Dubbeledraaideur's MR-2

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

Ik heb ze ook en over 2 weekjes APK dus dan weten we het ;).

Maar aangezien ik 94+ achterlichten heb en geen middenpaneel, mis ik dus de achteruit rij verlichting. toen ook het een en ander uitgezocht voor APK maar verbaasde me over hoe weinig er eigenlijk op hoeft te zitten. Zo is het mistlicht bijvoorbeeld ook niet verplicht.

En dubbeledraaideur, Welkom! ;)
The Stig

Bericht door The Stig »

Mistlicht voor bedoel je. Die zit niet standaard op een auto, dus die lijkt met niet verplicht. Mistlicht achter lijkt me wel verplicht. Maar stadslicht zit voor zover ik weet standaard op elke auto. Zal eens googleen.

De verplichte verlichting is:
  • 2 stadslichten, 2 of 4 dimlichten, 2 of 4 grote lichten, 2 achterlichten, kentekenplaatverlichting, 2 richtingaanwijzers achter en 2 richtingaanwijzers voor.
  • Het spreekt voor zich dat geen van deze verlichting verblindend mag zijn, m.u.v. de grote lichten.
  • Indien een achterlichtglas is gescheurd, mag deze geen wit licht naar achteren uitstralen, m.u.v. de achteruitrijlichten.
  • Tevens moet de auto aan de achterzijde voorzien zijn van 2 niet driehoekige reflectoren.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Ik ga morgen witte duplolampjes voor in de stadslichtunits.

Je mag wel wit knipperlicht hebben voor maar geen oranje/rood stadslicht. Stadslicht is voor verplicht.

Dit heb ik ff opgezocht op het forum toenet ;)

Ff snel gezocht op het forum en het volgende gequote.
Peter-MR2 schreef:Ik kan je een beetje op weg helpen: De duplolamp mag geeneens oranje zijn, die moet gewoon wit zijn. Dit komt omdat de duplolamp dan stadslicht en knipperlicht is. De (voorste) knippers mogen oranje of wit zijn, maar het stadslampje mag niet oranje zijn. Dus dan is wit de enige optie.
@watchdog, dank u ben al een tijdje op het mr2 forum maar niet zo actief ;)
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

ziet er goed uit! wel appart zo zonder badge!
The Stig

Bericht door The Stig »

Dus de oranje lampjes vervangen door witte... Ga ik van de week even doen.
:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

@ Stiggie, er zitten uit sparingen achter de lampjes die je zelf eventueel uit kan vrezen dus dan past daar je stads lampje weer in.
Gewoon apk waardig en dus geen probleem.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

The Stig schreef:Mistlicht voor bedoel je. Die zit niet standaard op een auto, dus die lijkt met niet verplicht. Mistlicht achter lijkt me wel verplicht. Maar stadslicht zit voor zover ik weet standaard op elke auto. Zal eens googleen.

De verplichte verlichting is:
  • 2 stadslichten, 2 of 4 dimlichten, 2 of 4 grote lichten, 2 achterlichten, kentekenplaatverlichting, 2 richtingaanwijzers achter en 2 richtingaanwijzers voor.
  • Het spreekt voor zich dat geen van deze verlichting verblindend mag zijn, m.u.v. de grote lichten.
  • Indien een achterlichtglas is gescheurd, mag deze geen wit licht naar achteren uitstralen, m.u.v. de achteruitrijlichten.
  • Tevens moet de auto aan de achterzijde voorzien zijn van 2 niet driehoekige reflectoren.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 16-11-2010

Zie lid "k".

@ dubbeledraaideur: Ah, stom van me. Niet naar de datum gekeken ;)

@ The stig: Maar dan heb je toch weer witte richtingaanwijzers? of mag dat wel?
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Watchdog schreef:http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 16-11-2010

Zie lid "k".

@ dubbeledraaideur: Ah, stom van me. Niet naar de datum gekeken ;)

@ The stig: Maar dan heb je toch weer witte richtingaanwijzers? of mag dat wel?
nee, want ze mierenneuken al als je een iets te hoog wattage aan lampie in je units hebt zitten(omdat je dan een witter beeld krijgt ipv oranje!) Richting aanwijzers moeten altijd oranje zijn dacht ik!
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Heren, zouden jullie de rest van de discussie in een ander topic kunnen voortzetten?
Dan houden we deze topic een beetje schoon ;)

@Watchdog, maar niet uit ik was niet zo actief op het forum dus ben nog steeds eigenlijk een newbie :P
The Stig

Bericht door The Stig »

@ Watchdog

Oorspronkelijk geplaatst door Peter-MR2 Afbeelding
Ik kan je een beetje op weg helpen: De duplolamp mag geeneens oranje zijn, die moet gewoon wit zijn. Dit komt omdat de duplolamp dan stadslicht en knipperlicht is. De (voorste) knippers mogen oranje of wit zijn, maar het stadslampje mag niet oranje zijn. Dus dan is wit de enige optie.

Daaruit haal ik dat ze wit mogen zijn. Ga sowieso mijn garage bellen en in het geval dat het niet mag, heb ik idd dat rondje zien zitten waar de dagrijdlampjes in kunnen. APK is pas over 3 maandjes ;)
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Ik heb toch maar gaten in mn stadslicht units geboord en de stadslichten apart gedaan, morgen andere lampjes (met wit/blauw licht) halen en dan maak ik een foto ;)

Als er nog geen how-to is gemaakt, zal ik deze posten. Heb het hele proces van 1 stadslichtunit gefotografeerd.
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

dubbeledraaideur schreef:Ik heb toch maar gaten in mn stadslicht units geboord en de stadslichten apart gedaan, morgen andere lampjes (met wit/blauw licht) halen en dan maak ik een foto ;)

Als er nog geen how-to is gemaakt, zal ik deze posten. Heb het hele proces van 1 stadslichtunit gefotografeerd.


Ik en Shenron hebben het al een tijd zo. Wij hebben gebruik gemaakt van leds van PILOT. Je krijgt geen problemen met de apk.
The Stig

Bericht door The Stig »

Ik heb van de week de stadslichtunits ingebouwd. Bij mij zaten de aansluitingen van dat lampje er al en uitsparing in nieuwe knippers was zo gemaakt. Ook gelijk de bumper voorzien van nieuwe mistlampen en gaas.

Afbeelding

Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Netjes.

Ik heb zelf nu ook de stadslicht fittingen in mijn stadslichtunits geplaatst. Heb er ook een How-to van gemaakt.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Vandaag voor mn verjaardag heldere koplampen gekregen.

Gelijk ingebouwd ofcourse en dat was een piece of cake :D

Afbeelding

(De stadslichten zijn helaas niet helemaal helder wit, ondanks de blauwe lampjes die ik had ingebouwd)
The Stig

Bericht door The Stig »

Ziet er netjes uit. Alleen ff in de gaten houden of ze goed afgesteld zijn ivm apk.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Vanaaf ga ik ze afstellen. Als het goed is, hoeft er weinig afgesteld te worden.

Heb de chromen houders boven los gemaakt en vervolgens de oude eruit gehaald en de nieuwe erin gezet.
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Stukken beter zo!
Doe dan ook gelijk het kentekenplaat houdertje ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Ricardos schreef:Stukken beter zo!
Doe dan ook gelijk het kentekenplaat houdertje ;)
Yep, en dan deze.;)
http://www.mr2club.nl/clubshop/?p=produ ... laathouder
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Dat komt tzt wel, misschien wel een sticker eroverheen met wat kletspraat erop ofzow.
Plaats reactie