johnwoo's turbo [56k be gone]
Moderator: Pieten
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik denk het niet, ik zit namelijk een behoorlijk stuk boven het onbelaste bedrag
Maar voor kleine dingen wordt importeren inderdaad nog interessanter, alleen is het drempelbedrag 150 euro (al is dat praktisch 300 dollar )
Hier trouwens nog wat interessante info voor de importeurs onder ons. Boven de ca. 700 dollar wordt je pakketje altijd gecontroleerd (zoals de mijne, helaas ), maar onder de 700 slechts 10 procent van de pakketjes.
Update over de traction control: alle parts zijn binnen op de compacte DC-DC converter na, dus ik kan gaan experimenteren
Hier het hart van het systeem, een 8-bit 16 MHz RISC microprocessor:
Straks nog picjes van de turbo kit, die ga ik vanmiddag ophalen op het postkantoor
Ik was vorige week weg toen de postbode kwam, en moeders had het geld voor import+BTW niet op zak. Vond de postbode niet leuk, hij had het pakket (kilootje of 30 geloof ik) net helemaal naar de achterdeur gesjouwd
Maar voor kleine dingen wordt importeren inderdaad nog interessanter, alleen is het drempelbedrag 150 euro (al is dat praktisch 300 dollar )
Hier trouwens nog wat interessante info voor de importeurs onder ons. Boven de ca. 700 dollar wordt je pakketje altijd gecontroleerd (zoals de mijne, helaas ), maar onder de 700 slechts 10 procent van de pakketjes.
Update over de traction control: alle parts zijn binnen op de compacte DC-DC converter na, dus ik kan gaan experimenteren
Hier het hart van het systeem, een 8-bit 16 MHz RISC microprocessor:
Straks nog picjes van de turbo kit, die ga ik vanmiddag ophalen op het postkantoor
Ik was vorige week weg toen de postbode kwam, en moeders had het geld voor import+BTW niet op zak. Vond de postbode niet leuk, hij had het pakket (kilootje of 30 geloof ik) net helemaal naar de achterdeur gesjouwd
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Naar wat ik ervan weet, is het gift gebeuren ook afgelopen en moet je voortaan vanaf 25 euro al betalen en gift 45 geloof ik. Zelfde geldt voor huwelijkscadeau's.
Verder ben ik ALTIJD de sjaak met invoerbelasting betalen. Al koop ik iets kleins van 200 dollar.. dan nog ben ik de sjaak. Je moet der gewoon altijd rekening mee houden dat je moet betalen. Dan kan het alleen maar meevallen. En geloof me.. ik kan het weten, heb al aardig wat dingen uit de VS en Japan etc laten komen
Verder ben ik ALTIJD de sjaak met invoerbelasting betalen. Al koop ik iets kleins van 200 dollar.. dan nog ben ik de sjaak. Je moet der gewoon altijd rekening mee houden dat je moet betalen. Dan kan het alleen maar meevallen. En geloof me.. ik kan het weten, heb al aardig wat dingen uit de VS en Japan etc laten komen
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik had laatst hetzelfde grapje met de factuur die bij een pakketje zet en dat je alsnog een formulier moet invullen met prijs, hoeveelheid etc Erg lame...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Doe ik zeker. Sterker nog, als het goed blijkt te werken denk ik dat ik een stapel PCB's laat etsen en er gewoon een zootje ga maken (voor een hoop minder geld dan een RaceLogic set ). Met de electronica die ik gebruik kan ik eventueel tot 6 injectors aansturen en is het ook mogelijk om er later een boost control functie aan toe te voegen. Maar eerst kijken of het lukt op m'n tweetjedecipherer schreef:Mooi project is dat, die traction control bouwen. Weer eens wat anders, en dat doet zeker niet iedereen je na. Hou ons op de hoogte!
Vers van de pers:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Lekker aan het klooien met het prototype bordje
Beetje priegelwerk soms
De bedrading voor de injector cut is nog niet aanwezig, maar de ABS sensoren zouden uitgelezen moeten kunnen worden (mocht de huidige aanpak niet werken, bv meer prik nodig hebben om te tellen dan de ABS sensoren leveren, dan hebben we nog een andere aanpak die we kunnen proberen). Ik denk dat ik dat volgend weekend kan gaan proberen. Tot die tijd ben ik bezig met de testversies van de firmware voor in de controller en het bijbehorende configuratieprogramma voor op de laptop. Ik kan al lekker babbelen met het kastje:
Beetje priegelwerk soms
De bedrading voor de injector cut is nog niet aanwezig, maar de ABS sensoren zouden uitgelezen moeten kunnen worden (mocht de huidige aanpak niet werken, bv meer prik nodig hebben om te tellen dan de ABS sensoren leveren, dan hebben we nog een andere aanpak die we kunnen proberen). Ik denk dat ik dat volgend weekend kan gaan proberen. Tot die tijd ben ik bezig met de testversies van de firmware voor in de controller en het bijbehorende configuratieprogramma voor op de laptop. Ik kan al lekker babbelen met het kastje:
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Traction control update:
Het bordje is weer wat verder en werkt in ieder geval al met gesimuleerde inputs (knopje voor abs en injector pulsen).
Alleen wisten we nog steeds niet wat nu precies de output van zo'n ABS sensor is. Gelukkig heb ik een scope kunnen lenen van iemand (duur spul om zelf aan te schaffen) en vandaag een paar testjes kunnen doen.
Het dashboard open om bij de ABS ECU te komen.
De ABS ECU.
Scope aan het signaaldraadje voor het rechterachterwiel gehangen, en de auto aan de achterkant opgekrikt
En dit komt er dan uit: HPIM6946.AVI
Voldoende volts om goed uit te kunnen lezen, en de ABS ECU kan het signaal ook nog gewoon lezen. Ofwel; aan de ABS kant gaat de traction control in ieder geval werken (aan de injector kant zeer waarschijnlijk ook, dat hebben we al gesimuleerd )
En nog een MR2 update:
Eén Ogura ORC409D, vers uit het land van de rijzende zon:
(dat doffige wat je ziet is de beschermingslaag)
Het bordje is weer wat verder en werkt in ieder geval al met gesimuleerde inputs (knopje voor abs en injector pulsen).
Alleen wisten we nog steeds niet wat nu precies de output van zo'n ABS sensor is. Gelukkig heb ik een scope kunnen lenen van iemand (duur spul om zelf aan te schaffen) en vandaag een paar testjes kunnen doen.
Het dashboard open om bij de ABS ECU te komen.
De ABS ECU.
Scope aan het signaaldraadje voor het rechterachterwiel gehangen, en de auto aan de achterkant opgekrikt
En dit komt er dan uit: HPIM6946.AVI
Voldoende volts om goed uit te kunnen lezen, en de ABS ECU kan het signaal ook nog gewoon lezen. Ofwel; aan de ABS kant gaat de traction control in ieder geval werken (aan de injector kant zeer waarschijnlijk ook, dat hebben we al gesimuleerd )
En nog een MR2 update:
Eén Ogura ORC409D, vers uit het land van de rijzende zon:
(dat doffige wat je ziet is de beschermingslaag)
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11