verschil ecu jap/Europese 3sge
Moderator: Pieten
verschil ecu jap/Europese 3sge
Hallo, ik heb een vraag en zoek advies van de wijzen der emmers. Wat is het verschil inbde 175 en de 156 pk 3sge, wil wat meer vermogen in het blokje maar geen hele turboswap in verband met de verzekering etc... bvd donny
Volgens mij werk dat niet een ecu van een gen 3 op een gen 1/2
als je vermogen winst wil halen, is er veel tijd en geld nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Ik meen dat JP zo'n 200 pk uit zijn n/a heeft weten te trekken.
als je geen turbo swap wil gaan doen dan wat de meeste zullen zeggen als je vermogen wil.
ik zou ook een turbo swap doen als het je voor het vermogen doet maar je geeft aan dat niet te willen.
Wat je zou kunnen doen is beginnen met een goede flow uitlaat, skytune of iets dergelijks een GOED geplaatst open luchtfilter dus niet op dat korte buisje zetten die je bij een set krijgt, maar een lange buis die helemaal je side duct in gaat, anders trek je warme lucht aan wat weer ten koste gaat van je gehoopte pk winst, een buis van een honda crx past wel aardig heb ik gezien
Maar verwacht geen wonderen.
Smt6 chip word wel toegepast op de mr2, volgen mij heeft mr2PUNTfreak ook een smt6 in zijn emmer.
Je zou aan hem is kunnen vragen wat dat precies doet want dat weet ik ook niet echt, heb gelezen dat je er wel iets zuiniger van gaat rijden en wel wat pk winst van hebt.
Een N/A tunen kost veel geld.
als je vermogen winst wil halen, is er veel tijd en geld nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Ik meen dat JP zo'n 200 pk uit zijn n/a heeft weten te trekken.
als je geen turbo swap wil gaan doen dan wat de meeste zullen zeggen als je vermogen wil.
ik zou ook een turbo swap doen als het je voor het vermogen doet maar je geeft aan dat niet te willen.
Wat je zou kunnen doen is beginnen met een goede flow uitlaat, skytune of iets dergelijks een GOED geplaatst open luchtfilter dus niet op dat korte buisje zetten die je bij een set krijgt, maar een lange buis die helemaal je side duct in gaat, anders trek je warme lucht aan wat weer ten koste gaat van je gehoopte pk winst, een buis van een honda crx past wel aardig heb ik gezien
Maar verwacht geen wonderen.
Smt6 chip word wel toegepast op de mr2, volgen mij heeft mr2PUNTfreak ook een smt6 in zijn emmer.
Je zou aan hem is kunnen vragen wat dat precies doet want dat weet ik ook niet echt, heb gelezen dat je er wel iets zuiniger van gaat rijden en wel wat pk winst van hebt.
Een N/A tunen kost veel geld.
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Ja het hoeft geen 200+ high performance raceblok te worden maar iets vlotter wil ik wel, heb een fujibo uitlaat eronder volgens een maat van mij, zat ook al te kijken voor een japspeed uitlaat spruitstuk en tussenpijp, de kat wou ik een sportkat doen. Die smt6 chip lijkt mij wel interessant even kijken of ik die kan vinden
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Klopt, ik heb laatste generatie 3sge blok ingebouwd(1998), standaard 170 pk ivm emissie eisen. (lees EGR klep)shenron schreef: Smt6 chip word wel toegepast op de mr2, volgen mij heeft mr2PUNTfreak ook een smt6 in zijn emmer.
Je zou aan hem is kunnen vragen wat dat precies doet want dat weet ik ook niet echt, heb gelezen dat je er wel iets zuiniger van gaat rijden en wel wat pk winst van hebt.
Een N/A tunen kost veel geld.
Draai nu met een 94-er ecu ivm startblokkering 98-er ecu. Zit nu op 188pk. Heb een openluchtfilter en sky-tune uitlaat gemonteerd, verder alles standaard.
Oke en die egr klep is er uit te halen??? Was ook al van plan om een cold air intake te maken, heb de border side intakes en bomex airscoops erop dus was van plan om daar wat mee te doen heb net de smt7 chip opgehaald compleet ongebruikt alles aanwezig. Heb op showoff imports een japspeed rvs spruitstuk gezien en een middenpijp, iemand hier ervaring daarmee??
en voor als je rijdt kan je ze dan dicht maken ofzo klep of iets dergelijks ?
je weet wat ze zeggen van die scoops, persoonlijk vind ik het ook wel gaaf alleen werken ze tegen het principe van de koeling van een mr2 in.
een mr2 koelt vanaf onder de auto omhoog door je gaten van je motorkap.
als je gaat rijden heb je lucht van boven en onder en wordt in feite de warme lucht daar vast gehouden.
(correct me if i am wrong)
je weet wat ze zeggen van die scoops, persoonlijk vind ik het ook wel gaaf alleen werken ze tegen het principe van de koeling van een mr2 in.
een mr2 koelt vanaf onder de auto omhoog door je gaten van je motorkap.
als je gaat rijden heb je lucht van boven en onder en wordt in feite de warme lucht daar vast gehouden.
(correct me if i am wrong)
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
ik heb wel is waardes gemeten terwijl je stilstaat op een warme dag en dan schrik je van de temperatuur.
ik had een sensor in de motoruimte geplaatst die heb ik er niet meer inzitten nu.
Krijger hier op het forum weet dat wel, die heeft ook een temperatuur meter voor in zijn motor ruimte, mischien weet hij het nog wat voor waardes het waren ik ben het vergeten.
er is wel een tom's box ooit is tegen gekomen op ebay, en sinds dien nooit meer ergens gezien.
Die sluit je aan op tom's airscoop en daar gaat dan ook je luchtfilter heen en dat zit dan in een huis verpakt zodat je puur lucht van boven pakt voor je open filter en komt dan niet verder.
Alleen zie je ze nooit te koop staan. (op die ene keer na dan)
ik had een sensor in de motoruimte geplaatst die heb ik er niet meer inzitten nu.
Krijger hier op het forum weet dat wel, die heeft ook een temperatuur meter voor in zijn motor ruimte, mischien weet hij het nog wat voor waardes het waren ik ben het vergeten.
er is wel een tom's box ooit is tegen gekomen op ebay, en sinds dien nooit meer ergens gezien.
Die sluit je aan op tom's airscoop en daar gaat dan ook je luchtfilter heen en dat zit dan in een huis verpakt zodat je puur lucht van boven pakt voor je open filter en komt dan niet verder.
Alleen zie je ze nooit te koop staan. (op die ene keer na dan)
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !