rubbers stabilisator stang

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

rubbers stabilisator stang

Bericht door dark bleu one »

Hoi,

Heeft iemand ervaring met het vernieuwen van de bushing rubbers van de stabilisatorstangen?
Ik wil de stabilisatorstangen op mijn Mr2 van '91 veranderen naar die van een '96.
Deze heb ik al aangekocht.
Nu wil ik hiervoor powerflex bushings gebruiken.
Ik heb de stabilisatorstangen van '96 opgemeten met de schuifmaat en vooraan meet ik 17.5 mm en achteraan meet ik 19.5 mm (heb dit nauwkeurig gedaan).
Nu zijn de maten van de powerflex bushings vooraan 18mm en achteraan 20mm.
Speling mag er volgens mij toch niet opzitten...?
Als er iemand mij hierbij kan helpen, hoor ik graag!

gr Mike
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

dark bleu one schreef:Hoi,

Heeft iemand ervaring met het vernieuwen van de bushing rubbers van de stabilisatorstangen?
Ik wil de stabilisatorstangen op mijn Mr2 van '91 veranderen naar die van een '96.
Deze heb ik al aangekocht.
Nu wil ik hiervoor powerflex bushings gebruiken.
Ik heb de stabilisatorstangen van '96 opgemeten met de schuifmaat en vooraan meet ik 17.5 mm en achteraan meet ik 19.5 mm (heb dit nauwkeurig gedaan).
Nu zijn de maten van de powerflex bushings vooraan 18mm en achteraan 20mm.
Speling mag er volgens mij toch niet opzitten...?
Als er iemand mij hierbij kan helpen, hoor ik graag!

gr Mike

Speling beter niet, maar zit vaak wel wat reserve op.... ik hem nog een set Prothane liggen voor ik dacht voor.... er zit trouwens veel verschil in de voor bussen, dit heeft met de hoogte te maken van de bus/ de beugel die op jou model emmer zit/zat.
Don't shoot the messenger!
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

Bericht door dark bleu one »

MMaddict schreef:Speling beter niet, maar zit vaak wel wat reserve op.... ik hem nog een set Prothane liggen voor ik dacht voor.... er zit trouwens veel verschil in de voor bussen, dit heeft met de hoogte te maken van de bus/ de beugel die op jou model emmer zit/zat.
Ik heb de beugeltjes van de 96' stang er bij.
Bij de voorste stabilisatorstang heb ik de rubbertjes eens goed bekeken en de maat staat er zelf op (17.5 mm)
Achteraan staat het er niet op maar bij het meten , meet ik 19.5 mm
Ik heb de bouten waar de andere rubbers eens opgemeten.(vooraan)
Bij de Front Radius arm to chassis bush ( de rubbers volledig vooraan de wagen ) is het M16.
Bij de Front Control arm ( driehoeken of triangel genoemd ) is het M12
Welke
Welke set heb jij nog liggen?

Mike
Plaats reactie