verschil 3sge
Moderator: Pieten
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
verschil 3sge
Hoi,
Ik heb afgelopen weer mijn motorblok vervangen, alleen hij doet het niet
Hij krijgt geen vonk en ruik ook geen benzine lucht in de uitlaat.
De verschillen die ik heb tegengekomen:
1: op de distributiekap zit een gele sticker, op de oude staat "r5" (dacht ik) op de nieuwe staat "ui" of "u1". De nieuwe komt uit een RHD (als dat uit maakt?)
2: 3 stekkers die anders zijn, 1: van de lambda sonde (moet niet uitmaken, kleurtjes heb ik weer aan elkaar gemaakt). 2: bij de bobine (de 5 dradige stekker) die stekker heb ik ook overgezet. kleurtjes weer aan elkaar.
3: in de kofferbak naast de ecu zit een witte stekker (die kabelboom loopt verder naar voren) daar zaten 9 draden aan (en maar 6 aan de auto) kleurtjes van de draden die gebruikt worden heb ik aan elkaar gemaakt.
Het enige is dat er 2 groen-witte draden uit de motorkabelboom komen en maar 1 naar voren loopt.
Daarnaast blijven er nog 2 draden over een bruine en een andere (weet de kleur niet meer)
Wat ik gemeten heb: de stekker van de bobine (2 draden) komt spanning op als hij op contact wordt gezet even later valt deze weg, met starten blijft deze ook weg.
Iemand die hier ervaring mee heeft of goede ideeën heeft?
Ik zal morgen een paar foto's maken van de situatie met de draden.
mvg Bart
Ik heb afgelopen weer mijn motorblok vervangen, alleen hij doet het niet
Hij krijgt geen vonk en ruik ook geen benzine lucht in de uitlaat.
De verschillen die ik heb tegengekomen:
1: op de distributiekap zit een gele sticker, op de oude staat "r5" (dacht ik) op de nieuwe staat "ui" of "u1". De nieuwe komt uit een RHD (als dat uit maakt?)
2: 3 stekkers die anders zijn, 1: van de lambda sonde (moet niet uitmaken, kleurtjes heb ik weer aan elkaar gemaakt). 2: bij de bobine (de 5 dradige stekker) die stekker heb ik ook overgezet. kleurtjes weer aan elkaar.
3: in de kofferbak naast de ecu zit een witte stekker (die kabelboom loopt verder naar voren) daar zaten 9 draden aan (en maar 6 aan de auto) kleurtjes van de draden die gebruikt worden heb ik aan elkaar gemaakt.
Het enige is dat er 2 groen-witte draden uit de motorkabelboom komen en maar 1 naar voren loopt.
Daarnaast blijven er nog 2 draden over een bruine en een andere (weet de kleur niet meer)
Wat ik gemeten heb: de stekker van de bobine (2 draden) komt spanning op als hij op contact wordt gezet even later valt deze weg, met starten blijft deze ook weg.
Iemand die hier ervaring mee heeft of goede ideeën heeft?
Ik zal morgen een paar foto's maken van de situatie met de draden.
mvg Bart
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: