verschil ecu jap/Europese 3sge

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

verschil ecu jap/Europese 3sge

Bericht door donny_s »

Hallo, ik heb een vraag en zoek advies van de wijzen der emmers. Wat is het verschil inbde 175 en de 156 pk 3sge, wil wat meer vermogen in het blokje maar geen hele turboswap in verband met de verzekering etc... bvd donny
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

De JAP ECU zijn begrensd op 180 meende ik.
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Wil je die op elkaar gaan gebruiken?
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Volgens mij werk dat niet een ecu van een gen 3 op een gen 1/2
als je vermogen winst wil halen, is er veel tijd en geld nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Ik meen dat JP zo'n 200 pk uit zijn n/a heeft weten te trekken.
als je geen turbo swap wil gaan doen dan wat de meeste zullen zeggen als je vermogen wil.
ik zou ook een turbo swap doen als het je voor het vermogen doet maar je geeft aan dat niet te willen.

Wat je zou kunnen doen is beginnen met een goede flow uitlaat, skytune of iets dergelijks een GOED geplaatst open luchtfilter dus niet op dat korte buisje zetten die je bij een set krijgt, maar een lange buis die helemaal je side duct in gaat, anders trek je warme lucht aan wat weer ten koste gaat van je gehoopte pk winst, een buis van een honda crx past wel aardig heb ik gezien
Maar verwacht geen wonderen.
Smt6 chip word wel toegepast op de mr2, volgen mij heeft mr2PUNTfreak ook een smt6 in zijn emmer.
Je zou aan hem is kunnen vragen wat dat precies doet want dat weet ik ook niet echt, heb gelezen dat je er wel iets zuiniger van gaat rijden en wel wat pk winst van hebt.
Een N/A tunen kost veel geld.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Ja het hoeft geen 200+ high performance raceblok te worden maar iets vlotter wil ik wel, heb een fujibo uitlaat eronder volgens een maat van mij, zat ook al te kijken voor een japspeed uitlaat spruitstuk en tussenpijp, de kat wou ik een sportkat doen. Die smt6 chip lijkt mij wel interessant even kijken of ik die kan vinden
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Hots zo een smt7 voor 230 euro geregeld zo ophalen!!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

shenron schreef: Smt6 chip word wel toegepast op de mr2, volgen mij heeft mr2PUNTfreak ook een smt6 in zijn emmer.
Je zou aan hem is kunnen vragen wat dat precies doet want dat weet ik ook niet echt, heb gelezen dat je er wel iets zuiniger van gaat rijden en wel wat pk winst van hebt.
Een N/A tunen kost veel geld.
Klopt, ik heb laatste generatie 3sge blok ingebouwd(1998), standaard 170 pk ivm emissie eisen. (lees EGR klep)
Draai nu met een 94-er ecu ivm startblokkering 98-er ecu. Zit nu op 188pk. Heb een openluchtfilter en sky-tune uitlaat gemonteerd, verder alles standaard.
Afbeelding
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Oke en die egr klep is er uit te halen??? Was ook al van plan om een cold air intake te maken, heb de border side intakes en bomex airscoops erop dus was van plan om daar wat mee te doen heb net de smt7 chip opgehaald compleet ongebruikt alles aanwezig. Heb op showoff imports een japspeed rvs spruitstuk gezien en een middenpijp, iemand hier ervaring daarmee??
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

word die airscoop op je dak functioneel ? of zet je deze er gewoon op ?
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Hij zit er al een tijdje op wil nog een turbo motorkap erop zetten en dan mishimoto spalfans eronder die zuigen warme lucht weg als het goed is dan wou ik onder de scoops een frame maken die stationair koude lucht naar binnen blaast plus vind ik ze sexy as hell
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

en voor als je rijdt kan je ze dan dicht maken ofzo klep of iets dergelijks ?
je weet wat ze zeggen van die scoops, persoonlijk vind ik het ook wel gaaf alleen werken ze tegen het principe van de koeling van een mr2 in.
een mr2 koelt vanaf onder de auto omhoog door je gaten van je motorkap.
als je gaat rijden heb je lucht van boven en onder en wordt in feite de warme lucht daar vast gehouden.
(correct me if i am wrong)
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Ik weet niet of het super veel uitmaakt qua koeling als je rijd want er zal waarschijnlijk meer lucht van onder naar boven komen maar als je stilstaat denk ik dat het wel baat heeft maar ben geen technicus of aërodynamica specialist dus durf het ook niet zeker te zeggen
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

ik heb wel is waardes gemeten terwijl je stilstaat op een warme dag en dan schrik je van de temperatuur.
ik had een sensor in de motoruimte geplaatst die heb ik er niet meer inzitten nu.
Krijger hier op het forum weet dat wel, die heeft ook een temperatuur meter voor in zijn motor ruimte, mischien weet hij het nog wat voor waardes het waren ik ben het vergeten.
er is wel een tom's box ooit is tegen gekomen op ebay, en sinds dien nooit meer ergens gezien.
Die sluit je aan op tom's airscoop en daar gaat dan ook je luchtfilter heen en dat zit dan in een huis verpakt zodat je puur lucht van boven pakt voor je open filter en komt dan niet verder.
Alleen zie je ze nooit te koop staan. (op die ene keer na dan)
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Okey ik zal het eens meten mag de infrarood temperatuur meter van een vriend lenen als de bandjes eronder liggen maar ff een stukkie touren over het eiland en dan eens kijken wat voor waardes eruit komen
Plaats reactie