Beste mr2 rijders,
Op mijn mr2 turbo zitten spacers gemonteerd.
Ik heb nu problemen met de balancering volgens mij.
Het lijkt of er een slag in mijn wielen zit. constant bonkend geluid.
Mijn garage heeft me doorverwezen naar weeltrim in Nijkerk.
Mijn vraag is:
Wat zijn jullie ervaringen met spacers?
Op "amklassieker" staat: "Doordat de wielen verder naar buiten zijn geplaatst wordt er een grotere hevelwerking uitgeoefend op wieldragers en lagering".
Ik vond dit niet geruststellend om te lezen..
En hebben mensen ervaring "weeltrim" in Nijkerk?
ervaring met spacers
Moderator: Pieten
- Sybren MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
- Type MR2: AW11
Wheeltrim nijkerk is.een top bedrijf veel vakkundigheid & kennis.
Op een mr2 turbo werd mij afgeraden vanwegende kracht op de wielen. En hoe langere spacers hoe slechter voor de wiellagers.
dus voormij ook geen spacers inderdaad.
Op een mr2 turbo werd mij afgeraden vanwegende kracht op de wielen. En hoe langere spacers hoe slechter voor de wiellagers.
dus voormij ook geen spacers inderdaad.
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
"True MR2 love will never die"
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik had ook spacers op m'n Celica (ST202) en heb ook de verhalen gehoord. Dat ding had z'n hele leven met die spacers gereden. En na 15 jaar en 250.000km gingen de wiellagers kapot, gewoon compleet volgens het boekje. Ik vind die verhalen dus een beetje onzin. Tenzij je spacers hebt van 5cm ofzo
Ik snap tevens het verschil niet tussen een spacer pakken of dezelfde velg met lagere ET waarde. Afstand van rubber tot aan wielnaaf is in beide gevallen vergroot.
Ik snap tevens het verschil niet tussen een spacer pakken of dezelfde velg met lagere ET waarde. Afstand van rubber tot aan wielnaaf is in beide gevallen vergroot.
- Sybren MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
- Type MR2: AW11
Kwa spoorbreedte zal het inderdaad nog wel meevallen, op mijn N/A had ik H&R 2.5cm spacer aan elke kant. Wel het systeem dat je de spacer op de naaf draait,en de velg weer op de spacer.
Mijn grootste zorg waren de krachten bij wheelspin/snel accelereren met een turbo.
Mijn grootste zorg waren de krachten bij wheelspin/snel accelereren met een turbo.
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
"True MR2 love will never die"
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Die extra druk op lager en wielophanging ontstaat alleen bij extreem bochtenwerk.
Kracht x arm wordt nu eenmaal groter als de wielen meer naar buiten staan.
Verschil tussen spacer en velgen met een lage ET is er zeker: met een spacer zit er méér gewicht aan de buitenkant.
Nóg extremer is een wiel met een hele hoge ET waarde monteren met een dikke spacer van bijv. 40mm, dan zit er pas echt veel gewicht aan de buitenkant.
Kracht x arm wordt nu eenmaal groter als de wielen meer naar buiten staan.
Verschil tussen spacer en velgen met een lage ET is er zeker: met een spacer zit er méér gewicht aan de buitenkant.
Nóg extremer is een wiel met een hele hoge ET waarde monteren met een dikke spacer van bijv. 40mm, dan zit er pas echt veel gewicht aan de buitenkant.
Jean-Pierre