Heren,
De problemen met dit stuk ongeluk houden maar niet op.
Tijdens een routinecheck even gekeken naar de vloeistoffen, koelvloeistof was vreemd genoeg in niveau gezakt zonder dat hier aanwijzingen voor waren.
Afgetopt en motor laten draaien zonder issues.
Vanochtend wilde ik kijken naar het niveau of het hetzelfde was gebleven zonder dat ik ermee had gereden. Dit was zo.
Motor gestart en zonder aanwijzing leek het blok weer onrustig stationair te lopen, wat ik voor het APK gezeur ook had.
Een bougie eruit gedraaid en ja hoor, weer het keramiek van de bougies gescheurd?!
Hoe de f*ck kan dit?! Het zijn gewone NKG BKR6EY's...
Als dit zo doorgaat schop ik of het hok eruit, of ik ga een vervangend blok proberen te scoren... lijkt wel alsof de ontsteking rot is en/of de koppakking eruit ligt/eruit gaat.
Tevens een filmpje van de koelvloeistofvulopening:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152318390405169
MR2 SW20 blijft motorische problemen houden!
Moderator: Pieten
Ben geen auto technieker maar gebruik je geen verkeerde bougies?
Ik vind nl alleen NGK BKR6EP-8 voor een SW 20.
Dalend vloeistofniveau zou hier los van staan denk ik,mss een lekkende radiator.Hoeft maar een klein gaatje te zijn heb ik onlangs ook voorgehad.
grtn
Ik vind nl alleen NGK BKR6EP-8 voor een SW 20.
Dalend vloeistofniveau zou hier los van staan denk ik,mss een lekkende radiator.Hoeft maar een klein gaatje te zijn heb ik onlangs ook voorgehad.
grtn
Brave jongens komen in de hemel,stoute jongens komen overal.