RHD Spyder 1.8 kopen ja of nee?

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

RHD Spyder 1.8 kopen ja of nee?

Bericht door MarcoTwo »

Als ik (snel beslissen) een nette UK MR2 1.8 RHD kan kopen met de onderstaande bijzonderheden:



Zilver metallic

Ziet er op de foto's netjes uit, ook de 15" wieltjes (lijken opgeknapt).

Volgens opgave technisch en uiterlijk in orde (vanuit UK naar D gereden, door overlijden niet in D geregistreerd)

Staat bij Karlsruhe dus 1100 km rijden met trailer....

Omgerekend 200.000 km

10-2001

Airco!



Wat mag deze kosten op UK kenteken, het bovenstaande in acht genomen en er vanuit gaande dat hij wel wat motorolie slobbert (mogelijk wel boekjes, geen idee of er een motor gewisseld is). Voor rijden (invoeren) of onderdelen (LHD met beetje schade kopen)?



Voor wie weleens op Engelse sites heeft gekeken of een RHD gekocht heeft.



Ik heb er op geboden op Ebay, maar was onder de minimumprijs en nu krijg ik een herkansing.



Laat maar weten, ik ben benieuwd!
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Albert
Knop gevonden hoor !
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2014, 18:01

Bericht door Albert »

Hoi,

Zou niet weten wat ie mag kosten maar als je nog nooit een rhd auto hebt gereden raadt ik je van harte aan om dat eerst te gaan doen voor je em wilt gaan kopen.
Heb ooit een rhd alfa 33 gekocht en was een super leuk karretje alleen dat rechts sturen is gewoon niet fijn.
Groet;n Albert
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Ja hallo! Je bent zelf taxateur, moet je ons niet gaan vragen wat het mag kosten :P
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) is een nepper
komt al jaren voor op e-bay
dus pas op je centen
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ewoud schreef:Ja hallo! Je bent zelf taxateur, moet je ons niet gaan vragen wat het mag kosten :P
Ik werk niet in Engeland en haal daar ook nooit iets.
erikmr schreef:8) is een nepper
komt al jaren voor op e-bay
dus pas op je centen
Ah, goede tip. Hoewel het verhaal wel aannemelijk klinkt en het betalen bij ophalen is (dus niet vooruit).

Gisteravond laat wat op UK Ebay rondgekeken en die € 1.550 is voor dead stock me even te gortig. 1100 km en minimaal een dag ophalen plus 300 euro BPM (terugbrengen naar 5 tientjes met een omweg is ook nog een optie) maken het nog een dure.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Albert schreef:Hoi,

Zou niet weten wat ie mag kosten maar als je nog nooit een rhd auto hebt gereden raadt ik je van harte aan om dat eerst te gaan doen voor je em wilt gaan kopen.
Heb ooit een rhd alfa 33 gekocht en was een super leuk karretje alleen dat rechts sturen is gewoon niet fijn.
Groet;n Albert
Zoveel tijd is er niet, aanbod is 24 uur geldig (nu de helft nog).

15 Jaar geleden wel met nieuwe RHD Impreza's GTT gereden die ik aan Engelsen verkocht heb. Stelt niets voor.

Maar of hij op NL kenteken zou gaan, stond nog open (onderdelendonor).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

wordt lachen bij elke parkeergarage waar je naar binnen wilt..... zou alvast maar oefenen met achteruitrijden, dat is de enige manier om je kaartje in die paal te stoppen. Of nooit meer alleen rijden, natuurlijk.
Ik sta altijd likkebarend te kijken bij alle Skylines maar dit is exact de reden dat ik er nooit een gekocht heb.
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

MarcoTwo schreef:Ik werk niet in Engeland en haal daar ook nooit iets.

Maakt niks uit. Of wil je de overstap naar UK-taxateur maken?

Als taxateur hoor je te weten wat een ZZW30 van dat bouwjaar, met die km's en staat waard is in NL. Haal er RHD-ongemak-afslag af en je weet of de ZZW30 interessant is qua aanschaf+invoer of niet. (en of je het er voor over hebt) Simpeler kan het niet worden ;)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

RHD ongemak is onschatbaar hier, m.a.w. de waarde is minimaal alleen is de (aankoop)prijs een ander verhaal.

Ik zag dat een pief in Nuenen eentje met schade voor 3.000 euro op kenteken (zonder airco) denkt te verkopen, blinden hebben nog bijna dat bedrag geboden ook.

