Verzekering, tips?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Roland

Verzekering, tips?

Bericht door Roland »

Ik ga zeeeer binnekort dus mn aw11 ophalen 8)

En die ga ik natuurlijk verzekeren, en waarschijnlijk netjes op eigennaam.
Ik ben 21, heb 2 jaar mn rijbewijs, 0 schade vrije verzekeringsjaren (aantoonbaar)


Wat vinden jullie goede verzekeringsmaatschappijen?

Ik ben ook wezen vergelijken op http://www.verzekeringssite.nl/ en daar komt het laagste op 52 uit, maar dan weet je niet welke maatschappij het is, en volgens mij komt er dan nog van alles bij. En krijg je misschien achteraf zoiets van: "Ja maar dat is een MR2, en jij bent 21! Dag!"

(En ik wil geen inzittende verzekering voor 4 personen afsluiten!)
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Ik heb de AW11 bij verzekeruzelf.nl, die is wel lekker goedkoop omdat de hele administratie via internet gaat; alleen schademeldingen gaan per telefoon. Je print zelfs je eigen polisblad uit (groene kaart gaat wel via de post, die kan je zelf niet legaal printen). Als IT'er mag ik dat wel; je kan zelf op ieder moment je gegevens aanpassen en ik meen zelfs per direct opzeggen! Hoe moeilijk ze zijn met schademeldingen weet ik niet; ik heb nog geen brokken gemaakt.

Als ik jouw leeftijd en geen B/M korting invul kom ik uit op 47 euro per maand. Dat is dan alleen WA, met inzittendenverzekering (apart af te sluiten) komt er nog een paar euro bij.

Verder hebben ze daar sinds een tijdje een oldtimerverzekering voor auto's ouder dan 20 jaar. Als het straks wat beter weer wordt en ik kans zie om de AW11 eens goed te poetsen en een paar aandachtspuntjes te fixen, wil ik hem nog eens laten taxeren. Dan kan hij in die verzekering en die kost zelfs minder dan 5 euro per maand! Zelfs volledig casco is dan nog een stuk goedkoper dan alleen WA in de normale verzekering! Je zit dan wel aan maximaal 7500 km per jaar, maar je kan hem wel als enige auto verzekeren (bij veel oldtimerverzekeringen kan het alleen als tweede auto).
Roland

Bericht door Roland »

Ok relaxed! Bedankt voor de tip. Ga ik later even naar kijken.
Beamsgirl

Bericht door Beamsgirl »

Andere tip:

Laat de verzekering op naam van je vader/moeder zetten met jou als regelmatige bestuurder. Heb begrepen dat je dan over een tijdje (weet niet hoelang je dan zo verzekerd zou moeten blijven) de schadevrije jaren van je ouders kan overnemen. Kan een aardig bedragje schelen, maar dat zou je wel even na moeten vragen bij de verzekeringsmaatschappij.
Roland

Bericht door Roland »

Ja had ik ook al over nagedacht idd.

Maar als het voor 50 eu of lager op eigen naam kan dan vind ik dat ook wel interessant.
Roland

Bericht door Roland »

Oja mooi is dat bij verzekeruzelf.nl:

Wat is de geboortedatum van de regelmatig bestuurder?
(N.B. Personen jonger dan 24 jaar en zonder aantoonbare schadevrije jaren kunnen wij geen dekking verlenen!)

Maar het lijkt toch te kunnen... vaag..
Roland

Bericht door Roland »

Nou bij verzekeruzelf.nl doen ze daar dus echt niet aan. Onder 24 jaar en geen schade vrije jaren (aantoonbaar). Dat is wel jammer, want je kan het zonder waarschuwing invoeren en laten berekenen. En in de voorwaarden staat een tabel waarin deze combi ook voorkomt, en dat suggereert dat het wel kan.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Ah, da's wel jammer... ik had daar helemaal niet bij stilgestaan toen ik de link hier postte, want ik was ouder dan 24 toen ik m'n verzekering afsloot...

Nu maar hopen dat je nog wat kan vinden voordat je de auto ophaalt (morgen al, toch?)
AfbeeldingAfbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Ja morgen 8)

Nou ben ik op independer.nl bezig, en heb wat fatsoenlijks gevonden in de vorm van Budgio (is van Fortis) en Aegon. Was bezig met aanmelden voor Budgio, maar heb ik natuurlijk een meldcode nodig :P daar moet ik nog eventjes op wachten.
In totaal iets van 60 eu, met inzittende verzekering etc. Volgens mij alles behalve een no-claim beschermer. Welke no-claim :P
Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

collectief op de zaak verzekeren ;D
Roland

Bericht door Roland »

Ok independer heb ik even genoeg van. Sluit ik dus die verzekering af bij Budgio, U bent ge-accepteerd. Zaterdag dus de auto opgehaald.

Krijg ik vanochtend een email, u bent toch niet geaccepteerd. De auto + leeftijd en 0 schade vrije jaren vonden ze toch niet zo'n goed idee.

Ik bellen met ze, Aegon zou het waarschijnlijk ook niet slikken zeiden ze. Zij raden Centraal beheer achmea aan. Ok, ik weer op independer dat afsluiten, werkt die site amper. Blijf hangen enzo, kon dus niet afsluiten.
Ik weer bellen (telefonisch afsluiten), wordt ik er iedere keer uitgegooid bij die lijn, na enkele minuten wachten.

Okee, nu gewoon direct online bij Centraal beheer afgesloten, en ben ik gelukkig weer verzekerd.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Edje Turbo heeft een speciale MR2 verzekering (ook voor dagelijks gebruik) geregeld.

Meer info, kun je aan hem vragen (of ff op www.mr2.nl kijken).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Wat is daar speciaal aan dan, de prijs? :D
Plaats reactie