Facelift radio in een pre facelift mr2

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Facelift radio in een pre facelift mr2

Bericht door hans1982 »

Goedendag,

Ik heb in mijn mr2 van 2001 een facelift radio geplaatst, echter werkt deze niet. Nu zag ik bij mij maar 2 witte stekkers zitten, van forumlid Kees kreeg ik een foto dat hij de radio aangesloten heeft met 3 witte stekkers.

Nu kan ik die 3e stekker maar niet vinden in mijn auto, weet iemand of ik een verloopkabel nodig heb, of zit die stekker toch ergens verstopt?

Met die 2 witte stekkers werkte mijn aftermarket radio wel gewoon alleen de originele facelift radio niet.

Wie weet de oplossing?

Alvast bedankt
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Na een avondje zoeken denk ik dat ik eruit ben, het gaat helaas solderen worden.

http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... 6-problem/
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Ben er toch nog even verder mee gegaan en met hulp van Rob blijkt dat er in een pre facelift 2 verschillende kabelbomen kunnen zitten.

De eerste kabelboom is voor auto's geleverd met de fabrieks radio

De tweede kabelboom is voor auto's geleverd met een aftermarket radio

Ik ga nu proberen met behulp van bovenstaande link de juiste verbindingen door te verbinden, dus kom hier later op terug.
OLDskool
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 dec 2013, 20:10

aansluiting tns

Bericht door OLDskool »

Weet niet hoe ver je je dash in bent gedoken maar is het niet zo dat je laatste gedeelte van de kabel kunt vervangen dmv plug and play kabel. Vind namelijk wel vreend dat ik mijn rav4 uit '97 zo aan heb kunnen sluiten op fullmap tns met 2 stekkers en dat alles gewoon werkt terwijl jou 2001 mr2 allerlei modificaties nodig zou hebben:-/
Heb nu al fullmap ingebouwd in 1997/2002/2003/2005 rav4/yaris/avensis verso en was altijd plug and play zonder problemen::)

Als dit mogelijk is zou ik die gast uit nuenen eens mailtje sturen of die uit een van zijn vele slopers eindstuk kabel zou willen verkopen. Zal geen hoofdprijs zijn en altijd beter dan zelf te moeten knutselen in de originele bedrading. Als je keer wilt passen ben je welkom, Heb zo een originele 2din liggen en wil best even mijn TNS600 uit de funcruiser halen om te kijken of dat werkt. :)

TTE uitlaat in duitsland ophalen is trouwens niet gelukt voor de wintersport. Kreeg geen contact meer voor vertrek. Nu ga ik over drietal weken een tweede keer paar dagen snowboarden dus hoop dat het dan wel lukt maar vooralsnog krijg ik geen reacties meer van verkoper. MR2 handelaar in Nuenen heeft trouwens ook een TTE liggen maar vind de vraagprijs stevig. Ter info ;)
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Heb je een foto van de radio stekkers die nu uit je dashboard komen Hans?
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Ewoud,

Ik heb even geen foto, maar op bovenstaande link kun je de achterkant van de radio zien. Ik heb dan connector cn701-1 en cn701-2 in mijn auto zitten.

Ik mis connector cn700. Ik ben van het weekend bij Rob geweest en die heeft voor me uitgezocht dat de pre facelift uitgerust is met 2 verschillende kabelbomen voor de radio. hierdoor past het bij Kees wel, zijn radio is af fabriek geleverd met een originele toyota radio.

Oldscool,

Een TNS systeem zou wel direct moeten werken die heeft voldoende aan de 2 connectoren.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Lijkt me heel sterk.

Eerder dat in alle auto's een connector zit voor een Toyota Radio, en dat er een verloopkabel beschikbaar is voor aftermarketradio's.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

De CN701-1 en CN701-2 is voor zover ik het zie, alles wat je nodig hebt voor een radio met CD of cassette speler. Immers, er is een verloopkabel om van die 2 stekkers naar ISO te gaan. Waarmee elke aftermarket radio aangesloten kan worden. klikkie doen Het verhaal van 2 kabelbomen lijkt me ook erg sterk, gezien er simpelweg een verloopstekkertje op kan.


De CN700 Is een stekker voor het Navigatie gedeelte ervan, maak ik op uit de link die je poste. Het lijkt mij wel logisch dat je die 3de stekker gewoon niet hebt omdat je auto niet af fabriek van navigatie geleverd is.

