Mr2 Sw 20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Mr2 Sw 20

Bericht door jeroencharite »

Nou tijd voor een project topic.

Heb mijn MR2 in Augustus gekocht en dacht dat het een goede koop was. Heb de auto na laten kijken.

Toen ik mijn auto voor het eerst ging wassen constateerde ik roest op mijn dorpel. Prikte er ook zo door heen met mijn vinger.

Contact opgenomen met Total Car Concept in Bleiswijk over hoe te handelen.

http://www.totalcarconcept.nl/

Hadden gelijk tijd om er naar te kijken en gaven aan dat hun dit wel konden repareren.

19 oktober gaat mijn auto bij hun naar binnen en zullen ze het volgende aan de auto gaan doen.

Roest verwijderen en nieuwe stukken dorpel plaatsen
Grote beurt aan het blok.
Open luchtfilter installeren

Ben echter nog in twijfel of ik een skytune uitlaat zal bestellen of bijvoorbeeld een invidia. Het is op zich vrij uniek om een n/a met enkele uitlaat te zien.

Zal vanmiddag even foto's er op zetten van de schade en vanaf dinsdag het reparatieproces proberen te fotograferen en jullie op de hoogte te houden.

Na dat dit is gedaan wordt het tijd voor de binnenkant van de auto maar dan moet de geldboom weer even gaan bloeien :)

Tijd voor een update 26-10-2010

Hier eindelijk de foto's van de schade: eerst 2 rechts en dan 1 van de linker kant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Morgen gaat de auto naar Total Car Concept voor deze plekken en dan doen ze ook gelijk een grote beurt. Ik hoop de auto vrijdag terug te hebben.
Sh4d0wz

Bericht door Sh4d0wz »

Als roest het enige is wat er aan je auto mankeert dan mag je blij zijn, heb je een targa dak? dan moet je eens voor de grap onder je rubbers daar kijken...

Maar het kan altijd erger als je een auto koopt, voor je het weet moet je na 40km het blok vervangen.... (spreek uit ervaring helaas) Maar succes met je auto :) en laat de fotos zien.
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

jah dan voel jeje behoorlijk genaaid...
moet de mijne ook nog voor de 1e x wasse, dus hoop dak geen gekke dinge tegenkom..
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

Denk het niet Jona die van jou ziet er super uit! Denk dat je een hele goede koop hebt gedaan
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Kijk ook eens onder je achterbumper. Bijvoorbeeld even de bekleding uit de achterkofferbak halen en dan kijken aan de linker en rechter kant (onder de ventilatie gaten. Daar kan ook water terecht komen en akelige plekken achterlaten. Dit had ik ook, aan de linkerkant. Rechterkant geen problemen..
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

Ja bij mij komt er rechtsachter ook water naar binnen als ik door de wasstraat rijd. Heb het gaatje echter nog niet gevonden maar daar mogen ze dan ook gelijk even naar kijken. Heb me bekleding inmiddels er al uit gehaald.
darkEVO

Bericht door darkEVO »

kan het gaatje zijn onder de antenne. Er zit een gaatje in de bodem waar een rubbertje in zit. Als het goed is moet het slangetje van de antenne hier doorheen. Bij mij zat hij er niet doorheen. Bij mijn vorige mr2 had ik er bout en een moer op gezet met rengetjes. Het rubber maakt het dan waterdicht...
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

dat heb ik al dichtgemaakt het zit nog iets verder naar rechts. zal daar wel even een foto van maken vanmiddag. maar zou echt niet weten hoe dat water dan binnen zou moeten komen want dat gat van de antenne was ook mijn eerste gedachte.
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Het kan ook zijn dat er een dopje mist in je wielkast, of dat de rubbere spatlappen achter de achterbumper niet goed sluiten ?
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

dat is een goede daar ga ik nog even naar kijken :D
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Kijk ook gelijk aan de achterkanten bij de dorpel, daar zit ook een dopje aan de onderkant ergens. Als je dan door de carwash gaat en dat ontbreekt; ben je een waterboot :d
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

update geplaatst in eerste topic.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Wat is dat tegenwoordig voor een onzin met dat "update in de eerste post". Zet gewoon je update in je nieuwe post, die lees ik al.
Nu lees ik deze post, en dan moet ik nog weer helemaal naar het begin van de thread om de update te bekijken.
Lekker omslachtig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Ik heb het ook gedaan. Lekker overzichtelijk :D
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

ok zal in het vervolg dan gewoon in de nieuwe post de update doen dacht eigenlijk dat het overzichtelijker zou zijn... sorry daar voor :*(
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Beetje offtopic: Maar dit is jouw topic. Jij bepaald hoe jij jouw informatie wilt weergeven. De een vind het handig, de ander niet.
Demo

Bericht door Demo »

Green Goblin schreef:Wat is dat tegenwoordig voor een onzin met dat "update in de eerste post". Zet gewoon je update in je nieuwe post, die lees ik al.
Nu lees ik deze post, en dan moet ik nog weer helemaal naar het begin van de thread om de update te bekijken.
Lekker omslachtig.


Is juist hardstikke handig, omdat alles op de 1e pagina komt te staan, waardoor het niet zukken is tussen alle pagina's door.. wat een voortgang is van een project.
Vind dat veel overzichtelijker, en duidelijker, en ook gebruiksvriendelijker.

er is van allebei de keuzes wat te vinden :)
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Ik vind het niet overzichtelijker, want moet dus iedere keer terugbladeren, wat dus betekend dat ik dat niet doe.
Afbeelding
Demo

Bericht door Demo »

mr2PUNTfreak schreef:Ik vind het niet overzichtelijker, want moet dus iedere keer terugbladeren, wat dus betekend dat ik dat niet doe.

dat hoeft dus niet, want je kunt altijd direct naar de 1e pagina gaan..

heb nog geen argument gezien waarom dit zo onoverzichtelijk moet zijn, enkel voordelen tot nu toe, dat je de zekerheid hebt dat je alles aantreft op 1 pagina. Maargoed.

Ts. ik vind dat je moet doen wat je zelf wilt ;) dat moet iedereen voor zichzelf kunnen uitmaken toch :) ?


groetjes

Teun
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Het argument was al gegeven. Je klikt op ongelezen posts, in de post staat, ga terug naar pagina 1. In post 1 (waarvan je het eerste gedeelte al een paar keer gezien hebt), moet je gaan zoeken naar de "update". Omslachtig dus.

Het is alleen overzichtelijk als je specifiek op zoek gaat naar het topic en het nog nooit gelezen hebt. Maar ik denk dat de meeste mensen gewoon "ongelezen posts" lezen en dus alleen dat zinnetje: ga terug naar start zien.

En in mijn geval dat dus niet doen....

Maar je mag het zo doen als je wilt hoor.......en als ik me er echt aan ga ergeren, kan ik altijd nog de posts splitsen en samenvoegen met een ander topic....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie