Facelift MR2
Moderator: Pieten
Facelift MR2
Iemand toevallig ervaring met de koplamen mod 2003 , qua montage ter vervangving van de oude lampen?
de achterlichten is niet zo moeilijk, maar voor is een K-karwei
de achterlichten is niet zo moeilijk, maar voor is een K-karwei
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Volgens mij heeft Hans daar ook geen ervaring mee. Tenminste, op de Spyder zitten nog het oude model. Ik zou eerlijk gezegd ook wel het nieuwe model willen hebben dus laat mijook wat weten als je meer info hebt. Iemand trouwens een adresje waar je deze kan krijgen of moeten die gewoon bij de dealer besteld worden?
nee hans had ze niet op de spyder zitten. de lampen kun je gewoon bij de dealer bestellen.
heb toen info gehaald bij div shops maar kwam bijna op hetzelfde steeds uit.
de lamp units zijn zeker niet hetzelfde! en neemt ook echt vele meer tijd in beslag. Je gaat van H4 naar H7, de nieuwe unit heeft een extra lampje bovenin de hoek zitten, de bedrading moet ook aangepast worden. ik heb het gehele schema en foto;s er wel van maar verkijk je er niet op, deze zomer hoop ik dit project wel af te ronden..
heb toen info gehaald bij div shops maar kwam bijna op hetzelfde steeds uit.
de lamp units zijn zeker niet hetzelfde! en neemt ook echt vele meer tijd in beslag. Je gaat van H4 naar H7, de nieuwe unit heeft een extra lampje bovenin de hoek zitten, de bedrading moet ook aangepast worden. ik heb het gehele schema en foto;s er wel van maar verkijk je er niet op, deze zomer hoop ik dit project wel af te ronden..
Dit verhaal heb ik ook wel eens gehoord/gelezen. Het schijnt dat dat een fabeltje is. Volgens mij worden er dan twee dingen door elkaar gehaald.
1) De lampen die alleen vervangen worden voor andere (fellere) lampen met een hoger wattage (100W ipv 50W waardoor de lampen idd erg heet worden en daardoor dingen kunnen beschadigen/smelten
2) De Xenon vervangingsets (met ballast, lampen etc.) Deze sets verbruiken maar 35W en worden dus niet zo heet. De meeste verkopers vermelden dit ook dat er nooit sprake kan zijn van het smelten.
En mocht het dan wel zo zijn, dan kan ik in ieder geval de nieuwe units nemen
1) De lampen die alleen vervangen worden voor andere (fellere) lampen met een hoger wattage (100W ipv 50W waardoor de lampen idd erg heet worden en daardoor dingen kunnen beschadigen/smelten
2) De Xenon vervangingsets (met ballast, lampen etc.) Deze sets verbruiken maar 35W en worden dus niet zo heet. De meeste verkopers vermelden dit ook dat er nooit sprake kan zijn van het smelten.
En mocht het dan wel zo zijn, dan kan ik in ieder geval de nieuwe units nemen
De secretaris van de andere MR2 club heeft vorig jaar ook xenon in laten bouwen met inderdaad als resultaat dat het chroom van de reflectors verdween.
Maar het is inderdaad een goed idee om het gewoon te doen en dan een poosje later de nieuwe units in te bouwen.
Heb je tenminste een oprecht excuus.
Groetjes, MRgeel8)
Maar het is inderdaad een goed idee om het gewoon te doen en dan een poosje later de nieuwe units in te bouwen.
Heb je tenminste een oprecht excuus.
Groetjes, MRgeel8)