En was navigatie uberhaupt een optie op de pre-facelift ZZW30?
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Heren,

Jullie hebben allemaal gelijk ik heb inderdaad 2 toyota connectoren in mijn auto en hier zit alle bedrading in die nodig is om een radio te laten werken. Als ik het goed begrijp zou een tns510 of tns700 direct moeten werken.

Maar de facelift radio 58806 is helaas niet direct werkend te krijgen. Dit is een radio welke voorbereid is voor navigatie maar dan heb je het tns300 systeem nodig.

Van wat ik begrijp bestaat de 58806 uit 2 modules welke niet zonder elkaar kunnen maar wel beide een aparte voeding nodig hebben. Nu heeft de radio module wel voeding en kan een cd afspelen. Echter omdat de 2e module in de radio geen voeding heeft is deze niet te bedienen dus onbruikbaar. Ik ga nu onderstaande connectie's met elkaar doorverbinden, dit heb ik via de eerste link gevonden.

CN700 pin3 --> CN702 pin10 ( Data + )
CN700 pin4 --> CN701-1 pin7 ( Ground )
CN700 pin8 --> CN701-1 pin4 ( Battery + )
CN700 pin11 --> CN702 pin9 ( Data - )
CN700 pin17 --> CN701-1 pin10 ( Illumination + )
CN700 pin18 --> CN701-1 pin3 ( Ignition + ( ACC ) )


Basically there's no internal connections between the front panel ( CN700 ) and the radio/CD/Sat-Nav
The front panel ( top connector ) needs to communicate with the main unit ( bottom connectors ) through the Data lines
It also needs it's own separate power connections


I don't have the physical connector CN700 ( and I assume you don't either ), but there was enough bare metal for me to solder wires directly to the pins behind the plastic moulding
OLDskool
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 dec 2013, 20:10

oplossing!

Bericht door OLDskool »

Of je komt bij mij je 58806 omruilen voor een 58809;D
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Heeft deze dan ook echt andere aansluitingen op de achterkant? Of heeft deze geen navigatie mogelijkheid hij ziet er namelijk wel hetzelfde uit.
OLDskool
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 dec 2013, 20:10

kwitnie...

Bericht door OLDskool »

Heb hem er net ff bijgepakt en achterkant vergeleken met de plaatjes op de link en ziet er eigenlijk wel erg hetzelfde uit! Was in de veronderstelling dat deze maar 2 stekkers nodig had maar ik denk dat ik de derde stekker in mijn avensis verso heb en die dan idd van de wisselaar is. Heb in zowel avensis als Yaris origineel wisselaar zitten en als jou verhaal klopt haalt deze radio daar dan zijn stroom vandaan en heb ik daarom jou probleem niet.:-/

Maar goed, mocht je de radio verprutsen blijft mijn aanbod staan, enige waar deze radio ooit nog voor gebruikt gaat worden is het gat van de fullmap navigatie vullen bij inruil cq verkoop en doet er dan weinig toe of de radio het dan wel of niet doet.;D
OLDskool
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 dec 2013, 20:10

bytheway

Bericht door OLDskool »

Staat op sticker boven op dat het een 58809 is, echter op de voorzijde vermeld type 58813::)
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Volgens mij moeten al die types toch niet uitmaken? Die van mij komt uit een RAV4............... En paste er zoals gezegd plug and play in
OLDskool
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 dec 2013, 20:10

Bericht door OLDskool »

Tja....mijn idee eigenlijk ook. Zie mijn 1ste reactie
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Dit project is gestopt, ben tegen een mooie TNS510 aangelopen welke ik volgende week ga plaatsen.
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: Facelift radio in een pre facelift mr2

Bericht door Peerke »

Dit is dus mijn probleem ook.
Werkt de TNS510 gewoon op die 2 stekkers?
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Facelift radio in een pre facelift mr2

Bericht door hans1982 »

Ja die werkt perfect even de speedsensor aansluiten en je heb een mooi systeem.
Gebruikersavatar
vvti-2007
Knop gevonden hoor !
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2015, 09:31
Type MR2: ZZW30

Re: Facelift radio in een pre facelift mr2

Bericht door vvti-2007 »

Ik heb hem er ook in en zelfs bellen gaat goed tot ca 100km/h met de kap open.
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: Facelift radio in een pre facelift mr2

Bericht door Peerke »

Weet iemand er nog eentje te koop?
Plaats reactie