johnwoo's turbo [56k be gone]

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Bremo

Bericht door Bremo »

Volgens mij is of komt er een wijziging in het invoer gebeuren. Het onbelaste bedrag gaat omhoog naar een 300 of 400 dollar (pin me er niet op vast). Zou dat er misschien mee te maken hebben? klinkt niet logisch maar ok..
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Ik denk het niet, ik zit namelijk een behoorlijk stuk boven het onbelaste bedrag :P
Maar voor kleine dingen wordt importeren inderdaad nog interessanter, alleen is het drempelbedrag 150 euro (al is dat praktisch 300 dollar :P)
Hier trouwens nog wat interessante info voor de importeurs onder ons. Boven de ca. 700 dollar wordt je pakketje altijd gecontroleerd (zoals de mijne, helaas :P), maar onder de 700 slechts 10 procent van de pakketjes.

Update over de traction control: alle parts zijn binnen op de compacte DC-DC converter na, dus ik kan gaan experimenteren :P
Hier het hart van het systeem, een 8-bit 16 MHz RISC microprocessor:
Afbeelding

Straks nog picjes van de turbo kit, die ga ik vanmiddag ophalen op het postkantoor 8)
Ik was vorige week weg toen de postbode kwam, en moeders had het geld voor import+BTW niet op zak. Vond de postbode niet leuk, hij had het pakket (kilootje of 30 geloof ik) net helemaal naar de achterdeur gesjouwd ;D
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Naar wat ik ervan weet, is het gift gebeuren ook afgelopen en moet je voortaan vanaf 25 euro al betalen en gift 45 geloof ik. Zelfde geldt voor huwelijkscadeau's.

Verder ben ik ALTIJD de sjaak met invoerbelasting betalen. Al koop ik iets kleins van 200 dollar.. dan nog ben ik de sjaak. Je moet der gewoon altijd rekening mee houden dat je moet betalen. Dan kan het alleen maar meevallen. En geloof me.. ik kan het weten, heb al aardig wat dingen uit de VS en Japan etc laten komen :P
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Mooi project is dat, die traction control bouwen. Weer eens wat anders, en dat doet zeker niet iedereen je na. Hou ons op de hoogte! :)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ik had laatst hetzelfde grapje met de factuur die bij een pakketje zet en dat je alsnog een formulier moet invullen met prijs, hoeveelheid etc :) Erg lame...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

decipherer schreef:Mooi project is dat, die traction control bouwen. Weer eens wat anders, en dat doet zeker niet iedereen je na. Hou ons op de hoogte! :)
Doe ik zeker. Sterker nog, als het goed blijkt te werken denk ik dat ik een stapel PCB's laat etsen en er gewoon een zootje ga maken (voor een hoop minder geld dan een RaceLogic set ;)). Met de electronica die ik gebruik kan ik eventueel tot 6 injectors aansturen en is het ook mogelijk om er later een boost control functie aan toe te voegen. Maar eerst kijken of het lukt op m'n tweetje :)

Vers van de pers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Leuk! Lekker herrie maken met die screamerpipe ;D
franksmits

Bericht door franksmits »

:D Vliegtuig in aankomst :D
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Leuk spul! En hopen dat het allemaal gaat lukken met de TC.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Lekker aan het klooien met het prototype bordje :P

Afbeelding

Beetje priegelwerk soms :P

Afbeelding

De bedrading voor de injector cut is nog niet aanwezig, maar de ABS sensoren zouden uitgelezen moeten kunnen worden (mocht de huidige aanpak niet werken, bv meer prik nodig hebben om te tellen dan de ABS sensoren leveren, dan hebben we nog een andere aanpak die we kunnen proberen). Ik denk dat ik dat volgend weekend kan gaan proberen. Tot die tijd ben ik bezig met de testversies van de firmware voor in de controller en het bijbehorende configuratieprogramma voor op de laptop. Ik kan al lekker babbelen met het kastje:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Bremo

Bericht door Bremo »

Goed bezig Mr Woo!
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

knap projectje :dux-blij_thumb-up:
franksmits

Bericht door franksmits »

goed bezig man :D
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Daar sluit ik me natuurlijk gewoon bij aan :)
Dat je nog wijs kunt uit al die draadjes joh en al helemaal uit dat gebrabbel met dat ding :P haha.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Traction control update:
Het bordje is weer wat verder en werkt in ieder geval al met gesimuleerde inputs (knopje voor abs en injector pulsen).
Alleen wisten we nog steeds niet wat nu precies de output van zo'n ABS sensor is. Gelukkig heb ik een scope kunnen lenen van iemand (duur spul om zelf aan te schaffen) en vandaag een paar testjes kunnen doen.

Afbeelding
Het dashboard open om bij de ABS ECU te komen.

Afbeelding
De ABS ECU.

Afbeelding
Scope aan het signaaldraadje voor het rechterachterwiel gehangen, en de auto aan de achterkant opgekrikt :)

En dit komt er dan uit: HPIM6946.AVI

Voldoende volts om goed uit te kunnen lezen, en de ABS ECU kan het signaal ook nog gewoon lezen. Ofwel; aan de ABS kant gaat de traction control in ieder geval werken :) (aan de injector kant zeer waarschijnlijk ook, dat hebben we al gesimuleerd :))

En nog een MR2 update:
Eén Ogura ORC409D, vers uit het land van de rijzende zon:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(dat doffige wat je ziet is de beschermingslaag)
AfbeeldingAfbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

mooi werk paul. Die traction control ziet er super gaaf uit :) Ik hoop dat je dit op korte termijn gaat leveren voor een klein prijsje. :)

ga zo door!
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

knap materiaal :dux-blij_thumb-up:
Green

Bericht door Green »

wat betaal je nog voor die ogura?? verder leuk projectje met je traction control
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Ongeveer 750 euro, inclusief verzenden en import.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Die koppeling ziet er netjes uit zeg! Eigenlijk gewoon zonde om zo'n ding in te gaan bouwen :P

Het signaal dat de scope afgeeft op het gemaakte filmpje, is dat eerst bij normaal rijden en daarna als je gaat remmen en harder remmen naarmate de frequentie hoger wordt?
Plaats reactie