MR2 SW20 Turbo

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

MR2 SW20 Turbo

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste Forumleden,

ik ben nu sinds eind 2009 in bezit van een Celica T16 2.0 gti, deze bevalt me zeer goed alleen wil ik nu graag een stap omhoog doen op het gebied van snelheid en sportiviteit, in de vorm van een mr2. Ik vind persoonlijk de SW20 de mooiste van de drie generaties. Ik ben alleen bang dat de stap vanaf mijn huidige 140 pk naar 156-175 pk aan de kleine kant is, vandaar dat ik op zoek ben naar een SW20 Turbo. Ik heb er een gevonden via gaspedaal, kenteken 29-GT-NJ. Ik vroeg me af of deze mr2 bekend was bij forumleden?

Nog liever heb ik dat er hier een forumlid is die zijn mr2 SW20 turbo wil verkopen aan een 'toekomstig' mr2 rijder.

graag hoor ik van jullie.

met vriendelijke groet,

Jochem
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Welkom hier

maakt rechts gestuurd jou wat uit ?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

@Goblin ja die heb ik gevonden... Lijkt het je een goede auto?? Of doet de prijs gebreken vermoeden?

@mr2-Wouter RHD maakt me inderdaad wel wat uit, al sta ik er niet per definitie afwijzend tegenover. Bij voorkeur natuurlijk LHD, RHD wanneer daarvan de beste auto te koop staat...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Iedereen hier weet dat ik geen turbokenner ben. Maar even een paar voor de hand liggende dingen:
-het is een NA waar een turboblok in is gelegd, zijn de remmen ook geupgrade ?
- kilometerstand 100.000, dat zal wel niet de km-stand van de auto zijn, maar de km-stand van het blok. Maar zo'n blok komt meestal uit een halfcut, dus daar valt de teller slecht van af te lezen..
- volgens de advertentie zit er een reserve dif bij.....maar waarschijnlijk bedoelt de verkoper met "spare dif" gewoon een sperdif....:P

Verder kan ik er weinig over zeggen en ook niet over oordelen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Is dit niet de oude mr van de sloper?
Afbeelding
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

met een sperdif valt toch niet te rijden op normale wegen?
of bedoelt hij limited sperdif?

als ik dat zo lees, denk ik dat de verkoper er niet heel veel verstand van heeft.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Even aan het zoeken geweest, is idd. de ex auto van de sloper.
Afbeelding
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Er staat standaard 250PK in de advertentie. Maar het blok wat erin ligt is een gen2, die hebben standaard 225 PK.
Vroege turbo motoren hadden niet allemaal een LSD in de versnellingsbak, gezien de 'banaan' versnellingspook is het de moeite waard dat te controleren indien je het belangrijk vind.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Is volgens mij gewoon gen2 zonder lsd. Tenminste toen wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Hij maakt er natuurlijk zelf geen reclame voor, want eigenlijk wil ie em niet kwijt... Dus doe ik het maar even. Is die van Punt niet wat voor je? Ik meen me te herinneren dat daar iets van 190 PK uitkwam met behulp van een SMT6. Weet je iig dat je een goede, met liefde onderhouden auto hebt, die qua performance de meeste SW20s het nakijken geeft. Zie hier de volledige specificatie met bijbehorend prijskaartje. Het blok heeft verdorie minder gedraaid dan mijn eigen spydertje...::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

El Butre schreef:Hij maakt er natuurlijk zelf geen reclame voor, want eigenlijk wil ie em niet kwijt... Dus doe ik het maar even. Is die van Punt niet wat voor je? Ik meen me te herinneren dat daar iets van 190 PK uitkwam met behulp van een SMT6. Weet je iig dat je een goede, met liefde onderhouden auto hebt, die qua performance de meeste SW20s het nakijken geeft. Zie hier de volledige specificatie met bijbehorend prijskaartje. Het blok heeft verdorie minder gedraaid dan mijn eigen spydertje...::)
Dank je.
Heb inmiddels mailtje ontvangen.;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

bedankt voor alle reacties zo ver, ik ben me er nu van bewust dat er in ieder geval een groter aanbod is dan de standaard autoverkoopsites bieden. Ik zal pas na de zomervakantie in staat zijn uberhaupt een andere auto te kopen, daar ik met mijn studentensalaris het vooral moet hebben van de zomervakantie om veel uren te maken.
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

hou er rekening mee, als je een turbo neemt:

turbo rijd ongeveer 1 op 9
vind iedere 5.000km nieuwe olie wel fijn
goede banden zin ERG belangrijk, zowel profiel als grip

en mocht er ooit iets stuk gaan wat anders is als van een niet turbo motor, heb je meestal een aardig zoek tochtje, of een aardig prijs kaartje aan je onderdeel hangen
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
MR2Zwolle

Bericht door MR2Zwolle »

Gen 2altijd gezeik mee, ik begin er niet meer aan.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

flip schreef:hou er rekening mee, als je een turbo neemt:

turbo rijd ongeveer 1 op 9
vind iedere 5.000km nieuwe olie wel fijn
goede banden zin ERG belangrijk, zowel profiel als grip

en mocht er ooit iets stuk gaan wat anders is als van een niet turbo motor, heb je meestal een aardig zoek tochtje, of een aardig prijs kaartje aan je onderdeel hangen
Daarnaast is een turbo natuurlijk een auto waar wat meer aan kapot kan gaan dan aan een NA (weet ik uit ervaring, heb er 3 gehad voordat ik blij werd van een gewone die in 5 jaar minder kostte in onderhoud dan 1 van mijn turbo's normaal gesproken in 6 maanden..), dus als je het hebt over een studentensalaris, dan weet ik niet over wat voor bedragen je het hebt, maar houd er rekening mee dat je wel wat in reserve moet houden. Als geld een issue is kan je beter een mooie NA kopen. Let wel: een turbo hoeft niet kapot te gaan (er zijn hier ook blije turbo rijders zonder al te veel rare kosten) maar als ie gaat kan het ook gelijk heel duur worden.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Gen II bij normaal gebruik en onderhoud en niet meer dan 1 bar druk probleemloos hoor. Dat het kapot gaat ligt vaak niet aan de motor...maar de berijder..heb in die 16 jaar dat ik nu MR2 rij genoeg gezien en meegemaakt.
Mijne had pas 45.000 gelopen en was helemaal origineel en heeft nu 145.000km gelopen probleemloos op goed OH na. Je hebt wel eerder een ontsteking, verdeelkap nodig, olie, lastige is nu dat alles wat je koopt oud is.....en vaak veel heeft gelopen..en dus heb je geen idee of het wat is wat je koopt...

ik zou dan eerder voor een mooie NA gaan of een nette BEAMS. weet er nog een te koop van een liefhebber met weinig km en alles erop en eraan links gestuurd. org. NL 1994. en gerestaureerd in Volkel incl alle rekeningen en historie erbij. Is niet goedkoop maar wel elke cent waard, kun je probleemloos jaren mee voorruit. Zit ook voor een berg aan centen top audio in! (ik meen 6.000 Euro alleen audio)

succes met je keuze:driving:
Plaats reactie