Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door Danny »

Beste liefhebbers,

Ik ben benieuwd wat het gemiddeld kost om de koppeling te laten vervangen van mijn sw20. De auto zelf is uit 1992, maar het motorblok en de versnellingsbak zijn uit 1998.
Als ik echt hard wil optrekken gebeurt er bij mij hetzelfde als wat er in dit filmpje gebeurt: https://www.youtube.com/watch?v=VauZaBKZVvo Ook kan ik bijvoorbeeld geen burnout maken, want dan slipt de koppeling alleen maar.
Ik ben dus bang dat ik deze zomer mijn koppeling moet laten vervangen.
Kunnen jullie mij ongeveer vertellen wat het mij gaat kosten en welk merk koppeling etc goed is?

Mvg,
Danny
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door MarcoTwo »

Burnout met een MR2 2.0 kun je gerust vergeten.:)

Dan slipt hij alleen maar over de koppeling (ook met een nog niet zo oude).

Ligt aan het adres (uurtarief), merk materiaal (OEM Toyota nemen (geen 2e lijn... dat is drama, die bleek er bij mij in te zitten en kreeg je het bovenstaande en de drukgroep had ook geen druk genoeg om hem niet bij flink doortrekken en dan schakelen sliploos door te laten gaan, was volgens mij nog niet zo erg oud) of LUK o.i.d, Turbokoppeling is nog wat zwaarder (letterlijk) en die kan veel koppel aan (met 350 Nm geen enkel probleem :) ).

Ik denk dat je tegenwoordig op iets van 600 euro wel moet rekenen, maar kan ook best meer zijn.
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door Danny »

MarcoTwo schreef:Burnout met een MR2 2.0 kun je gerust vergeten.:)

Dan slipt hij alleen maar over de koppeling (ook met een nog niet zo oude).

Ligt aan het adres (uurtarief), merk materiaal (OEM Toyota nemen (geen 2e lijn... dat is drama, die bleek er bij mij in te zitten en kreeg je het bovenstaande en de drukgroep had ook geen druk genoeg om hem niet bij flink doortrekken en dan schakelen sliploos door te laten gaan, was volgens mij nog niet zo erg oud) of LUK o.i.d, Turbokoppeling is nog wat zwaarder (letterlijk) en die kan veel koppel aan (met 350 Nm geen enkel probleem :) ).

Ik denk dat je tegenwoordig op iets van 600 euro wel moet rekenen, maar kan ook best meer zijn.
Aah, hij slipt dus altijd als je een burnout probeert? Ik heb het eens 1x geprobeerd, maar omdat de koppeling toen slipte hield ik meteen op. Om die reden vermoed ik dat mijn koppeling bijna op is, maar dat hoeft dus niet zo te zijn?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door MarcoTwo »

Dat effect gaf een sprintactie bij mij ooit op het Midlandcircuit, groen licht, gas en gaan.... met veel blauwe rook vanuit de motorruimte.:P
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door Danny »

MarcoTwo schreef:Dat effect gaf een sprintactie bij mij ooit op het Midlandcircuit, groen licht, gas en gaan.... met veel blauwe rook vanuit de motorruimte.:P
Dat was een slippende koppeling die bijna op was bedoel je?
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door De achterbank »

4 of 6 puck cerametallic (semi)racekoppeling met bijbehorende drukgroep erin. Kun je gewoon je achterbandjes oproken!!!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door Green Goblin »

Met 80 op de snelweg in zijn vier, dan het gas vol in drukken. Gaat de auto vooruit, is je koppeling nog goed. Gaan alleen je toeren omhoog, dan is je koppeling op.

Burnouts alleen doen als de weg nat is, of het gesneeuwd heeft... ;D
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door Danny »

Green Goblin schreef:Met 80 op de snelweg in zijn vier, dan het gas vol in drukken. Gaat de auto vooruit, is je koppeling nog goed. Gaan alleen je toeren omhoog, dan is je koppeling op.

Burnouts alleen doen als de weg nat is, of het gesneeuwd heeft... ;D
Ik zal daar binnenkort eens op letten, maar volgensmij slipt de koppeling dan niet.
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re: Koppeling aan vervanging toe / Wat kost dat gemiddeld?

Bericht door Danny »

Green Goblin schreef:Met 80 op de snelweg in zijn vier, dan het gas vol in drukken. Gaat de auto vooruit, is je koppeling nog goed. Gaan alleen je toeren omhoog, dan is je koppeling op.

Burnouts alleen doen als de weg nat is, of het gesneeuwd heeft... ;D
Ik heb het geprobeerd en de auto gaat gewoon vooruit en de koppeling slipt dan ook niet. De toeren gaan gewoon netjes met de snelheid omhoog.
Plaats reactie