Het grote AW11 topic
Moderator: Pieten
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
162pk op de wielen is behoorlijk fors voor een 4A-GE AW11... dat zal ongeveer 190pk aan de krukas zijn, heel wat meer dan de standaard 124, en zal ook redelijk prijzige mods hebben vereist. Zeker weten dat je dan ook hetere nokken erin hebt, dat vermogen haal je niet met de standaard internals.
Of is het een supercharger? Dan is het wat makkelijker haalbaar
@Roland: de kop vlakken is precies dat: wanneer de cilinderkop van het blok gescheiden is, wordt het oppervlak van de kop (en doorgaans dan ook meteen het oppervlak van het onderblok) helemaal glad gemaakt. Daarbij verklein je dus de verbrandingskamer ietwat (je haalt er wat metaal af), waardoor de compressie toeneemt, wat voor meer vermogen zorgt. Het vlakken is vereist voor gebruik van een metalen koppakking, welke minder speling mag hebben (ligt in de honderdsten van millimeters). Met een dunnere koppakking verhoog je de compressie nog verder. Hierdoor neemt de cilinderdruk tijdens de verbranding (en dus het vermogen) toe, en daarom ga je dan over op gesmede zuigers, die dat beter kunnen hebben (meestal zijn die zuigers dan ook nog zo gevormd dat ze de compressie zelf ook al verhogen).
Of is het een supercharger? Dan is het wat makkelijker haalbaar
@Roland: de kop vlakken is precies dat: wanneer de cilinderkop van het blok gescheiden is, wordt het oppervlak van de kop (en doorgaans dan ook meteen het oppervlak van het onderblok) helemaal glad gemaakt. Daarbij verklein je dus de verbrandingskamer ietwat (je haalt er wat metaal af), waardoor de compressie toeneemt, wat voor meer vermogen zorgt. Het vlakken is vereist voor gebruik van een metalen koppakking, welke minder speling mag hebben (ligt in de honderdsten van millimeters). Met een dunnere koppakking verhoog je de compressie nog verder. Hierdoor neemt de cilinderdruk tijdens de verbranding (en dus het vermogen) toe, en daarom ga je dan over op gesmede zuigers, die dat beter kunnen hebben (meestal zijn die zuigers dan ook nog zo gevormd dat ze de compressie zelf ook al verhogen).
johnwoo schreef:162pk op de wielen is behoorlijk fors voor een 4A-GE AW11... dat zal ongeveer 190pk aan de krukas zijn, heel wat meer dan de standaard 124, en zal ook redelijk prijzige mods hebben vereist. Zeker weten dat je dan ook hetere nokken erin hebt, dat vermogen haal je niet met de standaard internals.
Of is het een supercharger? Dan is het wat makkelijker haalbaar
@Roland: de kop vlakken is precies dat: wanneer de cilinderkop van het blok gescheiden is, wordt het oppervlak van de kop (en doorgaans dan ook meteen het oppervlak van het onderblok) helemaal glad gemaakt. Daarbij verklein je dus de verbrandingskamer ietwat (je haalt er wat metaal af), waardoor de compressie toeneemt, wat voor meer vermogen zorgt. Het vlakken is vereist voor gebruik van een metalen koppakking, welke minder speling mag hebben (ligt in de honderdsten van millimeters). Met een dunnere koppakking verhoog je de compressie nog verder. Hierdoor neemt de cilinderdruk tijdens de verbranding (en dus het vermogen) toe, en daarom ga je dan over op gesmede zuigers, die dat beter kunnen hebben (meestal zijn die zuigers dan ook nog zo gevormd dat ze de compressie zelf ook al verhogen).
184 aan de krukas, wel gemeten op een meeting op een dyno, stond er zelf ook van te kijken, maar zal binnenkort nog wel een mr2 meeting bezoeken.
Heb de uitdraai nog wel ergens als het goed is, als ik m vind zal ik hem even plaatsen.
Weet iemand trouwens of een skytune uitlaatsysteem met twister uit zal maken aangezien mijn auto standaard al geen katalysator heeft, en is het echt zo dat er dan zonder afterburner vlammen uit je uitlaat komen?
/edit het is een NA
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat maakt niks uit. Een twister slaat al helemaal nergens op. Een skytune maakt alleen maar meer herrie en daar moet je van houden.Mcvk schreef:1
Weet iemand trouwens of een skytune uitlaatsysteem met twister uit zal maken aangezien mijn auto standaard al geen katalysator heeft, en is het echt zo dat er dan zonder afterburner vlammen uit je uitlaat komen?
/edit het is een NA
>> http://www.tinypic.com/
-bij IMAGE zoek je een foto uit je bestand
-dan UPLOAD IMAGE (dan even wachten)
-en dan kopier je wat onder IMG LINK: FOR FORUMS AND BULLETIN BOARDS staat.. en dat plak je in je post
zoals:
mijn wielen die niet onder de aw11 kreeg....
Borbet A 16 inch en 7,5 & 9j
-bij IMAGE zoek je een foto uit je bestand
-dan UPLOAD IMAGE (dan even wachten)
-en dan kopier je wat onder IMG LINK: FOR FORUMS AND BULLETIN BOARDS staat.. en dat plak je in je post
zoals:
mijn wielen die niet onder de aw11 kreeg....
Borbet A 16 inch en 7,5 & 9j
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Nou, het lukt je anders prima!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]