Mis vermogen en stationair instabiel
Moderator: Pieten
Mis vermogen en stationair instabiel
Morning guys,
Wilde even een probleempje tegen jullie aan houden:
Sinds een paar weken is mijn mr2 'chacherijnig'. Ik kan t het beste omschrijven als volgt:
- stationair instabiel (normaal boven 1100, nu wisselend in 1 minuut van 700 naar 1000 en weer naar 850 etc)
- Geen 'schoon' gasje, net alsof je ergens doorheen moet. Ook bij een warme motor. Soms schiet het er ineens uit, en is het dus ineens weg en voelt ie weer aan als normaal.
- Tijdens die 'bui', als ie dus zo raar reageert, mis ik absoluut veel vermogen. Ik heb geen stopwatch in de buurt maar als ik van 100 naar 130 wil doet er veeeel langer over dan normaal :-(
Weet iemand iets? Ik ben zelf niet handig met auto's (techniekwise) dus moet m wel naar de dealer brengen. Maar wat voorwerk is handig :-)
Alvast bedankt!
Lianne
Wilde even een probleempje tegen jullie aan houden:
Sinds een paar weken is mijn mr2 'chacherijnig'. Ik kan t het beste omschrijven als volgt:
- stationair instabiel (normaal boven 1100, nu wisselend in 1 minuut van 700 naar 1000 en weer naar 850 etc)
- Geen 'schoon' gasje, net alsof je ergens doorheen moet. Ook bij een warme motor. Soms schiet het er ineens uit, en is het dus ineens weg en voelt ie weer aan als normaal.
- Tijdens die 'bui', als ie dus zo raar reageert, mis ik absoluut veel vermogen. Ik heb geen stopwatch in de buurt maar als ik van 100 naar 130 wil doet er veeeel langer over dan normaal :-(
Weet iemand iets? Ik ben zelf niet handig met auto's (techniekwise) dus moet m wel naar de dealer brengen. Maar wat voorwerk is handig :-)
Alvast bedankt!
Lianne
koekje erbij?
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
Daar was ik al bang voorkrijger schreef:Dit kan vele oorzaken hebben. Was het er in eens of kwam het al vaker voor? Dit kan ook een vacuümlek zijn (een van de vele rubberenslangen).
Voor de kerstvakantie was het er niet. In de kerstvakantie heb ik er weinig mee gereden i.v.m. een tripje buitenland. Na de kerstvakantie begon dit euvel. Vorige week olie gepeild (want ik las dat ze dorstig kunnen zijn). Zat nog niet aan het minimum maar kon wel 750 ml bij.
Ik dacht eerst, dat het daaraan zou kunnen liggen. Maar nu alweer 2 keer 30 km mee gereden en het is nog niet beter.
koekje erbij?
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
Denk dat het je uitlaat is heb dit geval ook met mijn oude celica meegemaakt wat je zou kunnen doen is, iets in de einddemper's stoppen en dan is flink gas geven waar de rook vandaan komt is die lek want de uitlaatgassen moeten ergens heen dan weetje ook welk deel je zou moeten vervangen want dit is goedkoper dan een hele nieuwe.
Let op met gas geven als je de originele precats er nog op hebt! Beter juist rustig aan doen nu, als je niet weet wat het is. Precats moet je zsm verwijderen. met alleen de hoofdcat komt je auto gewoon door de APK. Kijk op SPyderchat en zoek even op precat, dan begrijp je wat ik bedoel. En peil je olie regelmatig!
Het kan ook gewoon de luchtmassa meter zijn. Dat hoop ik voor je.
Het kan ook gewoon de luchtmassa meter zijn. Dat hoop ik voor je.
Ik heb zelf geen veranderingen aan de auto gedaan of laten doen, maar ik experimenteer zelf maar even niet voor de zekerheidSamuel schreef:Let op met gas geven als je de originele precats er nog op hebt! Beter juist rustig aan doen nu, als je niet weet wat het is. Precats moet je zsm verwijderen. met alleen de hoofdcat komt je auto gewoon door de APK. Kijk op SPyderchat en zoek even op precat, dan begrijp je wat ik bedoel. En peil je olie regelmatig!
Het kan ook gewoon de luchtmassa meter zijn. Dat hoop ik voor je.
Vanavond terug naar huis loopt ie van t ene op t andere moment ineens weer goed. Dat duurt 10 min, en dan zakt t weer in
Dinsdag heeft ie een date met de Toyota dealer. Kunnen ze gelijk mn achterruitverwarming aansluiten #ikbenzohandig....
koekje erbij?
Daar heb ik op gelet op de terugweg. Ik heb vroeger een oude colt gehad, daarvan was de uitlaat lek (of gaatje), en dat hoorde je toen duidelijk (Vrrooootttt ;-)). Dat is er nu niet.Bart.O schreef:Kan ook nog de lambdasonde zijn.
Als een uitlaat lek is hoor je het ook, zeker als die er beroerd van gaat lopen.
koekje erbij?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Geen foutcode (oranje lampje op dashboard) ? Dan is een luchtlek of een uitlaatlek niet waarschijnlijk, want dan zou je een foutcode moeten hebben.
Vervuilde luchtmassameter (LMM of, MAF) is het waarschijnlijkste. Voor je naar de dealer gaat, zou ik die even schoonmaken, dat kun je zelf.
http://spyderchat.com/forums/showthread ... lean%20maf
Iets in je uitlaat stoppen is NIET verstandig...
Vervuilde luchtmassameter (LMM of, MAF) is het waarschijnlijkste. Voor je naar de dealer gaat, zou ik die even schoonmaken, dat kun je zelf.
http://spyderchat.com/forums/showthread ... lean%20maf
Iets in je uitlaat stoppen is NIET verstandig...
Hij staat nu bij de dealer, kon gelukkig snel.
De uitkomst:
- brandstof injector stuk, vervangen
- bougies op, vervangen (dealer waar ik m kocht aug 2014 had grote beurt gedaan, en ik heb nog geen 5000 km gereden...
- brandstofleidingen verstopt/vies, doorspoelen met speciaal spul
En nog een ander puntje
- achterruitverwarming stekker zat klem bij de softtop, vervangen en aansluiten
Totaal 900 euri :-(
De uitkomst:
- brandstof injector stuk, vervangen
- bougies op, vervangen (dealer waar ik m kocht aug 2014 had grote beurt gedaan, en ik heb nog geen 5000 km gereden...
- brandstofleidingen verstopt/vies, doorspoelen met speciaal spul
En nog een ander puntje
- achterruitverwarming stekker zat klem bij de softtop, vervangen en aansluiten
Totaal 900 euri :-(
koekje erbij?
Nope, geen foutcode gehadGreen Goblin schreef:Geen foutcode (oranje lampje op dashboard) ? Dan is een luchtlek of een uitlaatlek niet waarschijnlijk, want dan zou je een foutcode moeten hebben.
Vervuilde luchtmassameter (LMM of, MAF) is het waarschijnlijkste. Voor je naar de dealer gaat, zou ik die even schoonmaken, dat kun je zelf.
http://spyderchat.com/forums/showthread ... lean%20maf
Iets in je uitlaat stoppen is NIET verstandig...
koekje erbij?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hmm. Zal ik morgen even op letten. Garage had trouwens ook niets gezien wua foutcode. Hoe zou dat lampje er uit moeten zien, dan weet ik waar ik op moet letten.Green Goblin schreef: Even voor de zekerheid: het bewuste lampje licht wel op als je de sleutel omdraait ? Niet dat een vorige eigenaar het lampje er uit heeft gehaald, ipv een storing op te lossen...
koekje erbij?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: