Soms wel soms niet stuurbekrachtiging

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Neo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2012, 12:52

Soms wel soms niet stuurbekrachtiging

Bericht door Neo »

Sinds een paar dagen heeft mn MR2 ('00) er last van dat, voor al als ie warm is, zwaar stuurt. Het gaat met vlagen, dus even een zwaar stukje insturen en dan weer licht. Zowel linksom als rechtsom, zowel met insturen als weer recht zetten (wat wel vervelend kan zijn in een snelle bocht)

Als ie koud is heeft ie er minder last van. P/S lampje brand NIET en olie is bijgevuld afgelopen vrijdag (zat tegen het minimum niveau aan op COLD)

Ik heb tips gelezen over 50/70 keer op contact zetten en met de handvat van een schroevedraaier op de stuurbekrachtigingsunit tikken.

What to do?
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Hmm vreemd dit, ik heb er alleen last van tijdens snel sturen bijv. met een slalomparcours dat houdt de stuurbekrachtiging niet bij.
Dat schijnt dan wel weer normaal te zijn.
Hier zou ik toch even mee langs de garage gaan.
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

De tip van 50 x je contact aan en uitzetten zonder te starten helpt..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Neo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2012, 12:52

Bericht door Neo »

Inmiddels is het effect al veel minder. Heb het system 'ontlucht', daarna weer wat vloeistof bijgevuld en nu is het zo goed als weg.

Ik zal de 50X Contact truc vanavond nog even doen
Neo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2012, 12:52

Bericht door Neo »

Na de 50x contact truc, en een paar keer maximal heen en weer sturen lijkt het problem stukken minder.
Wonderiljke techniek, lijkt wel op een van mn vorige Alfa's :)
Plaats reactie