Front modificatie

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Strax.. heel veel, want dan zijn de kids al groter ;D
Afbeelding
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

je kunt het natuurlijk ook als een 'investering' zien. Zeg nou zelf: die prijs is zeer netjes, je gaat er niet gek veel in rijden, dus de restwaarde zal netjes blijven. Al met al rijden er hier een paar honderd zzw's rond en die prijs zal niet eeuwig blijven dalen. Voor een MX5 met 2 ton op de teller van twintig jaar oud betaal je ook altijd nog 3 K. Sterker nog, over een jaar of tien gaan de prijzen weer langzaam omhoog. Vooral voor goede (>02) exemplaren die helemaal origineel zijn.
Mocht je er dus tupperware en foute velgen onder knutselen, bewaar dan de originele spullen...;)
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

En wat heb je besloten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Nog niets, check van de bankrekening leverde nog niet het gewenste resultaat... Wellicht binnenkort wel ff stukje rijden....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

El Butre schreef:.. Wellicht binnenkort wel ff stukje rijden....


Hmmm begin van iets moois...?
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

El Butre schreef: Otoh, voor vergelijkbaar geld komt een S2000 ondertussen ook binnen bereik....

Hooguit een RHD met weinig historie die je dan zelf nog moet invoeren.;)

Mooie exemplaren met niet teveel kms van een jaar of 10 oud ('99 is bijna onvindbaar) zitten globaal tussen de 15 en 20 mille, in die leeftijdscategorie zijn buitenlanders nauwelijks interessant te vinden) en juist de versies van voor 2002 hebben zo hun aandachtspuntjes (lees: techniek, verhoogde kans op motorolieverbruik (vanaf 2004 bijna fool proof), plastic achterruit), etc.
El Butre schreef:Yep, plus gezinsuitbreiding, anders had ik em toen al overgenomen... Das gelijk het twijfelpunt: Hoe vaak heb ik straks de tijd om te gaan rijden? Plus natuurlijk de financien, 9k blijft een hoop geld om bij elkaar te schrapen....

Wel een mooi prijsje, als de staat nog navenant is, niet laten staan. Running (of stilstand) costs zijn ook niet de wereld, beestje weegt niets.


El Butre schreef:Nog niets, check van de bankrekening leverde nog niet het gewenste resultaat... Wellicht binnenkort wel ff stukje rijden....

Of geslaagd, of aan een ander verkocht, want de advertentie bestaat niet meer.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Dat valt ook wel erg mee, s2000's zijn er op zich genoeg.
Nette exemplaren en NL modellen ,weinig km's en goede prijzen.
Gewoon de "autosites" in de gaten houden, kom ze regelmatig tegen.
Een sw20 uit 1998-1999 is lastiger.
;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

El Butre schreef:Yep, plus gezinsuitbreiding, anders had ik em toen al overgenomen... Das gelijk het twijfelpunt: Hoe vaak heb ik straks de tijd om te gaan rijden? Plus natuurlijk de financien, 9k blijft een hoop geld om bij elkaar te schrapen....

Had je em toen maar gekocht...:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/mr2/7573391

:-/
Afbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Ik heb nu bij een schadeherstelbedrijf gevraagd wat de modificatie, waar het in het begin over ging, zou kosten. Ik kwam bij hun met het photoshop-beeld van hoe het moest worden. Dat bleek een grote vergissing. Na lang praten had ik duidelijk gemaakt dat dit beeld aangaf hoe het moest worden, niet hoe het nu was. Zij zouden overleggen over hoe en wat. Kortom, later bleek dat ze er toch van uit waren gegaan dat het photoshop-beeld aangaf hoe het nu was en dat ik graag een mooie smilie wilde...

Zucht :huh:

Wordt vervolgd...
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Nog geen stap wijzer dus..
Maar gaan diezelfde gasten nu verder met je plan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Nee, ik zoek nog steeds mensen die begrijpen wat ik wil en dat kunnen uitvoeren. Overigens moet ik er bij zeggen dat ik toch bij mijn eerste opzet blijf; vind ik zelf mooier. Denk dat je daarvoor met een malletje twee driehoekjes moet maken, monteren, en dan afwerken...

Rijdt overigens weer in de mr2 na een winterstop van 6 maanden, wel lekker hoor... 1 april.

8)
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Ben benieuwd na het vervolg.
Morgen moet toch een ideale tourdag worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Blijf piekeren over een frond mod... Zou 3D printen geen oplossing kunnen bieden?

Afbeelding
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

3D printen is nog niet echt practisch, glasvezel matjes en hars is denk ik de enige mogelijkheid.
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Ik heb nu een Vezelversterkt-Polyester Producten expert gevraagd of die mogelijkheden ziet. Daarnaast blijven aftermarket spoilers een mogelijkheid. Bij deze een afbeelding van eentje die ik eigenlijk best mooi vind, maar ik heb geen idee waar die te koop zou zijn…

Afbeelding
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Dat is een TTE-bumper. Die ga je niet gemakkelijk vinden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Al zeggen ze hier dat ze hem kunnen leveren...

http://www.trc-tuning.com/_products/_to ... 3_body.htm
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Goed en snel gevonden!
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Michael Landthaler van TRC ken ik persoonlijk ondertussen , omdat ik de achterbumper en sideskirts van TRC er op heb zitten , maar de TTE bumper is zeker niet meer leverbaar , want ik heb hem zelfs afgelopen weekend nog gesproken in Berchtesgaden .
Of iemand moet hem tweedehands aanbieden , maar dan moet je zeer veel geluk hebben.

Ik heb mijn oude beschadigde nog wel liggen , met de gedachte om iemand te vinden die daar misschien een goede mal van kan maken en zo we weer TTE bumpers kunnen maken .

De mijne is wel wat kapot van het ongeluk vorig jaar , dus wie weet krijgen we het voor elkaar om dit soort bumpers weer geproduceerd te krijgen , mits ik een goede bewerker vindt .

TTE is echt de mooiste bumper die er is vindt ik .
Plaats reactie