Maar ik heb hem laten lopen, zoals aangegeven. Zelfs voor onderdelen is het niet echt interessant nu (dead stock en daar heb ik nog genoeg van liggen, hoewel nieuw voor erg veel geld, maar er zit de laatste tijd na 450 mp advertenties weer lekker de gang in).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

conan1068 schreef:wordt lachen bij elke parkeergarage waar je naar binnen wilt..... zou alvast maar oefenen met achteruitrijden, dat is de enige manier om je kaartje in die paal te stoppen. Of nooit meer alleen rijden, natuurlijk.
Ik sta altijd likkebarend te kijken bij alle Skylines maar dit is exact de reden dat ik er nooit een gekocht heb.
Waarom zou ik (zoals een paar berichten boven de jouwe aangegeven, laten gaan na prijzen gehoord te hebben waarvoor men facelift exemplaren gekocht zijn in de UK) met een MR2 in een parkeergarage te zoeken hebben?

Voor die paar toerritten per jaar en een enkele meeting, hooguit een McDrive is wat lastiger, maar daar kun je ook uitstappen en parkeren en naar binnen lopen.;D

Voorlopig heb ik er nog genoeg die voor dat doel gebruikt kunnen worden.:) Eentje mag wel weg binnenkort, dan kan de andere MR2 weer klaar gemaakt worden.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jun 2011, 16:47
Type MR2: AW11

spyder

Bericht door ronald50 »

Hoi,

Ik rijd met veel plezier een spyder rhd uit 2001,ik heb geen last van rhd het went snel ,let wel op het v5 document dat heb je nodig om hem hier te laten keuren en op kenteken te zetten , bij meer vragen mail me!
knop welke ?
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Ook hier geen probleem met RHD hoor. Rij al een paar jaar met plezier in mn AE111 Levin
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Ook inhalen op een 2-baans weg is niet zo aangenaam, veel minder zicht ;D viel me toch ff tegen dus ik hoef geen RHD meer.

stonden lange tijd enkele RHD mr2's op marktplaats,
tussen de 1500-2000. Waren geen nette wagens :) en nog met uk kenteken.

tja je moet zelf ff bepalen hoeveel minder RHD voor jou waard is t.o.v. een LHD, aangezien je daar zelf beter de prijs van kent.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Aankoopprijzen in Engeland volg ik niet zo erg.

Maar dit verhaal is al een week verlopen. Volgens mij ook niet opnieuw aangeboden.

Ik heb net weer een paar trailerladingen met nieuwe onderdelen gekocht voor Japanse auto's (o.a. wielremcilinders, hoofdremcilinderrevisiesets, schokdempers, benzinepompen, lichtunits, koppakkingsets, klepdekselpakkingen, remslangen, etc.), dus dat geld is weer uitgegeven en ik heb over een tijdje weer wat te doen (eerst nog plek maken voor andere dingen).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roland
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Roland »

Inderdaad wel oppassen, zit wel eens wat neps tussen. Maar je hebt toch redelijke bescherming bij ebay, en ter plekke handje contactje is opzich nog redelijk ok lijkt me.
Heb het wel andersom gehad, een NL Yaris die nog in de UK zou staan, en zou je een aanbetaling moeten doen. Nooit gedaan natuurlijk, en direct melding gemaakt bij marktplaats.

Ik zou zelf ook vrolijk een RHD ZZW30 kopen, scheelt toch een boel geld. En eenmaal op het circuit boeit het weinig. Het is iets vervelender, maar niet 4 a 5 duizend euro vervelender :P

Of ooit een kapotte / oliezuipende ZZW30 voor weinig, en dan spul overzetten uit een RHD. Zoals laatst er eentje uit 2002 of 2003 te koop stond voor weinig, met wel gewoon een nieuwere motor (geen olie verbruik) en een 6 bak.
Toyota MR2 '85
Toyota Landcruiser '83
http://www.lovetheworld.nl
Bucket2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2011, 20:13

Bericht door Bucket2 »

Marco,

Ik heb zelf in 2010 een rhd spyder gekocht en in 2012 geïmporteerd. De bpm was toen 2-300e komt de keuring nog bij voor 120e en het aanpassen van de verlichting. In 2010 heb ik mijn emmer voor 1600e gekocht was zeker nie moeders mooiste en de motor heeft meteen op de eerste rit (duderstadt 2012) de geest gegeven.

Weet wat je koopt het is zo moeilijk beoordelen of het blokje van binnen fris is.

Rhd:driving: went snel zeker in een spyder. Met het dak plat is er vrij zicht. Je wordt er ook handig in met de vakantie zonder probleem 3dkm gestuurd. Met links schakelen zorgt soms nog voor flaters. Rhd staat mij niet meer in de weg zou nog wel eens een Elise of tvr deze kant op willen halen.

Tip: voor inhalen op een tweebaansweg of kijken of je kan inhalen eerst terugschakelen en afstand houden

Grote vraag blijft wat is een geïmporteerd emmer waard?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Moeilijk, je moet net iemand hebben die er geen probleem mee heeft en het prijsverschil doorslaggevend zou vinden.

In mijn geval zou hij het land toch niet echt uit komen, bergvakanties worden met wat anders gedaan.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie