Clipto's Clipmobiel
Moderator: Pieten
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Helemaal wit vindt ik ook niet zo mooi.. Maar dat wist je al. Ben even aan het sjoppen geweest en zoals jij ze hebben wilt zal er dan ongeveer zo uitzien;
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zeikerd Haal je die deuk er ff zelf uit?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
En behalve bij de spuiter, wordt ook bij de mannen die mijn blok onder handen nemen hard gewerkt, zie hier delen uit het laatste mailcontact:
Blokje gaat in ieder geval uit elkaar om meer duidelijkheid te krijgen over de staat en de volgende stappen om m'n MR2 weer in topstaat te brengen.
Heb waarschijnlijk vanavond of morgen even telefonisch contact met de mannen om meer duidelijkheid te krijgen.
Goed, op naar het volgende (hopelijk betere) nieuwsbericht.
Toch wel ff schrikken dus, maar hopelijk is er een verklaring voor bovenstaande waarden.Inlaat spruitstuk en klepdeksel ed. zijn gespoten en de motor is gereinigd in onze wasplaats met ontvetter.
De staat van de slangen is nog redelijk, maar als je het er echt netjes uit wil hebben zien zou ik ze vervangen door een siliconen set.
We hebben ook de lektest gedaan, maar deze valt helaas erg slecht uit.
Nu kan het zo zijn dat er door de lange stilstand oxidatie op de kleppen is gekomen waardoor deze niet netjes meer afsluiten. Ook kunnen de zuigerveren vast zitten in de zuigers…
De gemeten resultaten zijn:
Cil 1 14%
cil 2 38%
cil 3 25%
cil. 4 64%
Normaal gesproken is een % tot 12 geen probleem. Vanaf 15 % moet je aan revisie gaan denken en van af 20 % is er wel een probleem en olie verbruik of vermogen verlies.
We kunnen nu 2 dingen doen:
De motor eerst inbouwen en opstarten en hopen dat de zuigerveren los komen
Of
De cilinderkop demonteren en kijken wat we tegen komen. Hierdoor krijgen we ook een beter inzicht in de revisie werkzaamheden die er zijn uitgevoerd.
Het is me namelijk voor de rest opgevallen dat de motor niet echt mooi schoon was en ook wel wat olie lekkages had.
Blokje gaat in ieder geval uit elkaar om meer duidelijkheid te krijgen over de staat en de volgende stappen om m'n MR2 weer in topstaat te brengen.
Heb waarschijnlijk vanavond of morgen even telefonisch contact met de mannen om meer duidelijkheid te krijgen.
Goed, op naar het volgende (hopelijk betere) nieuwsbericht.
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
Eerst het blok maar eens open leggen en kijken wat er loos is.
Maar dikke kans dat er een revisie overheen gaat, voor hij ingebouwd gaat worden ja.
Ben blij dat ik het blok eerst daarheen heb gebracht, en niet klakkeloos ingebouwd heb.
Heb er een heel pak rekeningen bij, waarop staat dat hij 9000km 'geleden' een gereviseerd onderblok heeft gehad incl. draaiende delen etc.
Ben benieuwd naar de staat van alles als hij uit elkaar is, misschien valt het mee... misschien niet
Maar dikke kans dat er een revisie overheen gaat, voor hij ingebouwd gaat worden ja.
Ben blij dat ik het blok eerst daarheen heb gebracht, en niet klakkeloos ingebouwd heb.
Heb er een heel pak rekeningen bij, waarop staat dat hij 9000km 'geleden' een gereviseerd onderblok heeft gehad incl. draaiende delen etc.
Ben benieuwd naar de staat van alles als hij uit elkaar is, misschien valt het mee... misschien niet
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wat een zooitje... Maar dat gaat wel goedkomen denk ik.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zou de velgen gewoon zo laten als dat ze zijn, even opnieuw laten polijsten en eventueel de spaken opnieuw laten doen. Maar geen gekke kleuren o.i.d. Redelijk zeldzame velgen heb ik het idee en die behouden meer hun waarde in originele staat!
Voor wat betreft het blok, balen maar mooie kans om de boel lekker te voorzien van gesmeden zuigers e.d. Leuke turbo erop, GT35 ofzo
Voor wat betreft het blok, balen maar mooie kans om de boel lekker te voorzien van gesmeden zuigers e.d. Leuke turbo erop, GT35 ofzo
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
Statusupdate:
Afgelopen week weer even binnen gewandeld bij HR Engineering.
Het is er stampend druk en je zou haast niet geloven dat er in de wereld een kredietkrisis heerst.
Ook ik heb het goede voornemen die te beperken trouwens
Er was sinds bovenstaande update dan ook weinig nieuws onder de zon.
Wel worden alle slangen die aan m'n blok zitten vervangen door een mooie set blauwe siliconen slangen.
De spuiter ligt ook stil, er was een miscommunicatie met de verf-leverancier.
Er is verf bijbesteld en de leverancier meende dat er alleen een prijsopgave gevraagd was...
Gelukkig heeft de verf maar een levertijd van een maand... duurt allemaal wat langer voor daar de laatste onderdeeltjes gespoten zijn dus.
Ben dus zelf maar wat verder gegaan met centjes uitgeven
De set van 2 x 17" Kosei Penta RT's die ik met Arthur geruild heb zijn van hun set Toyo Proxes T1R's ontdaan (worden binnenkort doorverkocht aan Martin).
In de plaats daarvan komen er Yokohama Parada Spec-II's rondom te liggen onder m'n schatje.
Superplakkers die net onder semislicks vallen. Kon een nieuwe set van 2x 17" (215/40) kopen voor €200,- waar deze bandjes normaal gesproken al op deze prijs uitkomen per band.
Heb nu ook een zoekaktie lopen voor een set 18" (225/35) van dezelfde band, daar deze binnen de normale kanalen zo'n €260,- p/s moet kosten.
Goed, met de kridietcrisis zal het allemaal wel goedkomen.
Op naar de volgende nieuwsflash!
Klik op de foto voor een vergroting
Afgelopen week weer even binnen gewandeld bij HR Engineering.
Het is er stampend druk en je zou haast niet geloven dat er in de wereld een kredietkrisis heerst.
Ook ik heb het goede voornemen die te beperken trouwens
Er was sinds bovenstaande update dan ook weinig nieuws onder de zon.
Wel worden alle slangen die aan m'n blok zitten vervangen door een mooie set blauwe siliconen slangen.
De spuiter ligt ook stil, er was een miscommunicatie met de verf-leverancier.
Er is verf bijbesteld en de leverancier meende dat er alleen een prijsopgave gevraagd was...
Gelukkig heeft de verf maar een levertijd van een maand... duurt allemaal wat langer voor daar de laatste onderdeeltjes gespoten zijn dus.
Ben dus zelf maar wat verder gegaan met centjes uitgeven
De set van 2 x 17" Kosei Penta RT's die ik met Arthur geruild heb zijn van hun set Toyo Proxes T1R's ontdaan (worden binnenkort doorverkocht aan Martin).
In de plaats daarvan komen er Yokohama Parada Spec-II's rondom te liggen onder m'n schatje.
Superplakkers die net onder semislicks vallen. Kon een nieuwe set van 2x 17" (215/40) kopen voor €200,- waar deze bandjes normaal gesproken al op deze prijs uitkomen per band.
Heb nu ook een zoekaktie lopen voor een set 18" (225/35) van dezelfde band, daar deze binnen de normale kanalen zo'n €260,- p/s moet kosten.
Goed, met de kridietcrisis zal het allemaal wel goedkomen.
Op naar de volgende nieuwsflash!
Klik op de foto voor een vergroting
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Die zien er mooi uit Jarno. Ik hou het maar bij de Toyo's, ook in dezelfde maat. Heb je m'n pakketje al ontvangen?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Toppie! Dan zijn de mijne hopelijk opnieuw van een kleurtje voorzien en kan ik ze monteren.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11