Hardtop

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Hardtop

Bericht door mvandijck »

Ik heb een vraag,
de vloer achter de stoelen wordt nat.
De koffer ruimte (onder de plasticbakken) stond onderwater.
Ik heb pas een nieuwe soft-top. de water afvoer is schoon. De water / afvoer zak zit alleen niet meer goed vast gekleefd aan het plaatwerk dus er loopt ook een beetje water achter langs. Komt dus niet in de zak maar in de bagage ruimte.
Maar ja met de hardtop zou hier eigenlijk helemaal geen water moeten komen.
Ik kan de hardtop niet strakker zetten.
Ik heb een nieuw rubber Toyota 63252-17040 - WEATHERSTRIP, REMOVABLE ROOF, REAR
en 2 zakken Toyota 65679-17011 - SEAL, SIDE GATE besteld uit japan maar dat gaat nog even duren.
Iemand een tip hoe ik er voor zorg dat er geen water meer in loopt?

Ik denk zelf dat het water onder de de hardtop naar binnen loopt

Ik heb de bekleding er maar even uitgehaald om te drogen en de bakken zijn er ook uit zodat ik meteen zie of er water in staat.
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Hardtop

Bericht door mvandijck »

update,
ik heb de oorzaak gevonden.
de sierstrip van de MR2 is er gedeeltelijk af geweest toen ik mijn zijschermen heb vervangen. Deze sluiten niet goed meer aan en hieronder loopt het water vanaf de hardtop in de auto. Omdat de drain zakken niet meer goed vast gekleefd zitten op de auto (na het vervangen van de softtop lekt het water niet in de zak maar achterlangs.

Ik heb voor nu de kier dicht gemaakt (tijdelijk) als het weer mooi weer is haal ik de strip los en monteer ik hem waterdicht terug op de auto.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Hardtop

Bericht door erikmr »

:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie