten,heb nog tegen de keurmeester gezegd dat ik er toch niet alles uit kan slopen, en dat hij dan maar wat kilo's er moet afrekenen.
Gewoon belachlijk zoiets,je gaat toch niet je hele auto slopen?
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

japanse turbo.. maar als die lamme takken van de rdw zoeken in de computer komen ze als eerst de amerikaanse gegeven tegen, en dat is 149kw..
je kunt ervoor bellen.. en zeggen dat het vermogen niet klopt, en laat je niet afschepen, want ze zullen zeggen dat dat niet uitmaakt
dat doet het opzich ook niet omdat je gewoon ruim veilig binnen de 40% vermogens toename zit ten opzichte van 149kw.. maar toch, als je het goed wil hebben moet er inderdaad 180kw op zetten
je kunt proberen om te zeggen dat je gewicht ook niet klopt.. en gewoon volhouden dat je op 1245kilo gewogen bent, en dat je nu door een administratie fout ineens meer belasting moet betalen.. wellicht heb je geluk en zijn ze net zo dom als anders..
je moet zeggen dat de auto altijd 1215 kilo gewogen heeft volgens het oude kenteken, en nu ineens 100 kilo zwaarder is, en dat ze dus het gewicht van de audio apparatuur er niet af gerekend hebben, terwijl die apparatuur niet standaard in de auto zit

als ze moeten gaan rekenen moeten ze zich extra inspannen, dus dat doen ze niet ookal zeggen ze van wel.. en wat rekenen ze er dan af? 20 kilo ?? 40 kilo?? 60 kilo??.. ze schatten altijd minder als het daadwerkelijk is

een reservewiel wat erin ligt moeten ze meetellen, een reserve wiel wat er niet in ligt mogen ze niet meetellen, omdat het niet verplicht is een reservewiel bij te hebben, en veel auto's worden zonder reserve wiel geleverd van fabriek.
voor een volle tank geld het zelfde., het boeid hun niets dus je gaat gewoon betalen voor het gene wat de weegschaal aangeeft, dus de auto altijd zo leeg mogelijk aanleveren, als je niets zegt zien ze vaak niet eens dat je tank vrijwel leeg is.. en dat scheelt al vlug 25 kilo

Edit : mijn god wat een typ fouten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Belachelijk ? Dus de keurmeester moet maar een beetje schatten hoeveel kilo aan frutsels en tjoening er op een auto gefrutseld is en dan maar een gewicht met de natte vinger opschrijven ?

Zo werkt het natuurlijk niet. De keurmeester heeft een (geijkte) weegbrug, en die geeft hem het gewicht.

Anders liet ik ook al mijn auto's even herkeuren en wogen ze allemaal 400 kilo...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

precies.. dat doen ze niet.. dus je betaald gewoon voor het gewicht wat er op de weegschaal staat, dus daarom altijd zo leeg mogelijk aanleveren
Afbeelding
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

Zal morgen even aangeven dat het vermogen geen 149 kw is maar 180 kw ze waren nu gesloten wegens onderbezetting.
Plaats reactie