"Even" nieuwe wielen erop leggen.

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
xplorer

"Even" nieuwe wielen erop leggen.

Bericht door xplorer »

Vorige week zaterdag was het dan zo ver.... Ik ging naar peter toe voor mijn nieuwe dotz daytona's die ik van hem had gekocht eronder te leggen...jeujjj ;D 8) ... maar aan de vreugde kwam snel een eind.:huh:
De achterwielen zaten eronder en we konden aan de voorkant beginnen en daar kwam het eerste probleem.:-/
Laatst heb ik een hi spec big brake kit gemonteerd en met mijn oz wielen gaf dat geen enkel probleem, de naaf van de hi spec is wel dikker als normaal (ipv 61 mm 73 mm) maar enkel de alu ring eruit halen en de wielen paste zonder probleem.
Bij de dotz was dit dus niet zo, de binnenmaat was wel 73 mm maar die liep snel taps toe en de wielen paste dus niet.
Geen probleem, afgelopen vrijdag (gisteren) ben ik weer naar peter geweest en hebben we er samen gezellig een dagje uit van gemaakt, veel over mr's :D gepraat natuurlijk en zijn we naar een centrum in nijkerk geweest waar ze de wielen uit hebben gedraaid.
Daarna weer terug naar ede met een wiel voorin en een bij peter op schoot voor de wielen te monteren..... en ja hoor daar hadden we weer het volgende probleem :X :-/.
De spaken van de dotz staan veel verder naar binnen als bij mijn oz wielen en die komen dus tegen m'n remklauw aan :boos: nu is het dus weer wachten op 5mm spacers om de wielen te kunnen monteren maar als ze er dan op zitten moet het wel heel bruut staan want verder naar buiten kunnen ze dan echt niet meer.. achter komen er ook 20 mm spacers tussen en dan staan ze waarschijnlijk precies gelijk. 8) Wanneer ik weet hoe ik foto's moet posten op dit forum moet posten en de wielen eronder zitten krijgen jullie foto's te zien.
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Leuk he, velgen :P
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Succes, hoop voor je dat het vanaf nu wat sneller vlot

Ben ook bezig met nwe banden en velgen, hoop niet dat ik hetzelfde ga tegenkomen :-/
-
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Ik speel met de gedachte om Supra remmen op de emmer te zetten. Behalve het feit dat het een duur grapje is (maar dat is elke remsysteem upgrade) moet ik dan ook voor de winterbanden naar 17" toe.
Ik vind nu ik de auto heb verlaagd (koni en TRD veren) dat de standaard 14" wielen het wel goed doen t.o.v. de zomervelgen. Dus ik ben er nog niet helemaal uit :-/
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
jacob

Bericht door jacob »

was dan even door gereden dan had je je spacers er al onder gehad ;D
xplorer

Bericht door xplorer »

haha jacob dat wou ik ook doen maar dan moet je wel je telefoon aan hebben staan :P heb je rond half twee geprobeert te bellen
jacob

Bericht door jacob »

hij stond aan en ik had hem zelfs bij me :huh:
naja pech gehad

mag ook met de post als je dat liever hebt
xplorer

Bericht door xplorer »

hmmm das raar...nahjah ik kom ze volgende week wel even oppikken wanneer ik weer moet werken.. je woont toch vlak bij m'n werk dus kan ook misschien even 's avonds langswippen (ik zit op de kazerne in schaarsbergen en slaap daar dus ook).
xplorer

Bericht door xplorer »

tilma800 schreef:Ik speel met de gedachte om Supra remmen op de emmer te zetten. Behalve het feit dat het een duur grapje is (maar dat is elke remsysteem upgrade) moet ik dan ook voor de winterbanden naar 17" toe.
Ik vind nu ik de auto heb verlaagd (koni en TRD veren) dat de standaard 14" wielen het wel goed doen t.o.v. de zomervelgen. Dus ik ben er nog niet helemaal uit :-/

De supra remmen heb ik ook aan gedacht maar voor een setje te monteren moet je dan ook zelf brackets gaan maken en kom je misschien nog wel voor meer problemen, uiteindelijk zul je met een aftermarket big brake kit niet heel veel duurder uitkomen en weet je zeker dat het past. Winterbanden moet ik nu ook per see op 17" gaan gooien en dat zijn inderdaad geen grapjes ik heb dan nu wel een setje 17 over maar een setje winterbanden kost dan ongeveer 1200 euro :-/ misschien dat iemand hier een goedkoper adresje weet:huh:
Gebruikersavatar
nakeddotz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 373
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nakeddotz »

xplorer schreef:De supra remmen heb ik ook aan gedacht maar voor een setje te monteren moet je dan ook zelf brackets gaan maken en kom je misschien nog wel voor meer problemen, uiteindelijk zul je met een aftermarket big brake kit niet heel veel duurder uitkomen en weet je zeker dat het past. Winterbanden moet ik nu ook per see op 17" gaan gooien en dat zijn inderdaad geen grapjes ik heb dan nu wel een setje 17 over maar een setje winterbanden kost dan ongeveer 1200 euro :-/ misschien dat iemand hier een goedkoper adresje weet:huh:


probeer pitbox in Den Haag eens,die heeft over het algemeen nette prijzen.Daar kom ik zelf ook.

greetzzz ivory
jacob

Bericht door jacob »

xplorer schreef:hmmm das raar...nahjah ik kom ze volgende week wel even oppikken wanneer ik weer moet werken.. je woont toch vlak bij m'n werk dus kan ook misschien even 's avonds langswippen (ik zit op de kazerne in schaarsbergen en slaap daar dus ook).

ik begin 10-01 weer dus woensdag 12-01 s`avonds kan
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

op het "oude" forum heb ik de link eens gepost voor relatief goedkopere banden.
Jammer dat ik daar nu even niet bij kan...
Robert

Bericht door Robert »

Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

ik heb nog wel het tel en fax nr.:

Tel. 033-298 3990 Fax 033-298 8271

geef je de bandenmaat op die je nodig hebt, en vraag je wat het kost...

als ik de website gevonden heb zet ik hem er wel op...
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

zocht je deze:
http://www.tyra.nl
;)
-
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

jij bent goed bezig!

dat was / is de toko die ik bedoel!...
xplorer

Bericht door xplorer »

jacob schreef:ik begin 10-01 weer dus woensdag 12-01 s`avonds kan

Hmmm woensdag is 10-01 dus bedoel je vrijdag 12-01 's avonds of woensdag 10-01 's avonds???
xplorer

Bericht door xplorer »

Ok bedankt ik heb verder gehoord dat een setje winterbanden in duitsland ook de helft scheelt dus ga ik daar wel eerst kijken...
jacob

Bericht door jacob »

xplorer schreef:Hmmm woensdag is 10-01 dus bedoel je vrijdag 12-01 's avonds of woensdag 10-01 's avonds???
woensdag 10-01 s`avonds
xplorer

Bericht door xplorer »

jacob schreef:woensdag 10-01 s`avonds

ok dat is perfect :D ik bel je nog wel over hoe laat het word.
Plaats reactie